hirdetés
hirdetés
hirdetés

Cannes-ban felesleges bármit feltételezni

A cannes-i fesztivál helyszínén kerestük meg az egyik bronz oroszlánt nyerő csapatot, a Young & Rubicam magyar különítményét. Aczél László (AL) ügyvezetővel, Falvay László (FL) kreatívigazgatóval és Galácz Karolina (GK) helyettes kreatívigazgatóval beszélgettünk. Falvay Lászlóval legutóbb fél éve készítettem interjút, aminek a zárszavai azok voltak, hogy szeretnének egy cannes-i oroszlánt.

hirdetés

Milyen érzés, hogy teljesült a vágyatok?

Falvay László: Vége, jönnek a nyugdíjas évek!

Aczél László: Én nyitok egy éttermet, a Laci visszatér játékokat fejleszteni…

Galácz Karolina: …én pedig pihenek majd a tengerparton. (Mindhárman nevetnek.)

FL: De azért ezt még átbeszéljük a hétfői meetingen. Komolyra fordítva a szót: nagyon boldogok vagyunk. Viszont bíztunk abban, hogy a Lego-boltnak készített Visszaadott szobrok is nyerni fog valamit.

AL: Azt persze nem szabad elfelejteni, hogy 40 ezer nevezésről van szó, csak abban a kategóriában, ahol nyert a Házhoz jön a Mozi, ott volt háromezer nevezés. Lutri, ha valaki egy-két nevezéssel nyerni akar bármit is itt Cannes-ban.

FL: Négy shortlist és egy díj a nemzetközi kreatívigazgatónk szerint nagyon szép eredmény.

GK: A munkák 8 százaléka jut shortlistre, úgyhogy a shortlist is igazán értékes.

Szóval tulajdonképp nem ettől a munkától vártátok a nagyobb sikert, hanem a legóból készített Visszaadott szobroktól?

AL: Az eddigi nemzetközi visszajelzések miatt igen, hiszen azzal nyertünk aranyat a PIAF-on és nagydíjat a Golden Hammeren.

GK: Ezek alapján azt feltételeztük, hogy itt is ennek lehet a legnagyobb esélye, de legalább rájöttünk, hogy itt Cannes-ban felesleges bármit is feltételezni.

FL: Egyébként a Y&R-hálózat kreatív vezetőinek a Házhoz megy a mozi tetszett jobban. Egyébként is olyan ez kicsit, mint amikor van az embernek több gyereke, mindegyiket ugyanúgy szereti, és amikor nyer az egyik valamit, annak nagyon örül, de sajnálja kicsit a másikat, amelyik nem nyert.

Ha felesleges bármit feltételezni, akkor mi az a nevezési stratégia, amit követni érdemes a fesztiválokon?

GK: Hiába vannak előjelek, nem lehet felkészülni, hogy a zsűri hogyan, mi alapján értékeli az egyes munkákat. Tehát nem egy szuper anyagot, hanem legalább 3-4 esélyes munkát kell letenni az asztalra.

AL: És azokat sok helyre kell nevezni.

FL: Meghallgattuk egyébként a zsűritagok szemináriumát arról, hogy mi alapján értékelnek. Érdekes dolgokat mondtak, de olyan konkrétum nem hangzott el, ami nagyon erős támpontot adna.

Ez a második cannes-i oroszlánja az ügynökségnek.

AL: Igen, és hát az elsőre is nagyon büszkék voltunk, megmutattuk az ügyfeleknek, de hát azt mégiscsak 1997-ben nyertük, szóval nagyon örülök, hogy ezzel frissíthetjük fel az ügyfélprezentációinkat. Ráadásul nincs másik ügynökség itthon, akinek kettő lenne.

Nem egyszerre érkeztetek, és úgy tudom, a csapat egy része fent bulizott valahol a hegyen. Milyen parti volt?

AL: A Mcgarrybowen nevű ügynökség szervezte, főként amerikaiak voltak és rossz amerikai zenéket játszottak. De jól éreztem magam, mert a társaság és a hangulat is jó volt.

Mit terveztek még a hátralévő időben?

AL: Vasárnapig maradunk, megünnepeljük a díjat és megeszünk majd egy nagy homárt közösen.

GK: És megpróbálunk továbbra is sok előadásra beülni, mert itt tényleg lehet tanulni. Igyekszem minél több mindent magamba szívni.

FL: És még egy nagyon fontos programunk lesz: az eddigi napok alatt még nem mártóztam meg a tengerben, amit mindenképp pótolni szeretnék!

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés