hirdetés
hirdetés
hirdetés

Stafétabot

Célkeresztben

A Maximize médiaügynökség az egyre növekvő ügyfélkörre hivatkozva áprilistól médiaigazgatói posztot hozott létre, amelyet Pálinkás Krisztina tölt be. Az Initiative Mediától tavaly elköszönt médiastratéga korábban olyan cégek médiatervezésében vett részt, mint az Unilever, a Nestlé vagy a Coca-Cola. A szakembert a távozás okairól, a Maximizenál előtte álló feladatokról és a médiaügynökségi piac jövőjéről kérdeztük.
hirdetés

Mit csinált az elmúlt egy évben?
Az első hat hónap pihenéssel telt. Sokat olvastam, nyelvet tanultam, sportoltam, főleg íjászkodtam, és helyreraktam az életemet. Munkával nem nagyon foglalkoztam. Utána kezdtem csak azon gondolkodni, hogy merre tovább – saját cég, esetleg a kommunikáció más területei – de végül az ügynökségi oldal mellett
döntöttem. Ekkor keresett meg egy fejvadászcég az ajánlattal.

Miért jött el az Initiative-től?
Az Unilever regionális elvesztése volt a konkrét ok [az Unilever médiaügyeit 2007 januárjában vette át a PHD – A Szerk.], és mivel én voltam az ügyfélkapcsolati vezető, így egyértelmű volt a váltás. Nem volt könnyű, hiszen az Unileverrel az első munkanapomtól az utolsóig, összesen tizenhárom éven keresztül dolgoztam. Felajánlottak egy állást az Initiative hálózatán belül, amit nem fogadtam el, így közös megegyezéssel távoztam a cégtől.

Az Unilever regionális koordinátoraként mi volt a legnagyobb kihívás a munkájában?
A régió tizenhárom országa tartozott hozzám. Mindegyik ország egy-egy sajátos piac, más gondok, különböző fejlettségi szint. Olyan ez, mintha tizenhárom különböző labdával kellene zsonglőrködni úgy, hogy a végén sikeres legyen a mutatvány és egységes a kép.

Mi volt a legsürgősebb feladat, amit Kerti Attila, a Maximize ügyvezetője önre bízott?
Az ügyfélkapcsolati és a stratégiai irányítási területek vannak a munkám középpontjában, és már az első munkanaptól aktívan bekapcsolódtam valamennyibe. Természetesen a feladatok köre folyamatosan bővül, célunk, hogy bővítsük a szolgáltatási körünket, ezenbelül a digitális változások követése és a tervezési
munkába való beépítése fontos szerepet kap. Kiemelt feladataim egyike a digitalizációval megjelenő új lehetőségek integrálása a kommunikációs tervezésbe.

Az ügynökség honlapján megjelentek szerint a TNS Hungary felmérésére alapozva a Maximize önmagát a legdinamikusabban fejlődő médiaügynökségként aposztrofálja. Ehhez képest a Kreatív áprilisi számában közölt kutatás rangsorában a Maximize nem szerepelt sem a médiaügynökségek spontán, sem pedig a támogatott ismertségi listáján.
Először is, a dinamikus fejlődés nem egyenlő az ismertséggel. Másodszor, a Maximize még csak négy éve van a piacon, míg a felmérésben szereplő ügynökségek többsége ennek az időnek legalább a kétszeresét tudhatja maga mögött. Ezek mellett szerepet játszik még a megkérdezettek köre is, hiszen mi az ügyfélszámot tekintve a kicsikhez tartozunk, így több kis- és közepes vállalat ismerhet minket, mint – a feltételezhetően a kutatáshoz megkérdezett – multi. És végül, de nem utolsósorban, csak egy tizenötös listát láttunk az újságban még a támogatott ismertségnél is, így nem tudom, hogy a teljes listán valójában hogyan szerepeltünk, pedig érdekes lenne ez is. Ezen a területen nem célunk magunkat a nagyokkal összevetni, sokkal inkább a méretben és ügyfélkörben hozzánk hasonló cégekkel.

Vitatkozhatunk arról is, hogy egy ilyen felmérésnek mi az üzenete és az értéke, de azt gondolom, hogy a médiaügynökségek spontán ismertsége alapján készült listát – ahol a nagy cégek kaptak csak elfogadható értékelést – nem lehetett összehasonlítani a kreatívügynökségekével, hiszen míg az előbbinél százból négy megnevezés alapján is fel lehet kerülni a tizenötös listára, utóbbinál ennek a háromszorosára volt szükség. Tehát nem csupán a Maximize ismertségéről árul ez el sokat, hanem egy egész szakma és szektor presztízséről.

2006-ban azt nyilatkozta a Kreatívnak, hogy a médiaügynökségeknek a jövőben az offline és az online felületek kombinált értékesítésére kell helyezniük a hangsúlyt, ehhez azonban át kell alakítaniuk a tervezési és vásárlási rendszereiket. Ez a folyamat hol tart ma?
Pontosítva a kérdést, akkor nemcsak ügynökségi, hanem médiatulajdonosi oldalról merült fel ez a téma. De nem hiszem, hogy sokkal előrébb járnánk, mint akkor, viszont remélem, hogy hamarosan történnek lépések, leginkább ügynökségi oldalról. Látnunk kell, hogy az online megjelenéseknek – még akkor is, ha ez jelenleg egy speciális terület – igenis szerves részét kell képezniük egy kommunikációs mixnek. Amikor ez a nyilatkozat megjelent, akkor nemcsak a médiaügynökségekről volt szó, hanem arról is, hogy az online és az offline felületekkel is rendelkező médiumoknak képeseknek kell lenniük arra, hogy kiszolgálják az ügynökségeket akár kombinált, csomagrendszerben is. Ez nálunk még gyerekcipőben jár.

A digitális átállás mit hozhat az ügynökségek számára?
Óriási lehetőség rejlik benne, de hogy merre kell majd menni, hogyan lehet ezeket minél jobban kihasználni, azt még szerintem senki sem látja pontosan. Figyeljük a külföldi példákat, vannak esettanulmányaink, de hogy mit és hogyan lehet majd megvalósítani Magyarországon, azt előre nem tudhatjuk. Lehetőségünk lesz majd a pontosabb célcsoport-szegmentálásra, testreszabott üzenetek hatékony eljuttatására a fogyasztókhoz és még sok olyan dologra, amit felsorolni a teljesség igényével szinte lehetetlen. Fontos, hogy tudjunk majd élni a lehetőségekkel. Nem titkolt célunk, hogy ezen a területen innovatívak legyünk, és az ügyfelek számára is új megoldásokkal szolgáljuk. A médiaügynökségek szerepe jelentős, hiszen a mi kezünkben van a stratégiai tudás mellett a médiaismeret is, ezek összefogása pedig a digitalizáció idején kiemelt szerepet kap majd.

Pálinkás Krisztina
2008. áprilisától Maximize médiaigazgatója
1996-2006 Initiative, board director, regionális ügyfélkapcsolati vezető
1994-1995 Lintas, médiatervező és vásárló
1993-1994 Ernst & Young, könyvvizsgáló

 

Személyi
• Van olyan korábbi munkája, amelyet szakmailag ma már vállalhatatlannak tart?
Bármelyiket vállalnám ma is. Minden munkámnál a maximumra törekedtem. Visszanézve talán lehet divatjamúltnak tekinteni némelyiket, de semmiképp sem vállalhatatlannak.
• Érezte-e már szakmai hátrányát annak, hogy nő?
Ez nagyon fontos kérdés, és igen. A szakmán belül és álláskeresésnél is.
• Gondolkodott már azon, hogy pályát kellene módosítania?
Volt, amikor teljesen elrugaszkodva a szakmámtól bármerre mentem volna. A sportolói karriertől kezdve az idegenvezetésig minden felmerült bennem. De ezek csak másodpercekig tartottak. Szeretem az ügynökségi munkát.
• Ki a példaképe?
Az édesanyám.
• Mit tartana karrierje csúcsának?
Nem keresek csúcsokat. Amikor eljön, akkor látni fogom. De még bőven felfelé tartok.
(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A több éves nagyvállalati HR vezetői tapasztalattal rendelkező Kárpáti Diána 2019 májusától a cégcsoport tagja.

A győztesek mámorától egészen Galactic Jackson szettjéig dokumentáltuk az eseményeket.

A hírek szerint több ezer szellemi munkát végző alkalmazottat küldenek el a cégtől a közeljövőben.

A Property Market meghívásos tenderén három ügynökség indult, a két körös kiválasztási folyamat végén pedig a Black Page Consulting nyert.

Mint kiderült, a kiadóvállalat fiókjait azért zárolta a Facebook mert egyikük megsértette a reklámszabályzatot.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés