hirdetés
hirdetés
hirdetés

Interjú

Bob Scarpelli: „Az ötlet a mi valutánk”

Szinte nincs olyan reklámszakmai díj, amit nem nyert még meg, és olyan nemzetközi reklámverseny-zsűri, amiben nem vett részt. A Budweisernek készített „Wassup” kampányával végleg beírta nevét a reklámtörténelembe. Bob Scarpellit, a DDB Worldwide elnöke és vezető kreatívigazgatója úgy véli, korunk a reklámipar eddigi legjobb időszaka.
hirdetés
Mi a legfontosabb esemény a marketingkommunikáció területén manapság?
A földrengésszerű változás abban, hogy hogyan és hol kapnak az emberek üzeneteket, hogyan érhetjük el őket. Az új technológiák a kommunikáció minden területén jelen vannak. Ez óriási lehetőség a reklámipar számára is.

Mit tehet ma, aki el akarja érni a fogyasztókat?
Ebben szerintem nincs olyan nagy változás. Ha el akarunk érni embereket, akkor úgy kell kommunikálni velük, mintha épp csak beszélgetnénk. Ez médiatípustól függetlenül így van. Légy őszinte, tedd őket a történet részévé, azaz vond be őket, és természetesen legyél szórakoztató. Nem kell bohócot csinálnod magadból, de ha unalmas vagy, akkor megbuksz.

Mi az, ami a reklámban a végét járja?
Maga a klasszikus reklám, ahogy azt az elmúlt fél évszázadban csináltuk. Mostantól bármit megtehetünk, hogy eljuttassunk egy márkaüzenetet az emberekhez. Használhatunk eseményeket, internetes rövidfilmeket, írhatunk blogokat, egy szociális hálózat részévé válhatunk. Londonban monopolyt játszottunk az utcán, ezzel ünnepeltük a játék ötvenedik születésnapját. Amikor a McDonald’s Seattle-ben 24 órás nyitvatartásra váltott, kidekorált taxikkal kocsikáztunk körbe ingyen fuvart ajánlgatva a járókelőknek, és összekötöttük mindezt egy „ne igyál, ha vezetsz” kampánnyal. Ez mind kommunikáció. Ez a reklámipar eddigi legjobb időszaka.

Mi lesz az internet szerepe a kommunikációban a következő években?
Az internet szórakoztató-központtá válik tévéprogramokkal, zenével, mozival, könyvtárral, telefonnal, a kommunikáció elsődleges eszközeivel és még sok minden mással. Kibővíti a szociális életünket, és elvégez egy csomó unalmas feladatot helyettünk.

Hogyan változik a marketingkommunikáció a jövőben?
Továbbra is nagyszerű márkatörténetekről szól majd, amelyeket változatos helyeken és lenyűgöző módon mondanak majd el az embereknek. Még mindig egyszerű ötletekről van szó, valamilyen típusú termékelőnyökről és persze a párbeszédről. Ami változott, hogy az új technológiáknak köszönhetően sokkal összetettebb az eszközrendszer, személyesen tudunk beszélgetni egy hatalmas tömeggel.

Mit kell tennie annak, aki a reklám területén szeretne karriert építeni?
Ötletgenerátorrá kell válnia. Tartalmat kell gyártania, tetszőleges formában. Az ötlet a mi valutánk. Rettenthetetlen, rugalmas, nyitott, kísérletező csapatjátékosnak kell lennie.

Mi volt élete legnagyobb baklövése a karrierje szempontjából?
Minden hibám abból eredt, amikor túl sokat gondolkodtam és nem bíztam az ösztöneimben. Ahhoz, hogy sikeres légy az üzletben, rendelkezned kell hatodik érzékkel, hogy megérezd, mi az, ami működni fog, és mi fogja meg az embereket. Én mindig azzal rontottam el a dolgokat, amikor lebeszéltem magam ezekről a megérzésen alapuló döntésekről.

Visszatekintve az elmúlt évekre, minek köszönheti, hogy oda jutott a szakmában, ahol ma van?

Keményebben dolgoztam, mint a többiek, és hamar rájöttem, hogy meg kell bízni a munkatársaimban, mert akkor sokkal jobban dolgoznak.

Bob Scarpelli
Bob Scarpelli több mint harminc éve dolgozik a DDB-nél. Karrierjét 1977-ben szövegíróként kezdte, majd 1980-ban lett kreatívigazgató. 1994-ben nevezték ki a DDB chicagói irodájánál vezető kreatívigazgatónak, majd egy évvel később elnökhelyettes lett. 1998-ban bekerült a DDB Worldwide igazgatótanácsába, majd 2000-től az Egyesült Államokért, 2005-től pedig az ügynökség teljes nemzetközi tevékenységéért is felelős kreatívigazgató lett.

A szakemberrel készült interjút a Kreatív áprilisi száma közli.

Best World Publicity / Fordította: Matkó Zsófi
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés