hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ciki

Céltvesztett disznóság – az AMC vöröshúskampánya

„Sajnos akkora és olyan egyértelmű a ziccer, hogy inkább a jelenség veszélyére, a kommunikációs szakma megalázására hívnám fel a figyelmet, mintsem megpróbáljak ebbe a kampányba jópofa szófordulatokkal színezve belerúgni. Ezt a bloggerek és a köznyelv úgyis megteszi helyettem. Nekem és a szakmának maradjon meg a döbbenet…”
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
Blaskó Nikoletta, ACG.Hey, ügyvezető igazgató
a szerző cikkei

hirdetés

Ezúttal egy kis Doggy Dogg Christmas-hangulattal ajándékoz meg minket, na meg a Just Eat marketingeseit is.

A fotók és az írások a szegénység, a digitalizáció és környezetvédelem témáját járják körül.

Születésnapi buli lefújva, az otthoni órák borzalmasak és még anya is paranoiás - az évünk egy gyerek szemszögéből.

Öcsi bácsi azt üzeni: jövőre, ha vége van ennek az egésznek, koncertezzünk és szórakozzunk újra.

A Spotify szokásos év végi kampánya most az előadóknak, podcast-készítőknek köszöni meg, hogy könnyebbé tették 2020-at.

Hozzászólások (41 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Nem értem, a topik nevében is szerepel a "disznóság" szó...
:-)
#
Kedves Fórumozók! Az esetleges félreértések elkerülése végett: a 35, 36 és 37-es hozzászólások erősen offtopic voltuk miatt kerültek moderálásra. Mindhárom
ugyanazt a fizetős rendezvényt reklámozta eléggé átlátszó módon: egy kérdés, és két spontán válasz, mindez a regisztrációkkal együtt röpke öt perc alatt... :))

webszerk
#
(kimoderált hozzászólás)
#
(moderált hozzászólás)
#
ez a tabor valszeg tok jo lesz, en mar jelentkeztem. nem a szokasos szaraz tanfolyamnak tunik...
#
Ez pl nagyon jónak tűnik: http://www.brandcamp.hu/
16000 pénzt simán megér sztm...
#
tud valaki ajánlani marketinges tanfolyamot?
#
Nekem az az alapkérdésem, hogy MAkáry hisz ebben a munkában vagy sem? Mert ha utóbbi, kár volt elindítania ezt a topikot - ha az előbbi, akkor viszont miért nem válaszol
(bár megígérte)?
#
az alapkérdés itt és majd minden esetben az, hogy ki és mi mindent, na és persze hogyan tenne meg azért, hogy egy icike-picike megbízásocska legalább úgy kikerekedjen az
AMC-ből, mint egy ólban - és nem ridegen tartott! - mangalica oldala.
az előzőekben írva vagyon, hogy "...nem tudják mit cselekszenek...". Szerintem hessegessük el ezt a megbocsátó szép üzenetet.
Pontosan tudják mit cselekszenek, és ezért cselekedtek úgy, ahogyan cselekedtek, mert ezt kellett tenniük. Mi maximum azért lehetünk szomorúak, hogy a cselekedet
minősége körülbelül annyiban volt értékes, mint a fentebb említett ólban földre és vélhetően ..ba esett szalmaszál. És honnan veszem azt, hogy koszos ennek az ólnak
a padlója? ez az érzésem a kreatívot látva.
#
Viszont vannak kerdesek, amikre nem kaptunk valaszt, csak igeretet. Vagy a valaszok nem nyilvanosak, csak a kerdesek?
#
Na, nem mentünk húst venni,de beszéltünk róla.

:)))
#
Tegye fel a kezét, aki a topik hatására elindult magyar sertéshúst vásárolni...

(azért én még mindig MAkáry úr válaszát várom, bizonyára elég hosszú lesz)
#
Sziasztok,

Első körben hadd gratuláljak Blaskó Nikolettának, aki intellektuálisan izgalmas írásával oly mértékben felkorbácsolta a kedélyeket, hogy ezen a fórumfelületen
régen látott aktivtásra késztette a relámpiac iránt érzékenységet mutatókat...

Ezen a plaformon folyik a verbális habzás, a márkatulaj meg dörzsöli a kezét a keltett wom-miatt. Elérte a célját! Egy szakmi portál fórumozói kapták fel a
témát...

Szemléletesebben fejezte ki mindezt Gábor Zsazsa, aki úgy tartotta, hogy a negatív reklám is reklám, a legrosszabb kritika is jobb annál, mintha nem írnának az
emberről.

Valahogy ezt érzem most...

Egy reklámgourmand voltam...

