hirdetés
hirdetés
hirdetés

Interjú

Bob Scarpelli: „Az ötlet a mi valutánk”

Szinte nincs olyan reklámszakmai díj, amit nem nyert még meg, és olyan nemzetközi reklámverseny-zsűri, amiben nem vett részt. A Budweisernek készített „Wassup” kampányával végleg beírta nevét a reklámtörténelembe. Bob Scarpellit, a DDB Worldwide elnöke és vezető kreatívigazgatója úgy véli, korunk a reklámipar eddigi legjobb időszaka.
hirdetés
Mi a legfontosabb esemény a marketingkommunikáció területén manapság?
A földrengésszerű változás abban, hogy hogyan és hol kapnak az emberek üzeneteket, hogyan érhetjük el őket. Az új technológiák a kommunikáció minden területén jelen vannak. Ez óriási lehetőség a reklámipar számára is.

Mit tehet ma, aki el akarja érni a fogyasztókat?
Ebben szerintem nincs olyan nagy változás. Ha el akarunk érni embereket, akkor úgy kell kommunikálni velük, mintha épp csak beszélgetnénk. Ez médiatípustól függetlenül így van. Légy őszinte, tedd őket a történet részévé, azaz vond be őket, és természetesen legyél szórakoztató. Nem kell bohócot csinálnod magadból, de ha unalmas vagy, akkor megbuksz.

Mi az, ami a reklámban a végét járja?
Maga a klasszikus reklám, ahogy azt az elmúlt fél évszázadban csináltuk. Mostantól bármit megtehetünk, hogy eljuttassunk egy márkaüzenetet az emberekhez. Használhatunk eseményeket, internetes rövidfilmeket, írhatunk blogokat, egy szociális hálózat részévé válhatunk. Londonban monopolyt játszottunk az utcán, ezzel ünnepeltük a játék ötvenedik születésnapját. Amikor a McDonald’s Seattle-ben 24 órás nyitvatartásra váltott, kidekorált taxikkal kocsikáztunk körbe ingyen fuvart ajánlgatva a járókelőknek, és összekötöttük mindezt egy „ne igyál, ha vezetsz” kampánnyal. Ez mind kommunikáció. Ez a reklámipar eddigi legjobb időszaka.

Mi lesz az internet szerepe a kommunikációban a következő években?
Az internet szórakoztató-központtá válik tévéprogramokkal, zenével, mozival, könyvtárral, telefonnal, a kommunikáció elsődleges eszközeivel és még sok minden mással. Kibővíti a szociális életünket, és elvégez egy csomó unalmas feladatot helyettünk.

Hogyan változik a marketingkommunikáció a jövőben?
Továbbra is nagyszerű márkatörténetekről szól majd, amelyeket változatos helyeken és lenyűgöző módon mondanak majd el az embereknek. Még mindig egyszerű ötletekről van szó, valamilyen típusú termékelőnyökről és persze a párbeszédről. Ami változott, hogy az új technológiáknak köszönhetően sokkal összetettebb az eszközrendszer, személyesen tudunk beszélgetni egy hatalmas tömeggel.

Mit kell tennie annak, aki a reklám területén szeretne karriert építeni?
Ötletgenerátorrá kell válnia. Tartalmat kell gyártania, tetszőleges formában. Az ötlet a mi valutánk. Rettenthetetlen, rugalmas, nyitott, kísérletező csapatjátékosnak kell lennie.

Mi volt élete legnagyobb baklövése a karrierje szempontjából?
Minden hibám abból eredt, amikor túl sokat gondolkodtam és nem bíztam az ösztöneimben. Ahhoz, hogy sikeres légy az üzletben, rendelkezned kell hatodik érzékkel, hogy megérezd, mi az, ami működni fog, és mi fogja meg az embereket. Én mindig azzal rontottam el a dolgokat, amikor lebeszéltem magam ezekről a megérzésen alapuló döntésekről.

Visszatekintve az elmúlt évekre, minek köszönheti, hogy oda jutott a szakmában, ahol ma van?

Keményebben dolgoztam, mint a többiek, és hamar rájöttem, hogy meg kell bízni a munkatársaimban, mert akkor sokkal jobban dolgoznak.

Bob Scarpelli
Bob Scarpelli több mint harminc éve dolgozik a DDB-nél. Karrierjét 1977-ben szövegíróként kezdte, majd 1980-ban lett kreatívigazgató. 1994-ben nevezték ki a DDB chicagói irodájánál vezető kreatívigazgatónak, majd egy évvel később elnökhelyettes lett. 1998-ban bekerült a DDB Worldwide igazgatótanácsába, majd 2000-től az Egyesült Államokért, 2005-től pedig az ügynökség teljes nemzetközi tevékenységéért is felelős kreatívigazgató lett.

A szakemberrel készült interjút a Kreatív áprilisi száma közli.

Best World Publicity / Fordította: Matkó Zsófi
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Több európai országban koordinálják majd a márka influenszer marketingjét.

Szegedi kézilabdásokkal és az ORFK szakmai részvételével készített közlekedésbiztonsági kampányt a Groupama biztosító.

A Telekom Race TV és a Media Markt Akcióhősök című vígjátéksorozata esélyes a győzelemre.

Nem tudták igazolni, hogy 455 ezer ingatlanhirdetés érhető el náluk. A GVH lecsapott.

Az újonnan kialakított stratégiai terjesztési igazgatói pozíciót 2019 májusától Tóbiás Andrea tölti be a kiadóban.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés