hirdetés
hirdetés
hirdetés

Budapesten járt a tévés tartalomipar vándorcirkusza

Miközben a múlt héten a reklámszakma Cannes-ra figyelt, a világ tévés tartalomiparának jelentős része Budapesten gyülekezett, hogy a Discop nevű többnapos rendezvényen új formátumokkal és műsorokkal ismerkedjen meg, műsorokat adjon és vegyen.
hirdetés
A Roosevelt tér egyik luxusszállodája pár napra hatalmas kaptárrá változott, amelyben a szobákat mini-vetítőteremmé alakították a résztvevő forgalmazó cégek. A világ szinte valamennyi fontos tartalom- és formátumértékesítő cége képviselteti magát az 1991 óta megrendezett Discop vásáron, amelyet évek óta Budapesten rendeznek meg.

Az egész világból mintegy ötszáz médiacég érkezik eladóként a budapesti Discopra, ezerháromszáz tévétársaság, ügynökség pedig vásárlóként. A Discop a közép-kelet európai tévés piac harmadik legfontosabb vására, a Cannes-ban megrendezett Midcom és MIPTV mellett.

Hámori Barbara, a Viasat3-at is tulajdonló Modern Times Group regionális programigazgatója szerint bár fontos, hogy Budapesten rendezik meg ezt a vásárt, sok újdonsággal itt nem szokott találkozni, mivel az előbb említett két másik rendezvény időben közel van a Discophoz. A nagy forgalmazó cégekkel sem itt találkoznak először, amikor egy üzlet megkötéséről van szó, a rendezvény inkább a kapcsolattartás miatt fontos. Ilyenkor három nap alatt egyszerre találkozhat az összes forgalmazóval. Ennek ellenére volt már példa arra, hogy kollégáival találtak új forrásokat.

A tévés hirdetések jövője a branded content
A kétnapos vásárt megelőző napon konferenciát is rendeztek, amelynek egyik kerekasztal-beszélgetésén reklámszakemberek és produkciós cégek képviselői arról beszéltek, hogyan lehet kiutat találni a reklámblokkok zsákutcájából. Paksy Zoltán, a Saatchi & Saatchi ügyvezetője ezek hatékonyságát a nézettségi és a vízfogyasztási adatok összevetésével szemléltette.

A megoldást a termékelhelyezésben, illetve a branded content, azaz márkázott tartalom gyártásában találták meg a résztvevők. Russel Price, a londoni Ogilvy Entertainment kreatív vezetője szerint a sikeres termékelhelyezés lényege meglepő módon az, hogy a kreatívok megtalálják egy márka lényegét, és annak megfogalmazását olyan módon tudják beágyazni a tévés tartalmakba, hogy az ne keltsen ellenérzést a nézőben. Emiatt Price szerint a kreatívügynökségek idővel maguk is a szórakoztatóipar részévé válnak majd, ha eddig ez még nem történt volna meg. Példaként „The Starter Wife” című 2007-es minisorozat esetét hozta fel példának, amely már a forgatókönyve is a Pond’s kozmetikai márka és a film készítőinek együttműködéseként jött létre.

Price szerint a branded content ipar mérete az USA-ban 2012-re eléri majd a 14 milliárd dollárt. Ross Biggam, a Európai Kereskedelmi Televíziók Szövetségének (Association of Commercial Television in Europe, ACT) ügyvezetője szerint is nagyon sok kiaknázatlan lehetőség van ezen a piacon. A jelenleginél jobb kihasználásához viszont az kellene, hogy a szabályozás rugalmasabb legyen. Elmondása szerint az amerikai törvények megengedőbbek ezzel a hirdetési formával, mint az Európai Unió.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Szép nagy kötött Lidl-logó virít rajta sárgán.

A hírportál arról ír, hogy a részvényeket egyszerűen lehívták, mivel az Indexet működtető Magyar Fejlődésért Alapítvány jelentős összeggel tartozott az Indamedia-csoportnak.

Médiatervezéssel és -vásárlással bízta meg a fagyasztott ételeket árusító Aviko a Cafét.

A Diageo 2030-ig egyebek mellett el szeretné érni a zéró szén-dioxid kibocsátást is.

A kampánnyal arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy a gyerekek számára nem a szüleik neme fontos, hanem az, hogy szeressék egymást. Rendhagyó kampánybejelentő. 

hirdetés
hirdetés

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!