Üdv:

Bery
#
Köszi chimie, kész felüdülés volt végignézni a küldött linken található reklámokat. Egy-kettô igazán kiváló ötlet. :-D
#
Remelem, a keszitoket is sertesparizerrel fizettek ki! LOL.
#
Én azt hittem, a sertés parizer maga az olcsó dömping...
#
Mindenttudó
Makáry kartás régi motoros. Sok mindent nyert már az AMC-nél, ha megnézzük az előzményeket. Ebben a kampányban elindulhatott, de azt hiszem javasolták, hogy a Kiváló
Magyar Termékbe már ne tegye, mert kilóg a ló illetve disznóláb. S mielőtt Makáry úr felháborodna, rendezzünk egy nyílvános betekintést az egész AMC rendszerbe:
Régi motorosok, rossz ötletek, amatőr elbíráló bizottság, hozzá nem értés és falból elvégzett okoskodás, magas lóról való díszbeszéd, ami hátha van olyan magas,
hogy már nem tudunk a dolgok mögé látni. Majd felháborodott reakció, hogy a Koltai Megy a Gőzös már hogy nem kapcsolódik a disznóhúshoz????
Hát úgy, hogy nem jön ez össze!
Ugyan már. Welcome in Hungary! A tehetségetelenség kapcsolattal még mindig többet nyom, mint a tehetség és szaktudás együtt.
Mikor esik le, hogy ez a kampány azért kell, hogy egy ÁGAZAT TUDJON SIKEREKET ELÉRNI az olcsó dömping ellenében. JA, hogy az nem egy szűk csoport önös érdeke?
Látszik. Mi addig kutyául éreznénk magunkat! De van akinek malaca van.
#
na majd en hazamegyek, es akkor megcsinaljuk!!! :D
#
http://adsoftheworld.com/media/print/ariel_liquitabs_scared_stain például.

#
Magyarországon a reklámszakma döglôdik: unottak a kreatívok, unottak az ügyfelek. Esténként a TV-s reklámoknál sokszor azt gondolom, hogy ehhez is két hülye kellett:
egy aki megcsinálta, meg egy, aki elfogadta. Látott már vki jó mosóporreklámot? Az ügyfelek azt gondolják: "ebbôl ennyit lehet kihozni"... vajon tényleg így van?
#
Ez kicsit olyan, mint amikor Kohn fagylaltot arul a belvarosban, es odamegy hozza Grun, hogy penzt kerjen kolcson, mire Kohn azt mondja:
Latod ott szemben azt a bankot? Na van koztunk egy megallapodas. Ok nem arulnak fagylaltot, en meg nem adok kolcson penzt
#
Hat nezd. Mivel a nickem Kenomajas, egyertelmu, hogy megbizhato vagyok, es minden izemben valtozatos.

Mas tema, nem ide tartozik:

En nagyon kozel vagyok mar hozza, hogy felpofozzam Alfredo Amorozo enekest, az ADHOUSE reklambannerben, annyira tenyerbemaszo kepe van. Ha en lennek Vitez Laszlo, akkor nem
tagadnam meg tole a palacsintasutot... (:D)
#
na, az utolsó mondatot elfeljtettem törölni, de tényleg akartam írni egy könyvet, igazából írtam is.
ugyankkor nem is tudtam, hogy van itt auto-moderátor, nézzük csak:

fasz, picsa :))
#
nekem a kedvencem akkor is Benke Laci bácsi, aki Leót megszégyenítő elhivatottsággal áll ki MINDEN ételalapú reklámon a termék mellett, ha fizetnek neki. Ugynaz a
telehold vigyor "indulás, mandulás!", aztán pár kolbász, vagy Zsoltudvar, főzni a faszit még nem láttam ugyan (iiletve egyszer disznózsírt párolt le egy kalap belső
karimájából, majd megspékelte olajjal, és beledobott egy kis szalonnát, meg pacalt), de nem is hiszem, hogy van rá ideje, napokig lábalhat, mire a leveshez való
kilózsírt összekaparja vhonnan. Mindegy.

Koltaival amúgy szerintem bármit gáz megpróbálni eladni, ez a hirdetés(?) meg nyilván az alapokat sem kotorta elő, ami mondjuk egy basic photoshop tudáson kívül
szükséges egy hirdetés(?) elkészítéséhez, szerintem nem kellene minden hülyét felvenni egy reklámügynökséghez, csak aki tényleg akar és tud valami jót csinálni,
mint más szakmákban ez szokás. Kicsit sok lett a volt újságíró satöbbi szövegíró, meg az önjelölt művész AD, a két nyelvet - és semmi mást - nem beszélő
ökkántokról nem is beszélve. minden tele kikészült emberekkel, akiknek mennyi bajuk van, meg fáradtak, meg szopatják őket, mert megint változtatni kell, de "én ugyan nem
megyek el ügyfélhez, én kreatív vagyok, csak megzavarná kis lelkem nyugalmát!", vagy éppen "én tudom jobban, mit akar az ügyfél, én jobban ismerem, ezt nem viszem el,
ökkánt vagyok!", vicces ez, pedig eddig csapatmunkának tűnt.

Meg Berlinben tízszer ennyit fizetnének! Igen, csak nem erre, ami itt folyik, ugye. Na, mára kiadtam a gonoszt a lelkemből, ezt biztos többen elolvassák, mint a bírósági
fellebezésemet, mert azt senki le se szarta. Szép napot!

Amíg mi magunk hülyének nézzük magunkat, meg mindenki mást, mit várunk a többiektől? akartam írni egy könyvet
#
En meg nem tudom, hogy elaruljam-e, ki vagyok. De arra kerem Makary urat, hogy igerje meg: ilyen alacsony nivoju munkat tobbet nem ad ki a kezei kozul. Cserebe en is megigerem.
#
Ne haragudj, de ezzel a nick-kel elfogultnak tűnsz a témában. Csak nem Csirkemáj? :D
#
ha en is elarulom, ki vagyok, nekem is elmondja Makary ur? Bennem is ezek a kerdesek merultek fel. Plussz az, hogy a megosztott tarsadalmi helyzetben hogy lehetett egy politikailag
vitatott kozszereplot valasztani. Valamint hogy hogy lehet a hus megbizhato.
#
Kedves MAkáry!

Nem vagyok újságíró, csupán blogolok a témában: brief.blog.hu oldalon láthatja az eddigi termést. "Rendes" nevem Simonyi Tamás.

Köszönöm a gyors választ
#
Kedves chimie!

Nem tudom kit tisztelhetek Önben, de ha elárulja, szívesen válaszolok.

Üdv:

MAkáry
#
Kedves Makáry István!

Nagyon örülök, hogy Ön is írt ide. Van egy blogom, ami azt próbálja kitalálni, hogy egy-egy hirdetés mögött milyen elképzelések / brief húzódik meg. Általában
sajnos kénytelen vagyok saját fantáziámra hagyatkozni, de most, hogy Ön az ügynökség nevében megjelent, remélem, válaszol néhány kérdésre, ami felmerült bennem
annak idején.

Tehát:

1. Mi köze van Koltainak a témához?
2. Miért van vasútasnak öltözve és miért van nála egy röfiorros tárcsa? Ez a plakát egyszerre hirdette volna Koltai filmjét és a sertéshúst is?
3. Vannak valamilyen bizonyítékai ügyfelének arról, hogy a serés parizer "igazán egészséges" és hogy a sertéshús "nélkülözhetetlen"? Esetleg ez utóbbinak nem mond
ellent, hogy számos világvallás tiltja a fogyasztását, mégis megvannak hívei nélküle?
4. Mit jelent az, hogy "tudományosan IS bizonyított" (kiemelés tőlem) ez utóbbi - még milyen más módon sikerült bebizonyítani a fentieket?
5. Végül: hogy tud valami minden ízében változatos lenni?


Köszönöm,
chimie
#
A foci hasonlatod velemenyem szerint nemcsak felteteles modban helytallo. Tenyleg mindenki ugy erzi, ert a reklamhoz. Pl. ha jol tudom, a reklamtorveny mellett talan egy torveny
volt (a mediatorveny), amihez elkepeszto mennyisegben nyujtottak be a magyar parlamantben modositasokat, vagy szoltak hozza. Mert ugy ereztek...
Amugy pedig a reklamjaink szinvonala kb. a focinkeval egyenerteku. Csak a reklamjaink veletlenul sem vernek vilagbajnokot.
#
Sajnos, Magyarországon a Kreatív szakmát sok olyan ember űzi, akinek a hozzáértése vagy idejemúlt, vagy soha nem is volt. Lassan úgy vagyunk vele, mint a focival: mindenki
"ért" hozzá, aztán persze elég körülnézni a városokban, hogy milyen "Kreatívok" vannak kint. Persze nem egyszerű a Tervező dolga, mikor az ügyfél úgy érzi, hogy
mindent jobban tud, mint a tervező, aztán kiderül, hogy az ügyfél eredeti szakmája asztalos volt. A Vöröshús kampány valóban gyenge kreatív. Elképzelhető, hogy a
sikerei a médiafoglaláson múltak. A K&H bank reklámjai az észlelésben az első helyen vannak, de ettől még nem tartom remek anyagnak, pusztán orrvérzésig vannak
nyomatva!
#
akkor jon a fogysztovedelem (talan), jonnek a mentok es bekerul az egesz a hiradoba. de ettol a szinvonal nem emelkedik:)
#
En ertem a britt marhajarvany hasonlatot, de semmi garancia nincs arra, hogy a disznok Magyarorszagon nem lesznek betegek. Vagy ha betegek lesznek, akkor leveszik a plakatot a
hentesnel? (vagy athuzzak a "megbizhato" szot?)
#
Bizonyos szituaciokban szerintem ertheto, ha "megbizhato" husrol kommunikal valaki. Pl. nehany evvel ezelott a brit marhajarvanyhoz hasonlo esetben. A citalt plakat kivalto okat
nem ismerem.
De konyorgom, hogy nez ki, hol van benne egy otlet, es meg ervekkel is vedeni egy ilyen kreativot.
Mar azt is meltatlannak tartom, hogy ennyi karaktert elpazarolok ra. Be is fejezem.
#
En eloszor azt hittem, hogy ez valami 80 as evek eleji, allami husipari reklam, ami kifuggesztve ott maradt a hentesnel, es a szinet kiszivta a nap.
(Bar meg kell, hogy mondjam, abban az idoben eleg gyakran csinaltak nagyon jo reklamokat)
(Hogy lehet egy hus "megbizhato"?... Autonal meg megertem, de hogy egy felsokaraj megbizhato, az nekem mar picit magas)
#
En nem tudok olyan indokot, ami szamomra elfogadhatova teszi ezt a plakatot. A munder becsuletenek vedelme pedig komoly problemakat fogalmaz meg bennem.
#
Egyebknet ezt a Koltai dolgot nem ertem. A magyar tarsadalom legalabb fele meg csak hirbol sem tudja, ki az a Szabo Bakter, viszont azt mindenki tudja, hogy a Koltai politikailag
melyik oldalhoz huz. Hogy lehet emblemafiguranak valasztani egy politikailag elkotelezett szineszt egy kozvelemeny szempontjabol totalisan megosztott orszagban? Raadasul Koltai
tehetsege meglehetosen halvanyodott az evtizedek soran, igy meg abban sem vagyok biztos, hogy nepszeru. Szoljatok, ha tevedek.
#

Errol a kampanyrol van szo? Ezt mar a Makáry Stúdió csinalta?
http://www.kalkulus.hu/media/Image/blog/1177a.jpg

(sajnos a cikket nem tudom elolvasni.)
#
"Vagy Magyarország ízlésével van a baj? "

Hat egy orszag izlesevel onmagaban nem lehet baj, mert a kozizles hatarozza meg a trendeket. Baj akkor van, mikor a reklamot olyanok csinaljak, akik nem ismerik a sajat orszaguk
izleset.
Egyebknet a tarsadalom izleset nem jo hibaztatni, mert az emberek azt eszik, amit elejuk tesznek. A reklamcsinalokban el az a teveszme, hogy gagyit kell csinalni, mert az kell a
nepnek, azzal lehet eladni, es ez mar rogeszme. De igy honnan is tudna a szegeny plebsz, hogy milyen az izleses reklam?
#
Kedves Nikoletta!
Nem tudom, milyen alapon fogalmaz meg közösségi véleményt, és bánt meg sok tisztességesen dolgozó embert. Ami a kampány értékelését illeti 69 egyidőben futott
kampány közül a vöröshúskommunikáció meglehetősen eredményes volt. Az Ön értékelésével szemben. 69 kampány közül a 4. legészlelhetőbb, a 16. leginkább
tetszetős, 18. helyezés az azonosítás sorrendjében és a 16. helyezett az aktivizálást illetően. Volt ilyen sikeres kampányuk ennyi pénzből? Vagy Magyarország
ízlésével van a baj?

Üdvözlettel:

MAkáry IStván
ügyvezető
hirdetés
hirdetés

Indul az HBO Max globális kiterjesztése, ennek részeként az HBO márka alatt Európában futó D2C-szolgáltatások is egységes ernyő alá kerülnek.

Az idei év tökéletes választás a poklok urának, jól is érzik magukat együtt. 

Ebben az évben a döntőbe jutott 47 pályamű közül a legtöbb döntős a Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok /doing good kategóriában született.

Eltűnt az Index impresszumából az Ivermektin nevű vegyületet a koronavírusra hatásos gyógyszerként feltüntető Molnár Dávid neve.

A discovery+ globális terjesztése 25 országban indul, a Discovery márkáinak és partnereinek – például a BBC, az A&E és a Group Nine – több mint 55 ezer epizódjával és az Eurosport tartalmaival, köztük az olimpiai közvetítésekkel.

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés