hirdetés
hirdetés
hirdetés

Színes Város

Csak festéket kértek

Egy jó gondolat, amely a készítők, a városlakók és a támogató számára is hasznos, vagy csupán egy pr-szemfényvesztés a szponzor és a városvezetés részéről? A Színes Város projektről két kollégánk készített videóriportot.

hirdetés

A Budapest három pontján zajló Színes Város projekt alkotói a város épületeit és köztereit kifestőkönyvként használva vidámabbá és élhetőbbé szeretnék tenni. A Dulux festékmárka szívesen csatlakozott támogatóként az elképzeléshez, a Moszkva tér kidekorálásával pedig véget is értek a munkálatok. Alapjában véve egy olyan helyzet ez, amelyben minden fél jól jár: a város több pontja szebb lett, a szponzor begyűjtheti a pr-crediteket, talán még a megszólítani akart szubkultúrák is pozitív benyomást alakítanak ki a festékmárkáról, a városvezetés pedig elmondhatja, hogy teret engedett egy olyan kezdeményezésnek, amelytől korábban égnek állt volna a hajuk, ezzel is hirdetve, hogy fiatalos, lendületes, progresszív szemlélet is van bennük. Földes András azonban, ki korábban is kritikusan fogalmazott a Színes Város projekttel kapcsolatban, úgy véli, hogy a hirdetett jelszavak ellenére a megvalósítás nem különösebben bátor, és a végeredménynek semmi köze nincs a street-arthoz. 

A Színes Város Projekt
A fiatal képzőművészekből és szobrászokból álló Színes Város csoport tavasszal nyert ötmillió forintot a Norvég Civil Támogatási Alaptól arra, hogy Budapest három nagy forgalmú helyszínére kivigyék a kortárs képzőművészetet. 
Az inspiráció Victor Vasarely Színes város című könyve volt, amelyben a művész szürke utcafalak helyett színes városokról ábrándozott. Az projekt alkotóinak az volt a célja, hogy kivigyék a művészetet az utcára, és színesebbé tegyék a városi hétköznapokat. A program ötletgazdái Megyeri András és TJ Julka már részt vett egy hasonló munkafolyamatban Guatemalában, tulajdonképpen ott született meg a Színes Város ötlete.
Az alkotócsoport olyan külsős művészeket is felkeresett, akiknek fő profiljuk az újrahasznosítás, így került be a képbe a Recycling Mission, akik felnikből készítettek egy hatalmas gömböt a városházára felfestett Vasarely-kép mellé, a Pillekő Csoport, akik különféle szobrokat komponáltak a Flórián- és a Moszkva térre, valamint a Medence Csoport, akik használt molinókból csináltak kanapét a Gomba tetejére.
A programot számos budapesti városvédő szervezet támogatta, köztük a Magyar Urbanisztikai Társaság, a Studio Metropolitana és Bojár Iván András, a főváros városarculati tanácsnoki irodájának vezetője. 

A fiatal képzőművészekből és szobrászokból álló Színes Város csoport tavasszal nyert ötmillió forintot a Norvég Civil Támogatási Alaptól arra, hogy Budapest három nagy forgalmú helyszínére kivigyék a kortárs képzőművészetet.

 
Az inspiráció Victor Vasarely Színes város című könyve volt, amelyben a művész szürke utcafalak helyett színes városokról ábrándozott. A projekt alkotóinak az volt a célja, hogy kivigyék a művészetet az utcára, és színesebbé tegyék a városi hétköznapokat. A program ötletgazdái Megyeri András és TJ Julka már részt vett egy hasonló munkafolyamatban Guatemalában, tulajdonképpen ott született meg a Színes Város ötlete.

Az alkotócsoport olyan külsős művészeket is felkeresett, akiknek fő profiljuk az újrahasznosítás, így került a képbe a Recycling Mission, akik felnikből készítettek egy hatalmas gömböt a városházára felfestett Vasarely-kép mellé, a Pillekő Csoport, akik különféle szobrokat komponáltak a Flórián és a Moszkva térre, valamint a Medence Csoport, akik használt molinókból csináltak kanapét a Gomba tetejére.

A programot számos budapesti városvédő szervezet támogatta, köztük a Magyar Urbanisztikai Társaság, a Studio Metropolitana és Bojár Iván András, a főváros városarculati tanácsnoki irodájának vezetője. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

De Bayer Zsolt fröcsögését és a Híradó sajátos szerkesztési gyakorlatát már nem büntette a Médiatanács.

Ezzel hívnák fel a figyelmet a korlátozások feloldása alkalmából, hogy élnek, és felkészültebbek, mint eddig bármikor.

A Blikk+Győző című formátumban a színész ismert emberekkel beszélget.

Indul az Art is Business Díj 2020, különböző kategóriákban jelölni és pályázni július 1. és szeptember 30. között lehet.

Az egyik Dreher Antalt, a másik egy söröskocsit ábrázol.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés