hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csak a Fidesz szerint nincs gáz a médiatörvénnyel

A médiatörvény-tervezet általános vitáján mindenki nekiment a Fidesz-KDNP kormánynak, a Jobbik pedig pluszban Lendvai Ildikónak.

hirdetés

Az Országgyűlés ma tárgyalta a fideszes Rogán Antal, Cser-Palkovics András és Menczer Erzsébet által beterjesztett médiatörvény-javaslatot. Az általános vitanapon kiderült, hogy a Fidesz szerint kiegyensúlyozottabb lesz a média, eddig keveredett a köz- és magánérdek és hogy a magasságos BBC-modellt szeretnék megvalósítani a közszolgálati médiában, miközben Közép-Európának is példát mutatnának kiegyensúlyozottságból, pártatlanságból és értékekből.

Az ellenzéki pártok szerint azonban a Fidesz-KDNP kormányzat javaslata maga a pártállami cenzúra. Lendvai Ildikó szocialista politikus úgy fogalmazott, hogy „ha valaki komolyan veszi a médiatörvény-javaslatot, akkor a sajtó és a média őrkutya ugyan, de leginkább az öleb és a pincsi tulajdonságaival írható le". Az MSZP módosító javaslatokat fog benyújtani. A Jobbik mondanivalója annyi volt, hogy felháborító, hogy Lendvai Ildikó hozzászólt a vitához („Ildikó néni ne itt nosztalgiázzon”), Nyitrai Zsolt fideszes politikus pedig jelezte, hogy „diszkrét bája van annak, hogy az egykori pártállami cenzor szól hozzá a vitához.”

Karácsony Gergely, az LMP politikusa sajtótájékoztatóján szintén a nyílt cenzúra bevezetéséről beszélt, üdvözölve a Magyar Narancs és az Élet és Irodalom akcióját, miszerint üres címlappal tiltakoznak a médiatörvény-tervezet ellen.

Ugyanakkor aggasztónak nevezte, hogy az NMHH jövő évi költségvetésében több mint 150 millió forint bírsággal számol a kormány. Mint mondta, ha ezt mind újságokra szabnák ki, "felszámolható lenne a politikai lapok piaca".

Az LMP képviselője arról is beszélt: fideszes politikusokkal beszélve úgy tapasztalta, hogy a javaslat szerintük is "túl messzire ment".

A parlament költségvetési és számvevőszéki bizottságának indítványa szerint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jövőre 29,3 milliárd forintból gazdálkodhatna, a Médiatanács pedig 194,4 millió forintból.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Spanyolországban elért bevételük 3 százalékától szabadítaná meg őket az új törvénytervezet.

Április 12-e a jelentkezési határidő. A díj támogatója, a Telenor idén különdíjat is oszt.

Ez pedig már csak azért is komoly probléma, mert a házaspár nagy energiákat és pénzeket fektetett a saját, „Sussex Royal” brandjébe.

A Drivingcamp meghívásos tenderen választotta az ügynökséget.

Monica Bickert, a Facebook tartalompolitikáért felelős alelnöke írt erről egy blogposztot.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók