hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudósítás Cannes-ból

Cannes Lions 2008: integrálás, úttörés, megváltás

Véget ért a sok vélemény szerint úttörően új megoldásokat is felvillantó 2008-as Cannes Lions reklámfesztivál. Ha lemaradt a részletes tudósításokról vagy átfutná még egyszer a lényeget, olvassa el összegzésünket! Díjak és trendek, magyarok és bulik, előadások és hangulatjelentések.
hirdetés
Ha Ön is azon 9 999 967 magyar közé tartozik, akik még nem jártak Cannes-ban a reklámfesztivál ideje alatt, kezdje szubjektív zárótudósításunkkal arról, mi az a Cannes Lions, hogy néz ki, kinek jó és miért!
 

Nyertesek, és ami mögöttük van
A zsűri és az általunk megkérdezett résztvevők véleménye szerint is számos markánsan és szokatlanul előremutató munka szerepelt az idei fesztivál élmezőnyében. Az integrált kategória fődíját a Microsoft Xbox-játéka, a Halo 3 promóhadjárata nyerte a jövőben játszódó fiktív háborút valószerűen bemutató reklám- és dokumentumvideókkal, az új megoldásoknak kijáró Titanium díjat az Uniqlo ruhamárka blogokat célzó kampánya kapta. A filmek között fődíjas a Cadbury gorillás reklámja, és ugyanitt arannyal végzett, az outdoor kategóriában viszont fődíjas lett az HBO házfalra vetített, majd online folytatódó, nyolc New York-i sztorit bemutató, erősen addiktív Voyeur kampánya. A direkt kategóriát a Times of India napilap egész országot megmozgató, új vezetőket kereső Lead India tarolta le. A Kreatív által a fesztiválon megkérdezett magyar és nemzetközi kreatívok szerint az egy-egy csatornát remekül kihasználó, úttörő kampányokból (Lead India) épp úgy érdemes lehet tanulni, mint a több csatornán is mesterien átvezetett megoldásokból (HBO Voyeur).
 
» Beszámolónk a filmes, integrált és Titanium díjazottakról videókkal

» Szubjektív válogatás a Kreatív Cannes blogon a film kategória arany és ezüst filmjeiből

» A Kreatív Online cikke az HBO Voyeur kampányáról

» Times of India: Lead India


Magyarok: egy bronz, öt shortlist-hely
Idén újra született magyar siker Cannes-ban: a Djuice számára a Leo Burnett által készített SMS Bandi kampány a cyber kategóriában ért bronzot. Emellett rövidlistára került az ügynökség Secret Jewel kampánya a promo, illetve az Ogilvy három – egy végül díjazott másik Ogilvys munkára sokban hasonlító – matchboxos munkája az outdoor kategóriában.

» Összegzésünk a magyar nevezésekről

» Kreatív Cannes blog: Kamureklámok, SMS Bandik, hónaljmatricák a magyar nevezések között

» Az Addict blog a matchboxos munkákról

» Hírünk: Szőke kapitány cannes-i oroszlánja

 
Magyarok a fesztiválon
A Leo Burnett és az Ogilvy dominálta klasszikus ügynökségi oldalról a cannes-i fizikai jelenlétet is, rajtuk kívül a Neo ügyvezetője, illetve filmgyártó/utómunka cégek – a Strawberry Films, a Future Films, a Revolver Films, az Argus és a GYÁR – vezetői és munkatársai voltak még jelen. A Leo Burnett buliját és az Argus/Revolver/GYÁR yachtot meg is látogattuk.

» Kreatív hangulatellenőrzés: Leo Burnett, Argus/GYÁR

» Hol vannak a magyarok?

» Ki van itt? Refresh

 
Előadások…
David Droga, a reklámvilág aktuális kreatív fenegyereke épp megmenti a világot a UNICEF-fel, Rupert Murdoch nem mondott semmit, csak beszólt a Facebookra, szárnysegédje szerint viszont ideje minden ügyfélnek jó sokat médiakölteni, most, hogy itt van a recesszió. Az oroszok nem csak reklámozni nem tudnak, de előadni sem, viszont szájháborúba keveredtek az ukránokkal, közben szépen elnyomultak mellettük a kínaiak. A fenéktörlési technika gyermekkori elsajátítása egész nemzetek lelkületét befolyásolja, és még nincs itt az online márkázás aranykora, de minden nagy szereplő szerint egyből érezni fogjuk, ha egyszer eljő.

» Tudósításunk David Droga mesterkurzusáról

» Tudósításunk Rupert Murdoch és Peter Chernin beszélgetéséről

» Tudósításunk a nyomuló kínaiakról

» A Kreatív Cannes blog az oroszok balul elsült előadásáról

» A Kreatív Cannes blog a fenéktörlésről és a férfidezodorokról

» A Kreatív Cannes blog a Google/Yahoo/Microsoft/AOL online-ügyi vitáról

 
…és bulik
A Kreatív Online delegációja természetesen a bulikba is beleszagolt: jártunk és beszélgettünk a nyitópartin, valamint körbenéztünk a Leo Burnettén.

» Hangulatjelentés: a Kreatív Online összegzése Cannes-ról

» Blog: a Leo Burnett buli

» Blog: Zöld Pardon a Riviérán

» Blog: Tordai Péter (Leo Burnett) Cannes-ügyi gondolatai a nyitóbulin
 

A Kreatív cannes-i blogján még ennél is sokkal többet írtunk a fesztiválról.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Egy digitális eseménysorozattal kötik össze a debreceni és budapesti dolgozókat. 

A Vertical Cinema címet kapó film egy dublőrről szól, aki krimiben, kalandfilmben és musicalben is megállja a helyét.

Hosszú távon minden második ember fogyasztási szokásait átalakítja az egészségügyi vészhelyzet világszerte – derül ki az EY több mint 14 ezer fős nemzetközi kutatásából.

A Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével aktivizálja az embereket, oly módon, hogy mérhető különbséget érjen el a magyar társadalomban. 

A zeneiparhoz hasonló mentőcsomagért is lobbiznak a rendezvényesek. 

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés