hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudósítás Cannes-ból

Cannes Lions 2008: integrálás, úttörés, megváltás

Véget ért a sok vélemény szerint úttörően új megoldásokat is felvillantó 2008-as Cannes Lions reklámfesztivál. Ha lemaradt a részletes tudósításokról vagy átfutná még egyszer a lényeget, olvassa el összegzésünket! Díjak és trendek, magyarok és bulik, előadások és hangulatjelentések.
hirdetés
Ha Ön is azon 9 999 967 magyar közé tartozik, akik még nem jártak Cannes-ban a reklámfesztivál ideje alatt, kezdje szubjektív zárótudósításunkkal arról, mi az a Cannes Lions, hogy néz ki, kinek jó és miért!
 

Nyertesek, és ami mögöttük van
A zsűri és az általunk megkérdezett résztvevők véleménye szerint is számos markánsan és szokatlanul előremutató munka szerepelt az idei fesztivál élmezőnyében. Az integrált kategória fődíját a Microsoft Xbox-játéka, a Halo 3 promóhadjárata nyerte a jövőben játszódó fiktív háborút valószerűen bemutató reklám- és dokumentumvideókkal, az új megoldásoknak kijáró Titanium díjat az Uniqlo ruhamárka blogokat célzó kampánya kapta. A filmek között fődíjas a Cadbury gorillás reklámja, és ugyanitt arannyal végzett, az outdoor kategóriában viszont fődíjas lett az HBO házfalra vetített, majd online folytatódó, nyolc New York-i sztorit bemutató, erősen addiktív Voyeur kampánya. A direkt kategóriát a Times of India napilap egész országot megmozgató, új vezetőket kereső Lead India tarolta le. A Kreatív által a fesztiválon megkérdezett magyar és nemzetközi kreatívok szerint az egy-egy csatornát remekül kihasználó, úttörő kampányokból (Lead India) épp úgy érdemes lehet tanulni, mint a több csatornán is mesterien átvezetett megoldásokból (HBO Voyeur).
 
» Beszámolónk a filmes, integrált és Titanium díjazottakról videókkal

» Szubjektív válogatás a Kreatív Cannes blogon a film kategória arany és ezüst filmjeiből

» A Kreatív Online cikke az HBO Voyeur kampányáról

» Times of India: Lead India


Magyarok: egy bronz, öt shortlist-hely
Idén újra született magyar siker Cannes-ban: a Djuice számára a Leo Burnett által készített SMS Bandi kampány a cyber kategóriában ért bronzot. Emellett rövidlistára került az ügynökség Secret Jewel kampánya a promo, illetve az Ogilvy három – egy végül díjazott másik Ogilvys munkára sokban hasonlító – matchboxos munkája az outdoor kategóriában.

» Összegzésünk a magyar nevezésekről

» Kreatív Cannes blog: Kamureklámok, SMS Bandik, hónaljmatricák a magyar nevezések között

» Az Addict blog a matchboxos munkákról

» Hírünk: Szőke kapitány cannes-i oroszlánja

 
Magyarok a fesztiválon
A Leo Burnett és az Ogilvy dominálta klasszikus ügynökségi oldalról a cannes-i fizikai jelenlétet is, rajtuk kívül a Neo ügyvezetője, illetve filmgyártó/utómunka cégek – a Strawberry Films, a Future Films, a Revolver Films, az Argus és a GYÁR – vezetői és munkatársai voltak még jelen. A Leo Burnett buliját és az Argus/Revolver/GYÁR yachtot meg is látogattuk.

» Kreatív hangulatellenőrzés: Leo Burnett, Argus/GYÁR

» Hol vannak a magyarok?

» Ki van itt? Refresh

 
Előadások…
David Droga, a reklámvilág aktuális kreatív fenegyereke épp megmenti a világot a UNICEF-fel, Rupert Murdoch nem mondott semmit, csak beszólt a Facebookra, szárnysegédje szerint viszont ideje minden ügyfélnek jó sokat médiakölteni, most, hogy itt van a recesszió. Az oroszok nem csak reklámozni nem tudnak, de előadni sem, viszont szájháborúba keveredtek az ukránokkal, közben szépen elnyomultak mellettük a kínaiak. A fenéktörlési technika gyermekkori elsajátítása egész nemzetek lelkületét befolyásolja, és még nincs itt az online márkázás aranykora, de minden nagy szereplő szerint egyből érezni fogjuk, ha egyszer eljő.

» Tudósításunk David Droga mesterkurzusáról

» Tudósításunk Rupert Murdoch és Peter Chernin beszélgetéséről

» Tudósításunk a nyomuló kínaiakról

» A Kreatív Cannes blog az oroszok balul elsült előadásáról

» A Kreatív Cannes blog a fenéktörlésről és a férfidezodorokról

» A Kreatív Cannes blog a Google/Yahoo/Microsoft/AOL online-ügyi vitáról

 
…és bulik
A Kreatív Online delegációja természetesen a bulikba is beleszagolt: jártunk és beszélgettünk a nyitópartin, valamint körbenéztünk a Leo Burnettén.

» Hangulatjelentés: a Kreatív Online összegzése Cannes-ról

» Blog: a Leo Burnett buli

» Blog: Zöld Pardon a Riviérán

» Blog: Tordai Péter (Leo Burnett) Cannes-ügyi gondolatai a nyitóbulin
 

A Kreatív cannes-i blogján még ennél is sokkal többet írtunk a fesztiválról.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés