hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bruckner és Istvánffy újra együtt

Fishsonic néven alapított céget az exTeames Bruckner György és Istvánffy Zoltán Faltay Csabával közösen. A sonic brandinggel foglalkozó cég stratégiai szinten foglalkozik a márka és a zene kapcsolatával. 

hirdetés

Bruckner György
Új céget alapított az exTeames Bruckner György és Istvánffy Zoltán Faltay Csaba zeneszerzővel közösen. A Fishsonic nevű cég sonic brandiggel foglalkozik, ami a márka és a zene, hang, atmoszféra kapcsolatával stratégiai szinten foglalkozik.

A cég alapítói szerint azért van szükség egy ilyen profilú cégre, mert Magyarországon egyelőre még nem igazán ismerték fel, hogy a hangzó anyagok ugyanolyan stratégiát igényelnek, mint a vizualitás.

"Kicsit olyan ez, mint az arculati kézikönyv” – magyarázta a sonic branding lényegét Faltay Csaba, és két cégtársával egyetértésben állította, hogy a zenefelhasználás, a hangutómunka a legutolsó, amire egy-egy kampány során gondolnak az alkotók. „A megbízók ma már többnyire értik a vizualitás lényegét ,és nem fogják a logójuk színét gyakran változtatni, de ez a tudatosság még nem jellemző a márka és a zene kapcsolatára”.

Istvánffy Zoltán
A Fishsonicban Istvánffy Zoltán a kreatív oldalt képviseli, míg Bruckner György a stratégiáért és az ügyfélkapcsolatért felel. Faltay Csabán kívül a két exTeames is ért a zenéhez, Istvánffy Zoltán az Emil Rulezben gitározott, Bruckner György pedig 7,5 évig tanult klasszikus gitározni.

Istvánffy Zoltán a munkájukról elmondta, hogy audittal kezdik, amikor meghallgatják, hogy milyen hangokat hall a fogyasztó a márkával való találkozása során. Vagyis a reklámokon túl mi szól az üzletben, vagy a call centerekben. A kreatív szakember szerint nem szerencsés, amikor egy bank, vagy telekommunikációs cég a telefonos számlareklamáció során a márka zenéjére várakoztatja az ügyfelet, aki ilyen esetekben nem éppen nyugodt lelkiállapotú. Az említett audit során például kiderül, hogy egy-egy márka teljesen más zenét, hangot, atmoszférát, zörejt használ a tévé-, mint a rádióreklámokban, amit a Fishsonic szakemberei szerint nehezen lehet stratégiának nevezni. Ezzel ellentétben az Audi erős példáját hozták: a vállalatnak saját sonic branding csapata van.

Így készül az Audi reklámok hangja

Faltay Csaba
„Minden zeneszerző ismeri, amikor azt mondják neki, hogy csináljon valami vidámat, vagy dinamikusat” – mondta Faltay Csaba, pedig szerinte ennél pontosabban is meg lehet fogalmazni az igényeket, anélkül, hogy a zeneszerző szabadsága elveszne. „Ráadásul az sem mindegy, hogy milyen típusú zenét kire bíznak, hiszen olyan nincs, hogy minden zeneszerző minden stílusban jó.” Az új cég a hangutómunkára is figyelmet fordít, mert teljesen más keverést igényel egy tévé-, mozi-, vagy internetes reklám.

A Fishsonic kapott már megbízásokat, de egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy kikkel dolgoznak együtt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés