Ceruzaelem méretűre szabták a világ legkisebb mobilját

Sőt, hosszában még annál is kisebbre tervezték, és mindössze a minimálfunkciókkal szerelték fel. A kulcstartóméretű készülék képes elbújni a farmer órazsebében, de még a pénztárcánk kétszázasai között is. Nehéz bármilyen jövőt jósolni neki, viszont elég cuki lett.

"A Zanco Tiny T1 létrehozását tényleg csak az a kihívás mozgatta, vajon össze lehet-e rakni ennyire pici telefont. Két évig dolgoztunk rajta, következő hetekben majd kiderül, hogy jól tettük-e," Ezt Robert Lattibeaudierem, a Clubit New Media vezetője mondta a Digital Trendsnek, kiegészítve azzal, hogy paradox módon Kickstarter-kampányukat is inkább csak azért indították, hogy kiderüljön, szüksége van-e egyáltalán egy ilyen készülékre a világnak. Pontosabban ennek az újként belengetett, tepsikészülékkel szembemenő, zsugorodó telefonos világnak.

 

Mert tulajdonkképen Zanco is pont annyit tud, mint amire nagyjából húsz éve az első mobiljainkat használtuk. Lehet vele hívni és sms-t küldeni, képes eltárolni 300 nevet és 50 üzenetet, azzal a különbséggel, hogy ez megdöbbentően kis helyen is elfér. A minikészülék 2G hálózaton működik, 13 féle csengőhangja van, bármilyen szolgáltató nano SIM-kártyáját befogadja, az akkumulátora pedig három napi készenléti állapotot vagy 180 perces beszélgetési időt bír ki egy töltéssel. 

Telefon nélkül sportolni nem tudóknak például kifejezetten ideális
Telefon nélkül sportolni nem tudóknak például kifejezetten ideális

A mindössze 13 gramm súlyú, 2,1 centiméter széles, 4,7 centiméter hosszú és 12 miliméter vastag készülék prototípusa jelenleg a világ legkisebb telefonjának számít. Bár néhány hónapja egy másik techlabor Jelly néven rakott össze egy valamivel nagyobb darabot - igaz, már 4G-s, okosverzióban. Ők a GPS-szel, elő-és hátlapi kamerával felszerelt, két SIM-kártyát is kezelő, 2,45 hüvelykes LCD kijelzős maroknyi méretű telefont ma már az Amazonon árulják 125 dollárért (33 ezer forintért).

A legapróbb női táskában is elfér
A legapróbb női táskában is elfér

És bár Zanco minikészülékét tavaszi szállítással, 39 fontért (14 ezer forintért) lehet előrendelni kampányoldalukon, fejlesztői abban reménykednek, hogy jövő karácsonyra már slágerajándékként kúszhatnak be a piacra és a kütyürajongók szívébe.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.