hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudósítás Cannes-ból

Cannes Lions 2008: integrálás, úttörés, megváltás

Véget ért a sok vélemény szerint úttörően új megoldásokat is felvillantó 2008-as Cannes Lions reklámfesztivál. Ha lemaradt a részletes tudósításokról vagy átfutná még egyszer a lényeget, olvassa el összegzésünket! Díjak és trendek, magyarok és bulik, előadások és hangulatjelentések.
hirdetés
Ha Ön is azon 9 999 967 magyar közé tartozik, akik még nem jártak Cannes-ban a reklámfesztivál ideje alatt, kezdje szubjektív zárótudósításunkkal arról, mi az a Cannes Lions, hogy néz ki, kinek jó és miért!
 

Nyertesek, és ami mögöttük van
A zsűri és az általunk megkérdezett résztvevők véleménye szerint is számos markánsan és szokatlanul előremutató munka szerepelt az idei fesztivál élmezőnyében. Az integrált kategória fődíját a Microsoft Xbox-játéka, a Halo 3 promóhadjárata nyerte a jövőben játszódó fiktív háborút valószerűen bemutató reklám- és dokumentumvideókkal, az új megoldásoknak kijáró Titanium díjat az Uniqlo ruhamárka blogokat célzó kampánya kapta. A filmek között fődíjas a Cadbury gorillás reklámja, és ugyanitt arannyal végzett, az outdoor kategóriában viszont fődíjas lett az HBO házfalra vetített, majd online folytatódó, nyolc New York-i sztorit bemutató, erősen addiktív Voyeur kampánya. A direkt kategóriát a Times of India napilap egész országot megmozgató, új vezetőket kereső Lead India tarolta le. A Kreatív által a fesztiválon megkérdezett magyar és nemzetközi kreatívok szerint az egy-egy csatornát remekül kihasználó, úttörő kampányokból (Lead India) épp úgy érdemes lehet tanulni, mint a több csatornán is mesterien átvezetett megoldásokból (HBO Voyeur).
 
» Beszámolónk a filmes, integrált és Titanium díjazottakról videókkal

» Szubjektív válogatás a Kreatív Cannes blogon a film kategória arany és ezüst filmjeiből

» A Kreatív Online cikke az HBO Voyeur kampányáról

» Times of India: Lead India


Magyarok: egy bronz, öt shortlist-hely
Idén újra született magyar siker Cannes-ban: a Djuice számára a Leo Burnett által készített SMS Bandi kampány a cyber kategóriában ért bronzot. Emellett rövidlistára került az ügynökség Secret Jewel kampánya a promo, illetve az Ogilvy három – egy végül díjazott másik Ogilvys munkára sokban hasonlító – matchboxos munkája az outdoor kategóriában.

» Összegzésünk a magyar nevezésekről

» Kreatív Cannes blog: Kamureklámok, SMS Bandik, hónaljmatricák a magyar nevezések között

» Az Addict blog a matchboxos munkákról

» Hírünk: Szőke kapitány cannes-i oroszlánja

 
Magyarok a fesztiválon
A Leo Burnett és az Ogilvy dominálta klasszikus ügynökségi oldalról a cannes-i fizikai jelenlétet is, rajtuk kívül a Neo ügyvezetője, illetve filmgyártó/utómunka cégek – a Strawberry Films, a Future Films, a Revolver Films, az Argus és a GYÁR – vezetői és munkatársai voltak még jelen. A Leo Burnett buliját és az Argus/Revolver/GYÁR yachtot meg is látogattuk.

» Kreatív hangulatellenőrzés: Leo Burnett, Argus/GYÁR

» Hol vannak a magyarok?

» Ki van itt? Refresh

 
Előadások…
David Droga, a reklámvilág aktuális kreatív fenegyereke épp megmenti a világot a UNICEF-fel, Rupert Murdoch nem mondott semmit, csak beszólt a Facebookra, szárnysegédje szerint viszont ideje minden ügyfélnek jó sokat médiakölteni, most, hogy itt van a recesszió. Az oroszok nem csak reklámozni nem tudnak, de előadni sem, viszont szájháborúba keveredtek az ukránokkal, közben szépen elnyomultak mellettük a kínaiak. A fenéktörlési technika gyermekkori elsajátítása egész nemzetek lelkületét befolyásolja, és még nincs itt az online márkázás aranykora, de minden nagy szereplő szerint egyből érezni fogjuk, ha egyszer eljő.

» Tudósításunk David Droga mesterkurzusáról

» Tudósításunk Rupert Murdoch és Peter Chernin beszélgetéséről

» Tudósításunk a nyomuló kínaiakról

» A Kreatív Cannes blog az oroszok balul elsült előadásáról

» A Kreatív Cannes blog a fenéktörlésről és a férfidezodorokról

» A Kreatív Cannes blog a Google/Yahoo/Microsoft/AOL online-ügyi vitáról

 
…és bulik
A Kreatív Online delegációja természetesen a bulikba is beleszagolt: jártunk és beszélgettünk a nyitópartin, valamint körbenéztünk a Leo Burnettén.

» Hangulatjelentés: a Kreatív Online összegzése Cannes-ról

» Blog: a Leo Burnett buli

» Blog: Zöld Pardon a Riviérán

» Blog: Tordai Péter (Leo Burnett) Cannes-ügyi gondolatai a nyitóbulin
 

A Kreatív cannes-i blogján még ennél is sokkal többet írtunk a fesztiválról.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés