hirdetés
hirdetés
hirdetés

Botrány lett egy német cég apaalázó anyák napi reklámjából

„Anya, kösz, hogy nem apa vagy” – üzeni a hirdetés, ami nemtől függetlenül nagyon sok szülőt kiborított.

hirdetés

Miközben itthon a Telekom Bocsi Anyu! című igencsak megosztó anyák napi szpotja akasztott ki sokakat, Németországban és Amerikában sem mindenkinek sikerült széles körben pozitív visszhangot kiváltó reklámmal jelentkeznie az ünnep alkalmából.

A németeknél egy szexistának és apaalázónak bélyegzett videó borzolja a kedélyeket napok óta. Az Edeka nevű szupermarketlánc készítette azt a videót, amiben egy percen keresztül azt veszik végig, hogy az apák miként bénáznak el olyan egyszerű gyereknevelési dolgokat, mint kifésülni a lányuk haját, elalvás nélkül esti mesét olvasni vagy csak anélkül átpasszolni a kosárlabdát a gyereküknek, hogy kivernék vele a fogát. Ha pedig ennyiből nem lett volna egyértelmű a reklám üzenete a végére még egy szlogent is tartogattak: „Anya, kösz, hogy nem apa vagy”.

A videó május 5-én került ki a YouTube-ra és azóta közel kétmillió megtekintésnél jár, a felületre érkezett reakciók pedig elég jól leképezik, hogy milyen érzelmeket váltott ki a reklám, 12 ezer lájkra ugyanis 53 ezer dislike jut. Persze sok más internetes felületen is számos kritika jelent meg szpotról, sőt, pár napig az #EdekaBoykott volt a legnépszerűbb hashtag a német Twitteren – írja a Business Insider.

A cég egy közleményben reagált a balhéra, amelyben ezt írták: „nem állt szándékunkban rossz fényben feltüntetni az apákat, egyszerűen csak valamilyen nagyon eltúlzott, humoros módon szerettünk volna köszönetet mondani az anyáknak.”

Egy másik rossz vicc

Németországhoz hasonlóan Amerikában is május 12-én volt anyák napja és ott sem múlt el az ünnep kisebb botrány nélkül. Az Egyesült Államokban az IHOP nevű étteremlánc osztott meg egy nem túl szerencsés tweetet. A cég egy kamu ultrahangfotót posztolt, amin egy nagy palacsintatorony volt látható vélhetően egy hasban, a bejegyzés szövege pedig – magyarra fordítva valami ilyesmi – volt: „ha palacsinta van a pocidban, akkor attól palacsintamami leszel? Boldog anyák napját MINDEN anyának!” A kép és az üzenet pedig sokaknál nagyon nem talált be, vagy legalábbis nem úgy, ahogy a vállalat szerette volna.

Az AdWeek beszámolója szerint a köszöntéssel kapcsolatban számos twitterező főleg az értetlenkedését fejezte ki. A legtöbbekben olyan kérdéseket vet fel a fotó, hogy: most akkor a képen a palacsinták a gyomorban vagy a méhben vannak-e? Hogy kerültek oda? Éppen távoznak vagy valaki így rakta-e be őket? És egyáltan mennyire illik viccet csinálni az ultrahangos vizsgálatból? A cég egyelőre nem távolította el a tweetet és a kritikákra sem reagált.

Egyébként nem az IHOP az első vállalat, amelyik belefut egy ilyen botrányba. 2016-ban a Doritos csipszgyártó a Super Bowlra készített egy olyan szpotot amiben egy ultrahangos vizsgálat közben a magzat annyira megkívánta a snacket, hogy ki akart mászni a méhből érte. A reklámnak enyhén szólva sem lett nagy sikere.

 

 

Győri Zsófia
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online, Business Insider, Adweek.com)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés