hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bruckner és Istvánffy újra együtt

Fishsonic néven alapított céget az exTeames Bruckner György és Istvánffy Zoltán Faltay Csabával közösen. A sonic brandinggel foglalkozó cég stratégiai szinten foglalkozik a márka és a zene kapcsolatával. 

hirdetés

Bruckner György
Új céget alapított az exTeames Bruckner György és Istvánffy Zoltán Faltay Csaba zeneszerzővel közösen. A Fishsonic nevű cég sonic brandiggel foglalkozik, ami a márka és a zene, hang, atmoszféra kapcsolatával stratégiai szinten foglalkozik.

A cég alapítói szerint azért van szükség egy ilyen profilú cégre, mert Magyarországon egyelőre még nem igazán ismerték fel, hogy a hangzó anyagok ugyanolyan stratégiát igényelnek, mint a vizualitás.

"Kicsit olyan ez, mint az arculati kézikönyv” – magyarázta a sonic branding lényegét Faltay Csaba, és két cégtársával egyetértésben állította, hogy a zenefelhasználás, a hangutómunka a legutolsó, amire egy-egy kampány során gondolnak az alkotók. „A megbízók ma már többnyire értik a vizualitás lényegét ,és nem fogják a logójuk színét gyakran változtatni, de ez a tudatosság még nem jellemző a márka és a zene kapcsolatára”.

Istvánffy Zoltán
A Fishsonicban Istvánffy Zoltán a kreatív oldalt képviseli, míg Bruckner György a stratégiáért és az ügyfélkapcsolatért felel. Faltay Csabán kívül a két exTeames is ért a zenéhez, Istvánffy Zoltán az Emil Rulezben gitározott, Bruckner György pedig 7,5 évig tanult klasszikus gitározni.

Istvánffy Zoltán a munkájukról elmondta, hogy audittal kezdik, amikor meghallgatják, hogy milyen hangokat hall a fogyasztó a márkával való találkozása során. Vagyis a reklámokon túl mi szól az üzletben, vagy a call centerekben. A kreatív szakember szerint nem szerencsés, amikor egy bank, vagy telekommunikációs cég a telefonos számlareklamáció során a márka zenéjére várakoztatja az ügyfelet, aki ilyen esetekben nem éppen nyugodt lelkiállapotú. Az említett audit során például kiderül, hogy egy-egy márka teljesen más zenét, hangot, atmoszférát, zörejt használ a tévé-, mint a rádióreklámokban, amit a Fishsonic szakemberei szerint nehezen lehet stratégiának nevezni. Ezzel ellentétben az Audi erős példáját hozták: a vállalatnak saját sonic branding csapata van.

Így készül az Audi reklámok hangja

Faltay Csaba
„Minden zeneszerző ismeri, amikor azt mondják neki, hogy csináljon valami vidámat, vagy dinamikusat” – mondta Faltay Csaba, pedig szerinte ennél pontosabban is meg lehet fogalmazni az igényeket, anélkül, hogy a zeneszerző szabadsága elveszne. „Ráadásul az sem mindegy, hogy milyen típusú zenét kire bíznak, hiszen olyan nincs, hogy minden zeneszerző minden stílusban jó.” Az új cég a hangutómunkára is figyelmet fordít, mert teljesen más keverést igényel egy tévé-, mozi-, vagy internetes reklám.

A Fishsonic kapott már megbízásokat, de egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy kikkel dolgoznak együtt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

A Karc FM-re is bírságot szabott ki az NMHH.

A multifunkciós dobozt az E3 játékkiállításon mutatták be.

Dobrosi Eszter utódja házon belülről érkezik.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés