hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bravissimo!

Olvasom, hogy az új reklámtörvény-tervezet egyik passzusa szerint a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség előzetesen cenzúrázná a reklámokat. Olvasom továbbá azt is, hogy ezt a progresszív elképzelést viszont ezek a nem kellően körültekintő, krakéler reklámszakemberek hebehurgyán támadják, holmi demokráciát meg kereskedelmi szólásszabadságot emlegetve. Micsoda kekecek!
hirdetés
Kaszás GyörgyHiszen a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség már évekkel ezelőtt bebizonyította a reklámmal kapcsolatos abszolút hozzáértését. Pápa-poszter ügy, Cosmopolitan-plakát ügy, a közízlés fogalmának definiálása mind-mind egy-egy hivatali sikertörténet. Jól emlékszem, hogy az akkori vezetőjük egy Nap-kelte-béli esztétikai eszmefuttatásában kifejtette például, hogy férfialsónadrág-reklámban ő azt tudja elfogadni, ha például egy tojástartó van a képen. Fenék meg gatya nyema.

Nem. Nem és nem és nem! Nem értem, mi a baj a reklámcenzúrával kapcsolatos elképzeléssel! Hiszen az mindenki életét megkönynyíti majd. A hatalomét például. Hisz, ha az elképzelése működik, akkor naprakészen pontos képet kap majd a különféle gazdasági tervekről (amúgy üzleti titkokról), s elébük is tud menni nagyívű lépteivel.

De, hogy messzebb ne kalandozzak, a javaslat gyerekjátékká teszi majd a reklámcsinálást is. Egyetlen kérdés marad csupán. Hogy a még meg nem jelent, tervezett reklámot melyik fázisában kell majd a Hivatalnak bemutatni. A kitalálás pillanatában? Semmi gond! Ülök a kádban, a tegnapi briefingről eszembe jut egy koncepció. Az erre a célra rendszeresített telefon ott áll a kád mellett, már tárcsázom is a szintén a kádjában tartózkodó cenzor elvtársat, lököm neki az ötletet, és ő a bal heréje szappanozása közben kapásból megmondja, hogy jó-e vagy-e nem-e jó-e.

Netán a kész kreatív terv fázisában kíváncsiak a munkámra? Nagyszerű! A fogyasztóvédelemben bizonyára csupa olyan istenáldotta kreatív tehetség dolgozik, aki mind tud storyboardot olvasni, layoutot értelmezni, álmából felkeltve is.

Esetleg a kivitelezett reklámokat kell benyújtani? Annál jobb! A cenzor uraknak és hölgyeknek van szemük és fülük, ugyebár. Mind megnézik jól, mind meghallgatják jól a benyújtottakat, és fordítgatják a hüvelykujjaikat le s föl, hevesen. Mancika meg a sarokban jegyzi: 100234-as sorszámú tétel lefeléujj, 100235-ös felfeléujj stb.

De a benyújtás időzítése valójában részletkérdés, barátaim. A lényeg az, hogy elkészítem a tervezetemet. Benyújtom a Hivatalnak. Ocsmánybélyeg, űrlap, iktatás, pecsét, akta. 30 napon belül kapok egy kiértesítést. Ha nem értek egyet vele, fellebbezhetek. Újabb harminc nap. Ha vitatom, akkor polgári peres eljárás. Szerencsés esetben 2-3 éven belül meg is van az elsőfokú ítélet. Végre! Végre lesz a reklámcsinálásnak megfelelő, törvényi keretekbe szorított proceszszusa. Végre megtudhatjuk majd, hogyan is kell minekünk jó reklámot készítenünk. Hiszen azt is törvény szabályozza például, hogy miként kell rabot őrizni. És lám, nem is szökik meg minden rab a börtönből.

Gondolj csak bele a dolog rendkívüli nagyszerűségébe! Manapság naponta több ezer reklám kerül a médiába, megengedhetetlen összevisszaságban. De nemsokára másként lesz ez itten. Szabadság, te szülj nekem rendőrt!

Az nyilvánvaló, hogy a grandiózus cenzori terv sikeréhez sok-sok, nagyon hozzáértő cenzor szakemberre van szükség. Ezek nyilván meg is vannak, hisz egy ilyen igazán megalapozott javaslat ezt megköveteli. Most már csak megfelelően nagy helyre van szükség, ahova ők, az univerzális értékítélet leendő csalhatatlan birtokosai leülhetnek értékítélni. De hát ez se probléma. Megfelelően nagy helyek állnak rendelkezésre. Tudtommal az ország legnagyobb épülete a Lipótmező. A második legnagyobb a Parlament. Na, egyes ellenőrizhetetlen források szerint ezt a két házat kellene használni. Együtt.

Vitafórum: mondja el véleményét a cikkel kapcsolatban

 

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megújul a cimkék designja és a márka weboldala is - kampánybejelentő! 

 A TV2 közleményében csak magyar Dallasként fémjelzett sorozat történetének középpontjában az egyedülálló és hatásos gyógyvíz álll majd.

A hivatalos FIFA videójáték következő kiadásában feltűnik a legendás magyar futballista is. 

A karantén alatt az emberek két dolgot szerettek csinálni, bőrt ápolni és kockulni, így aztán megszületett ez a furcsa fúzió.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés