Áradjon a szeretet a mantraszámláló okoskarkötőből!

Az Acer már a boldogságunkat sem engedi a véletlenre bízni, ezért annak beszerzését megtámogatta egy kis digitalizációval. A buddhista mantrák számolására használt karkötőt felokosította, egy alkalmazáshoz kapcsolta, és most egyszerűen csak hagyja, hogy a világ egy picit jobbá váljon.  

A buddhista imádkozó gyöngyök digitalizálásával egy új, intelligens terméket készül piacra vezetni az Acer, amely már automatikusan számolná a mantrákat, a felhasználó érdemeit pedig át is utalná a közösségi média platformjaira - ezt a Patheos írta még február elején a hongkongi Economical Journal cikkére hivatkozva, miközben hozzátette, hogy a tajvani cég már több tízezer mala karkötőre fel is vette az előrendelést.

Fotó: Chinese.engadget.com
Fotó: Chinese.engadget.com

A mala vagy mála gyöngysort a buddhisták a meditáció gyakorlásánál a számláláshoz használják, és általában csuklóra tekerve vagy nyakba akasztva hordják. A fából vagy kristályokból készült karkötő 21, 28 vagy 54 szemből is állhat, de egy hagyományos, a tibeti buddhisták által használt malafüzér például 108 darabos - ennyiszer szoktak híveik hivatalosan leborulni és imát, mantrát ismételgetni. Ezt a számot többféleképpen magyarázzák, az egyik nézet szerint a tudat 108 féle tisztátalanságát, szenvedéssel telt állapotát jelzik, amit aztán az ember minden egyes leborulással vagy imával eltüntethet magából. Mások szerint bár a 108-as több okból is misztikus számnak tekinthető, valójában ez csak a kötelező száz ima elmondásának bruttósított mennyisége, amelyre a plusz nyolcat csak a számolás közbeni tévesztés miatt tette rá a gyakorlat.

És most nagyon úgy tűnik, hogy az Acer is az utóbbit vette alapul, amikor pont a tévesztés elkerülése és a mantrázás közbeni elmélyülés élményére fókuszálva találta ki, hogy egy automata imaszámlálót szerel be ezekbe a málákba. A microchipekkel ellátott gyöngyök ugyanis minden egyes, hüvelykujjal átgörgetett mozgást érzékelnek, így aztán a felhasználónak nem kell meditáció közben az elmondott mantrák számolására figyelni, mert a mellé fejlesztett okostelefonos alkalmazás megteszi azt helyette. Az így megszerzett érdemeit az applikáción keresztül, grafikonok formájában monitorozhatja, Buddha szeretetét pedig a közösségi oldalakon keresztül is áramoltathatja.

"Ha másra nem, ez legalább arra  jó, hogy az embereket emlékeztesse arra, hogy mennyi időt töltenek vallási elfoglaltsággal. Az Acer sem csinál mást, mint a többi cég, amelyek az ember irracionális hiedelmeit használják ki pénzszerzés céljából" - ezt a különböző vallásokról, több száz blogon keresztül híreket és véleményeket egybegyűjtő Patheos oldal bloggere írta, utalva a karmát kriptovalutákkal kiváltható alternatív pénzérmékre, a robotkutyáikat buddhista szertartással eltemető japánokra, vagy a thaiföldi üzletemberekre, akik komolyan hisznek abban, hogy a buddhista szerzetesekkel megáldott kisgyerek arcú és -méretű babáik pénzügyi sikert hoznak az életükbe. A ma már csak Barátságos Ateista néven posztoló blogger, Hemant Mehta arról is ír, hogy egykor ő is a buddhista filozófia szerint nevelkedett, régen a családjával mindennap követték a 108 mantrás szertartást, de szerinte a digitális karkötővel is az a probléma, hogy azt erősíti, csak bizonyos számú imának van hatása az életünkre. "Nyilván ugyanannyira befolyásolja az életedet, ha 107 vagy 108 alkalommal kántálod ugyanazt. Ha pedig egyszer sem teszed, akkor legfeljebb elmondhatod, hogy egyetlen percet sem pocsékoltál el erre az életedből." 

Mindenesetre tavaly novemberben a hongkongi buddhista központ kutatói arról írtak egy tanulmányukban, hogy a kántálás kimutatható mértékben csökkenti a stresszt, és jó hatással van a lelki eredetű betegségekre. A The Verge két nappal ezelőtti cikkében pedig a CIA 2005-ös adataira hivatkozik, amely szerint Tajvanon a buddhizmus a legnépszerűbb vallás, a lakosság egyharmada gyakorolja, így aztán, ha valahol, akkor itt legalább tényleg lehet kereslet a mantraszámolás digitalizációjára. És egyelőre az Acer is csak Tajvanon árulja március közepétől okosgyöngysorát átszámítva 34 ezer forintért. Persze a fejlesztők terveik szerint igyekeznek majd minél jobban világiasítani a mantrakövetőt. Hamarosan már nemcsak a mantrákat fogja tudni számolni, de a felhasználó pénzét is, az elektronikus fizetési funkciójának köszönhetően buddhista üzletekben és falatozókban is lehet majd vele fizetni.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.