hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csak fideszes jelöltekből áll majd a médiatanács

A médiatanács tagjait jelölő parlamenti bizottság kormánypárti többsége a négy fideszes jelölt támogatását szavazta meg a hétfői ülésen. A Fidesz szerint szakmai, az ellenzék szerint elképesztő döntés született.

hirdetés

A kormánypárti többségű parlamenti bizottság kizárólag fideszes jelölteket választott a médiatanács tagjaivá. Cser-Palkovics András, a bizottság fideszes elnöke a testület ülése után újságíróknak bejelentette: a bizottság kétharmados többséggel érvényes és eredményes döntést hozott, az Országgyűlés hétfői ülésén megválaszthatja a médiatanács tagjait. A parlament elé hétfőn Vass Ágnes, Kollarik Tamás, Koltay András és Auer János neve kerül.

Cser-Palkovics a leendő tagokról elmondta, hogy mindegyikük médiával, médiajoggal foglalkozó szakember, akik szerinte szakmai alapon, pártatlanul el tudják majd látni munkájukat. A kormánypárti politikus hozzátette, hogy az új médiarendszer kialakításának legfontosabb célja az volt, hogy a teljesen működésképtelen rendszert működőképessé alakítsák át. „Az új rendszer olcsó, átlátható, ellenőrizhető lesz, egyértelmű felelősségi viszonyokat tartalmaz, senki, egyetlen vezető sem bújhat majd a kollektív felelőtlenség mögé" - fogalmazott.

A bizottság ülése után a szocialista Mesterházy Attila és az LMP részéről Karácsony Gergely együtt álltak a sajtó elé. Mint mondták, e fellépéssel is erősíteni akarják, hogy hasonló véleményt képviseltek a bizottsági ülésen. Mesterházy Attila elképesztőnek nevezte, ami a bizottság ülésén történt. Szerinte meglepő, hogy négy fideszes jelölt kerül be a médiatanácsba. Ezzel - fejtette ki - a Fidesz nemcsak az ellenzéki pártok javaslatára nem figyelt, hanem saját koalíciós partnere javaslatára sem, a KDNP-vel visszavonatta jelöltjét. Mesterházy hozzátette még, hogy ugyan Fidesz élt az általa elfogadott törvény általi joggal, ám politikailag, morálisan a döntés elfogadhatatlan.

Karácsony Gergely szerint az egész jelölési folyamat egyetlen pozitív hozadéka azt volt, hogy kiderült, mik a Fidesz valódi céljai, szerinte a kormánypárt már a látszatra sem ad. „Miért fél a Fidesz ennyire a demokratikus sajtótól és a közvéleménytől a következő években, ha csak olyan médiakörnyezetet tud elképzelni maga körül, amelyet csak Fidesz-káderek irányítanak?” - tette fel a kérdést az LMP-s politikus. Karácsony úgy látja, hogy a kialakuló médiamodell nem európai, hanem ázsiai, amely ellen minden lehetséges fórumon tiltakozni fognak.

Az eseti bizottság pénteken már ülésezett, akkor első körben a törvény szerint az volt a feladata, hogy egyhangún döntsön a jelöltekről. Ez nem sikerült, a második körben - a jogszabály szerint - a bizottságnak kétharmados, mandátumarányos döntést kellett hozni.

A négy tagra pénteken nyolc jelölés érkezett: a Fidesz összesen négy jelöltre tett javaslatot Vass Ágnes, Kollarik Tamás, Koltay András és Auer János személyében, a KDNP Tirts Tamást, a Jobbik Barkó Bélát, az MSZP Jánosi Györgyöt, az LMP pedig Elek Istvánt jelölte.

A 9 évre választott médiatanács öt tagból áll, a parlamenti frakciók négy jelöltre tehettek javaslatot, az ötödik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke, Szalai Annamária; az Országgyűlés kétharmados fideszes többsége a listás szavazás során nagy valószínűséggel elfogadja a jelölteket. A médiatanács az NMHH önálló jogi személyiségű autonóm szerve, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) jogutódja.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kell az a fanyar, brit humor a nehéz időkben is.

A kínai kormány szerint mégis korai volt a mozik lassú újranyitása. Nem túl jó hír ez a világ filmiparának.

AZ NBC riportere látta a veszélyt, és azonnal cselekedett: elment onnan. Social distancing magasiskola!

Ez most nem a kart karba öltve sörözések időszaka – üzeni a Soproni új kreatívja.

hirdetés
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!