hirdetés
hirdetés
hirdetés

Borsodi-, Tesco- és NeoCitran-szpotok voltak a legerősebbek szeptemberben

A Synetiq neurmarketingcég szeptemberben is ránézett a hazai reklámtermésre, hogy megtudják melyik volt az a három reklám, ami legjobban teljesített mind az érzelmek, mind az észérvek mentén. Ezúttal egy el nem hangzott poén, néhány vekni és egy új kapszula vitték el a prímet.

hirdetés

Az alábbiakban a Kis Réka Fruzsina, a Synetiq senior insight tanácsadójának írását olvashatják megszerkesztve.

Borsodi

A Borsodi új kommunikációs platformjával visszatért a szituációs gegekhez. Az első tévészpot a leendő apóssal való első találkozás feszültségére épített (itt írtunk róla). 

A teljesen neutrális életképet (család a kertes ház előtt) nem csak a szokatlan, drámai zene pezsdítette fel, de a narráció is. A belső monológ első erős pillanata a “döglött halazás” megemlítése volt, mely sikert aratott.

Az érzelmi görbék elemzéséről itt lehet háttéranyagot találni.

A száját eltátó barátnő fokozta a hangulatot a nagy pillanat előtt. A reklám legerősebb húzása az el nem hangzott geg volt (“mintha fognád a…”). A szövegírók diszkréciójának köszönhetően a provokatív és megosztó poént sikerült úgy tálalni, hogy ne hagyjon kellemetlen érzéseket maga után, mégis kellően emlékezetes legyen. Nem meglepő, hogy a sörfogyasztók többsége (67 százalék) a mérést követően magától fel tudta idézni a reklámot.

Bár a kampány összefogó üzenete a bevezető kampány alapján még úgy tűnik, kissé zavarosnak hat a nézők számára, a reklám így is felülmúlta az elmúlt év sörreklámjainak többségét és fogyasztásra csábította a célcsoportot.

Tesco

A feledhető Tesco család kiebrudalása után az áruházlánc egy olyan imagekampánnyal rukkolt elő, melyben a kenyér kapta a főszerepet.

Bár egy hétköznapi termék nem szokott food porn főszerepet kapni, a Tesco szeptemberi pékárukampánya megmutatta, hogy a magyar emberek szívében bizony bérelt helye van a kenyérnek - írja Kis Réka Fruzsina. Nem kellett több a veknik látványánál és a roppanó hangoknál, hogy a reklám megszólítsa a nézőket.

A generikus narráció a kiváló minőségről ugyan kissé kizökkentette őket, a búzakovász említése kompenzálta a sales hangnemet. A hangeffektekben gazdag felvételek és close-upok jól kiegészítették az érzékletes záró mondatot (“Ha megkóstolja, Ön is elolvad majd a gyönyörűségtől.”).

Az egyszerű kampányüzenet (Ropogós és finom) nemcsak a nézők érzékeire és érzelmeire hatott pozitívan, hanem a releváns üzenetnek hála a főbevásárlók szinte kivétel nélkül be is térnének a Tescóba - írja a Synetiq munkatársa.

 

Neo Citran

Amellett, hogy a kerettörténet nem szárnyalta túl a kategóriától megszokott színvonalat (otthon szenvedő beteg főszereplő, köhögés, tünetek felsorolása), az új kemény kapszula formátum izgalmas újdonság a piacon, mely bevonta a potenciális felhasználókat - nem csak a NeoCitran esetében.

A megfázás elleni készítmények használóit leginkább az extra gyors hatás tette kíváncsivá, amit támogatott annak fókuszált, letisztult demonstrációja. Mind a sarokban elhelyezett számláló, mind pedig a kapszulát hangsúlyozó vizuál jól segítette a legfontosabb termékelőnyök bevésődését.

A koncert ugyan egyáltalán nem volt vonzó (főleg az erős villódzó fények miatt), a termékújdonság iránt érzett kíváncsiság és a jelenet dinamizmusa átsegítette a nézőket a “traumán”. A termék belépője tetszett a célcsoport tagjainak, a packshoton még egyszer kihangsúlyozott termékelőnyök pedig meggyőzték őket. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Shasn még csak a Kickstarter-kampányánál tart, de máris kapott egy elég látványos videót.

A legjobb reklám kategória öt jelöltje között a Netflix fekete színészekre fókuszáló hirdetése is ott szerepel.

Úgyhogy Magyarországon is ők vásárolhatják a médiát a Barbie babáknak.

A kormánytanácsadó az Alkotmánybírósággal akarta kimondatni, hogy nem lehet, de nem adtak neki igazat.

André Aciman sikerkönyve folytatását mutatja be Budapesten

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés