hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bruckner és Istvánffy újra együtt

Fishsonic néven alapított céget az exTeames Bruckner György és Istvánffy Zoltán Faltay Csabával közösen. A sonic brandinggel foglalkozó cég stratégiai szinten foglalkozik a márka és a zene kapcsolatával. 

hirdetés

Bruckner György
Új céget alapított az exTeames Bruckner György és Istvánffy Zoltán Faltay Csaba zeneszerzővel közösen. A Fishsonic nevű cég sonic brandiggel foglalkozik, ami a márka és a zene, hang, atmoszféra kapcsolatával stratégiai szinten foglalkozik.

A cég alapítói szerint azért van szükség egy ilyen profilú cégre, mert Magyarországon egyelőre még nem igazán ismerték fel, hogy a hangzó anyagok ugyanolyan stratégiát igényelnek, mint a vizualitás.

"Kicsit olyan ez, mint az arculati kézikönyv” – magyarázta a sonic branding lényegét Faltay Csaba, és két cégtársával egyetértésben állította, hogy a zenefelhasználás, a hangutómunka a legutolsó, amire egy-egy kampány során gondolnak az alkotók. „A megbízók ma már többnyire értik a vizualitás lényegét ,és nem fogják a logójuk színét gyakran változtatni, de ez a tudatosság még nem jellemző a márka és a zene kapcsolatára”.

Istvánffy Zoltán
A Fishsonicban Istvánffy Zoltán a kreatív oldalt képviseli, míg Bruckner György a stratégiáért és az ügyfélkapcsolatért felel. Faltay Csabán kívül a két exTeames is ért a zenéhez, Istvánffy Zoltán az Emil Rulezben gitározott, Bruckner György pedig 7,5 évig tanult klasszikus gitározni.

Istvánffy Zoltán a munkájukról elmondta, hogy audittal kezdik, amikor meghallgatják, hogy milyen hangokat hall a fogyasztó a márkával való találkozása során. Vagyis a reklámokon túl mi szól az üzletben, vagy a call centerekben. A kreatív szakember szerint nem szerencsés, amikor egy bank, vagy telekommunikációs cég a telefonos számlareklamáció során a márka zenéjére várakoztatja az ügyfelet, aki ilyen esetekben nem éppen nyugodt lelkiállapotú. Az említett audit során például kiderül, hogy egy-egy márka teljesen más zenét, hangot, atmoszférát, zörejt használ a tévé-, mint a rádióreklámokban, amit a Fishsonic szakemberei szerint nehezen lehet stratégiának nevezni. Ezzel ellentétben az Audi erős példáját hozták: a vállalatnak saját sonic branding csapata van.

Így készül az Audi reklámok hangja

Faltay Csaba
„Minden zeneszerző ismeri, amikor azt mondják neki, hogy csináljon valami vidámat, vagy dinamikusat” – mondta Faltay Csaba, pedig szerinte ennél pontosabban is meg lehet fogalmazni az igényeket, anélkül, hogy a zeneszerző szabadsága elveszne. „Ráadásul az sem mindegy, hogy milyen típusú zenét kire bíznak, hiszen olyan nincs, hogy minden zeneszerző minden stílusban jó.” Az új cég a hangutómunkára is figyelmet fordít, mert teljesen más keverést igényel egy tévé-, mozi-, vagy internetes reklám.

A Fishsonic kapott már megbízásokat, de egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy kikkel dolgoznak együtt.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

MIAU! címmel nyílik ingyenes kiállítás, amin kilenc kortárs magyar alkotó macskás fényképeit és személyes történeteit lehet majd megnézni. Megnyit: Fekete Ádám.

Egyesületi formában próbálnak pozitív válaszokat találni. Csatlakozott például a Központ, a Dobrumba, a Rácskert és a Hivatal is.

Tíz külföldi kiadó is megvásárolta a jogokat, itthon a Librinél jelenik meg ősz legelején az A mi kockánk.

A White Rabbit 6 érmet hozott el a fesztiválról, köztük két aranyat. 

Leitner Attila a két éve kinevezett Csatári Patrikot váltja – értesült a Media1.

hirdetés

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés