hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csak gumicsont a médiaalkotmány

Az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottsága ismételten meghallgatta a szakmai szervezetek véleményét a részletes vita előtt álló média-alkotmánnyal kapcsolatban, majd beindították a szavazógépet, amely az ellenzéki javaslatokat elvetette, a kormánypártiakat elfogadta. Pálffy István a szavazás előtt visszavonta augusztusban benyújtott módosító indítványait.

hirdetés

L Simon László, bizottsági elnök a meghallgatás elején azzal bátorította a megjelent szakértőket, hogy véleményük nemcsak a mostani média-alkotmánynak nevezett T 363-as, a sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló, önálló képviselői indítványként beterjesztett törvény módosítása miatt, hanem a jövendő médiatörvény alakulása miatt is fontos.

Előbbiről benyújtása óta rengeteget cikkezett  a sajtó, utóbbiról annál kevesebbet lehet tudni, azon kívül, hogy novemberben kívánják beterjeszteni. 

Déjà vu
A képviselői irodaház első emeleti tárgyalójában tartott meghallgatás kísértetiesen hasonlított a nyár elején tartott első egyeztetéshez. A különböző sajtószakszervezetek, szakmai szervezetek, jogvédők hol zavarba ejtően hízelgő mondatokkal kedveskedtek a bizottság vezetőinek (ilyen volt például Szikora József, a Magyar Katolikus Újságírók Szövetsége elnökének, vagy éppen Gazsó L. Ferenc, a Magyar Elektronikus Újságírók Szövetségének elnökének hozzászólása), hol teljes mértékben elutasítóak voltak a törvénytervezet koncepciójával kapcsolatban (mint például Simon Éva, a Társaság a Szabadságjogokért politikai szabadságjogok programvezetője vagy Domokos Lajos, a Nemzeti Média Kerekasztal ügyvivője). 

„Sebészi pontosságú fogalmak kellenének”

„Sebészi pontosságú fogalmak kellenének”
Míg a koncepciót támogatók elsősorban az anyanyelv ápolásának fontosságáról és a közönséggel való kiemeltebb foglalkozásról szóltak, addig a koncepciót legélesebben kritizálók a tervezet visszavonása mellett érveltek, elsősorban arra alapozva, hogy az eddig beterjesztett törvényjavaslatokat zárt körben, nyilvánosan megtárgyalt médiastratégia hiányában dolgozták ki, amely ráadásul tisztázatlan fogalmakkal operál.

Málnay B. Levente, a legfontosabb tévétársaságokat Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) elnöke hozzászólásában az Európai Unió vonatkozó irányelveinek adaptálását ajánlotta a képviselők figyelmébe, illetve azt, hogy olyan törvényt fogadjanak el, amely inkább elősegíti a tévés iparág fejlődését. 

Gerényi Gábor, a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületének (MTE) elnöke szerint továbbra is sok a pontatlan megfogalmazás a törvény szövegében, amivel a hazai tartalomszolgáltatók komoly versenyhátrányba kerülhetnek a méretben amúgy is összehasonlíthatatlanul nagyobb külföldi szolgáltatókkal szemben, amelyeket nem köt a hazai szabályozás. Az online iparág szemszögéből továbbra sem világos a törvény hatálya, holott ahhoz, hogy a magyarországi tartalomipar megerősödhessen, sebészi pontosságú fogalomhasználatra lenne szükség.

Minden megy tovább
A meghívott vendégek meghallgatása után a bizottság képviselői szavaztak a törvényhez beterjesztett különböző módosító indítványokról. Pálffy István kereszténydemokrata képviselő augusztus végén benyújtott módosító indítványait még a szavazás előtt visszavonta, így nem született meglepetés: a kormánypárti módosításokat elfogadták, az ellenzékieket pedig elvetették a bizottsági tagok. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy digitális eseménysorozattal kötik össze a debreceni és budapesti dolgozókat. 

A Vertical Cinema címet kapó film egy dublőrről szól, aki krimiben, kalandfilmben és musicalben is megállja a helyét.

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából.

A Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével aktivizálja az embereket, oly módon, hogy mérhető különbséget érjen el a magyar társadalomban. 

A zeneiparhoz hasonló mentőcsomagért is lobbiznak a rendezvényesek. 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés