Bringások, ez az indexelő mellény majd vigyáz rátok!

De legalábbis láthatóvá tesz, bármerre tartotok és bárhol álltok meg – nagyjából ezzel az üzenettel indította útnak intelligens fényjelző rendszerét egy londoni kétfős startup, amely a kerékpáros balesetek számának csökkentése érdekében a testre szerelné a kerekezők indexét.

Dotun és Amit húsz éve terveznek szoftvereket, de kettejük legnagyobb közös halmaza mégiscsak az, hogy mindketten lelkes bringások, és különösen éjszakába hajlóan szeretnek kerekezni. Két éve dolgoznak egy olyan vízálló, testen hordható jelzőfényrendszeren, amelytől azt várják, hogy képes lesz végre tényleg komolyan javítani a biciklisek egyre sérülékenyebb biztonságán – mégpedig azzal, hogy a többi, közúti forgalomban résztvevő majd könnyebben észreveszi őket.

Ötletüket alapvetően egy hámszerűen felcsatolható mellényre építették, amelyeket minden oldalról fényjelző funkcióval láttak el. Így a bringások sötétben is láthatók, amikor kézjelzéseiket gyenge fényviszonyok között már sokkal nehezebb felismerni. A Wavy névre keresztelt projektben több, a jövőben külön is kapható terméket fejlesztettek, így a mellény mellett sisakra applikálható kijelzőtáblát és egy speciális hátizsákot is lehet találni. Ehhez két nappal ezelőtt indítottak egy közösségi finanszírozós kampányt, ahol 69 fontért (24 ezer forintért) lehet hozzájutni a legelső, hátizsákot nem tartalmazó, szettek egyikéhez – nagyjából féláron a tervezett piacra kerülési árhoz képest.

Az akkumulátorral működő mellényre és táskára több mint 200 apró ledlámpát szereltek, amelyek hátulról, és a pántoknak köszönhetően elölről is jól láthatók. Kanyarodáskor így a kerékpárosnak nem kell levennie kezét a kormányról, a felszerelés sárga fénnyel indexel helyette, menet közben pedig egy piros X-et kirajzolva világít a háta – írja a DesignBoom. 

Az adapteres kijelzőt bármilyen típusú bukósisakra rá lehet applikálni, és ez is ugyanúgy megkapta az állandó piros és a nyílszerűen indexelő sárga fényjelzést. Ezeket a jelzéseket a kormányra rögzíthető, vezetéknélküli távirányítóval kell vezérelni a rajta található indexkar lefelé vagy felfelé kattintásával. A kormányra erősített vezérlőegység visszajelzi a fényjelzéseket, hogy a kanyarodást jelző indexelés lehetőleg ne maradjon bekapcsolva.

A felszereléseket külön-külön kell tölteni az USB-porttal csatlakoztatható akkumulátoron keresztül, amelynek köszönhetően egy feltöltéssel a mellény öt, a sisak hét napon át használható pl. a melóból hazavezető félórás gurulásokhoz. A Wavy szettjéhez egy praktikus okostelefonos alkalmazást is fejlesztettek, ezen keresztül lehet ellenőrizni a felszerelés akksijának töltöttségi állapotát, és ott lehet beállítani azt is, hogy állandó jelleggel világítsanak a menetjelző lámpák, vagy ez a nagy piros X is az indexhez hasonlóan villogjon.

 A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.