hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudósítás Cannes-ból

Cannes Lions - bátrabbak a magyarok

Vasárnap kezdődött a legnagyobb nemzetközi reklámfesztival, a Cannes Lions, az ehhez kapcsolódó konferencia és a számos szakmai és kevésbé szakmai esemény. Eddig minden évben sikerült felülmúlni a korábbi nevezések számát, így volt ez idén is, amikor tíz százalékkal több munkát nevezetek a versenybe, mint tavaly. A Kreatív Online helyszíni tudósítása.
hirdetés
Elkezdődött a Cannes-i reklámfesztivál bevezető szakasza. A hivatalosan június 15-től induló rendezvény első néhány napján még nincs teltház. Idén a szervezők szerint összesen 12 ezer ember jön Cannesba a reklámfesztivál miatt, ebből 9500-an vásárolták meg a 3300 eurós belépőt.

Az esemény jelentőségét az adja meg, hogy 85 országból, több mint 28 ezer munkáról gondolták az alkotók, hogy érdemes nevezni Cannes-ba. Regionális összehasonlításban a magyarok a 43 alkotással közepesen intenzív nevezők, a lengyelek 123, a románok 97, a csehek pedig 69 nevezéssel kerültek elénk.

A legtöbbet az Egyesült Államok nevezett, 3643 reklámot tartottak esélyesnek, őket Németország követi 2852, Brazília pedig 2461 nevezéssel.

A Cannes-i reklámfesztiválon számos kategóriában osztott díjak mellett, többek között megválasztják az év médiaszemélyiségét, az év reklám-, média-, interaktív ügynökségét is. 

Nevezések száma az elmúlt években
Kategória 2004 2005 2006 2007 2008
Cyber Lions 1561 1897 2502 2711 2757
Design Lions - - - - 1126
Direct Lions 1209 1614 1509 1689 1697
Film Lions 5082 4996 4860 4474 4626
Media Lions 875 1076 1466 1661 2000
Outdoor Lions 4017 4667 5282 5758 5842
Press Lions 5962 6699 7387 6984 7442
Promo Lions - - 622 786 1103
Radio Lions - 1020 1032 1273 1259
Titanium & Integrated Lions - 133 203 324 432
Összesen 18706 22102 24863 25660 28284
Forrás: Kreatív/Cannes Lions Press Kit

Magyar nevezések az elmúlt években
Kategória 2004 2005 2006 2007 2008
Cyber Lions - 0 3 2 2
Design Lions - - - - 0
Direct Lions 1 3 3 2
Film Lions 8 5 3 3 7
Media Lions 2 1 4 0 6
Outdoor Lions 13 16 2 9 15
Press Lions 15 3 9 4 1
Promo Lions - - 1 0 6
Radio Lions - - 0 1 2
Titanium & Integrated Lions - - 0 0 2
Összesen 38 26 25 22 43
Forrás: Kreatív/Cannes Lions Press Kit

Nevezések a régióban
  2004 2005 2006 2007 2008
Ausztria 226 232 257 265 246
Csehország 58 47 82 71 69
Horvátország 22 13 9 7 9
Magyarország 38 26 25 22 43
Románia 12 25 26 43 97
Szerbia 0 0 1 1 7
Szlovénia 18 16 37 37 29
Szlovákia 18 30 16 26 54
Ukrajna 8 6 26 21 40
Lengyelország 86 89 109 173 124
Forrás: Kreatív/Cannes Lions Press Kit


Cannesból bővebben, szubjektíven: kreativcannes.blogspot.com
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Harminckilenc magyar fotográfus instagramra feltöltött munkáiból állít össze digitális és valódi tárlatot a Capa Központ. 

Még a helyi hatóságoknak is jóvá kell hagynia a Planet TV felvásárlását.

A korábban Amerikában futó Whopper Detour-kampány mutációja tűnt fel a finneknél.

A távolságtartás ellenére fesztiválélményt ígérnek a szervezők.

2020 első félévének legnézetettebb sorozata a Westworld volt a felületen. Június hónapban a Nagy Katalin - A kezdetek volt az élen.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés