hirdetés
hirdetés
hirdetés

Blogjuk már rég nincs az embereknek

Informatikusként végzett, diplomázásakor pedig még internetet sem látott Barczi „Blumi” Imre, akinek legutóbbi látványos munkája a Blog.hu volt, most pedig a konkurenciánál felel a Postr mikroblog-szolgáltatásért.

hirdetés

Nem először hagytad ott az Indexet az Origo kedvéért, ezúttal a Postr volt a hívószó.

Azt gondolom, hogy ha értelmes munkát akarsz csinálni ezen a területen, akkor csak két lehetőséged van: Index vagy Origo. Mindkettőnél szükség van a kreativitásra és aktuális dolgokat lehet csinálni. Én elég öreg vagyok és kényes, nem szeretek akármit elvállalni. Például nem mennék el a Cosmopolitan Online-t megcsinálni, mert nem érezném kihívásnak.

Az informatika szak első évfolyamán végeztél, vagyis nem úgy nőttél fel, hogy van internet és mobilkommunikáció…

Igen, akkor indult az infó, amikor elsős voltam műszer- és irányítástechnika szakon, és félévkor úgy kellett átjelentkezni. Elég szomorú, hogy nem internettel nőttem fel, pont négy-öt évvel kellett volna csúsznom, hiszen én úgy jöttem ki az egyetemről, hogy egyáltalán nem volt internet.

Barczi „Blumi” Imre  (Fotó: Egyed Péter)
Barczi „Blumi” Imre (Fotó: Egyed Péter)

Emlékszel az első találkozásodra az internettel?

Persze! Az első internetélmény a Compuserve online szolgáltatás volt, ami Magyarországra elég korán bejött, aztán kiment. Én már a 90-es évek elején előfizettem rá, bár amikor elkezdtem, akkor Bécsben volt a legközelebbi behívóközpont, vagyis egy osztrák telefonszámot kellett felhívni, ha internetezni akartam. Így 1993-ban volt egy 65 ezres telefonszámlám… Nagy megkönnyebbülés volt, amikor a Compuserve-nél végre lehetett pesti számot hívni. Tematikus területek voltak fórumokkal és ftp-szerű letöltős részekkel, emlékszem például az F1GP szekcióban lógtam sokat, ami egy Forma1-szimulátor volt, de itt kezdtem el a HIX-et (Hollósi Information Exchange) is olvasni. Az első böngésző, amit láttam, az az NCSA Mosaic volt, Nyírő [Nyírő András, az Index alapító-főszerkesztője – A Szerk.] rakta fel az ABCD-be [az IDG interaktív magazinja 1994-96 között – A Szerk]. Ez az akkori Magyar Honlap offline verziója volt, amit internetkapcsolat nélkül végig lehetett kattintgatni. Én egyáltalán nem hittem ebben, azt mondtam akkoriban, hogy a Compuserve jó, de ez az egész internet dolog szemétre való. Utólag úgy látom, hogy ez nem volt nagyon progresszív álláspont.

K&V

Melyik a kedvenc sorozatod?
Spaced, Doctor Who, Torchwood, Life On Mars, BSG. Az újak közül idő hiányában csak a Chuck, Fringe, a TBBT, a Psych, a The IT Crowd és a How I Met Your Mother az, amit aktívan követek.

Mivel lehet a legjobban munka közben motiválni?
Ha nem járkálnak a hátam mögött. Illetve ha nem egy irodában kell dolgozni, hanem a szabadban, nyugalomban. Persze ez csak a kitalálós munkáknál működik.

Melyik volt a legcikibb munkád eddig?
Romlott söröket kellett kiönteni a kőbányai sörgyárban, hogy az üveg megmaradjon, még az egyetem alatt. De igazából nem volt ciki.

Sportoltál valamit komolyan?
Ha a Guitar Hero nem számít annak, akkor nem.

Melyik a kedvenc boltod?
Az Ebay. De a Forbidden Planetből is nehezen jövök ki.

Sör vagy bor?
Vodka.

Voltál már részeg céges bulin?
A legrészegebb életemben egy origós bulin voltam.

Microsoft vagy Apple?
Sajnálom, hogy a platformválasztás mára racionális döntés helyett csoportképző tényező lett. Amúgy Windowst használok, de nem vagyok fanboy.

Bonyolódnál munkahelyi szerelembe?
Volt már ilyen, nem hiszek abban, hogy különbséget kell tenni aszerint, hogy hol ismersz meg valakit.

Melyik a kedvenc márkád?
A Coca-Cola, nem is kérdés. És persze a Thinkpad.

Mi az, amitől menthetetlenül elérzékenyülsz?
Egy csomó mindentől. Bírom például a csajos filmeket, a Lost in Translation vagy a Breakfast Club bármikor magával ragad. Meg egy csomó olyan, amit inkább megtartok magamnak.

Hogyan képzeled el magad tíz év múlva?
Ne piszkáljuk ezt, próbálok nem gondolni a nyugdíjra.

A Postren indítasz saját blogot?

Én már teljesen áttértem a rövid üzenetekben való kommunikálásra, és jól elvagyok a Twitter-Tumblr-Facebook háromszöggel. Most nem kívánok mást, de persze lehet, hogy majd egyszer lesz valami. Azt hiszem, nem igazán tartozom az online megmondóemberek-körbe, inkább csinálni szeretem a dolgokat.

Az járja rólad, hogy a közösségi site-ok egyik meghatározó embere vagy markáns véleményeddel.

Sajnos nem rejtem véka alá a véleményemet, mert akkor rosszul érzem magam. És ez nehéz dolog, mert sokszor szeretném, ha nem anyáznék le valakit, de a hülyeség olyan szinten tud dühíteni, hogy nem tudom megállni. Ugyanakkor sokkal visszafogottabb vagyok, mint tíz éve. Mondjuk a magyar Tumblren az a divat, hogy egy csomó ember ott van, akiket egyébként ismerek, csak épp hülye nickek alól írogatnak, így nem lehet tudni, hogy kik ők. Ez idegesít.

Akkor ezt ellensúlyozza a Facebook számodra?

A Facebook pont ezért jó, de közben meg más miatt rossz. A Facebook bulvár lett, mert mindenki olyat oszt meg, amivel minden ismerősének tetszeni akar. Ha elkapja a vonalat a magyar Tumblr-klikk, akkor ott izgalmas beszélgetések tudnak kialakulni egy témáról, olyanok, mint annak idején a Tilosnak meg a Magyar Narancsnak a levelezőlistáján zajlottak. Ez a fajta értelmes kibeszélés a Facebookon egyáltalán nem jellemző. A Twitter jó kombináció lehet, de egy nagyobb vitánál nem lehet 140 karakterben beszélgetni. Talán ilyenkor kéne írni valahol egy blogposztot és azt belinkelni. De blogjuk már rég nincs az embereknek.

Mikor írtál utoljára kézzel?

Ó, egy csomószor van ilyen! A takarítónőnek például mindig így üzenek. Boltba menet szerencsére most már nem kell írnom, mert van egy bevásárlólista-programom a telefonon. Amúgy nem tudom mindig elolvasni, amit kézzel írok, és sokszor nem használok ékezetet.

Könnyen olvasol monitorról?

Nem, és személyes tragédiám is, hogy nem tudok egy nap elolvasni a readerből száz cikket. A Twitter, meg a Facebook rászoktatja az embert arra, hogy megértsen valamit három mondatból, és ha érdekli, tovább menjen. Nagyon nehéz összeegyeztetni a sebességkülönbséget, mert az ember az interneten nagyon gyorsan él, ablakokat váltogat folyamatosan, és akkor közbejön egy hosszú cikk, aminek az olvasása közben fájdalmat érzek, hogy mennyi minden történik a neten ezalatt. Tök hasonló, mint amikor az ember a munkahelyen egyszerre kap operatív és stratégiai feladatot. Az Indexnél, Origónál ugyanígy van, sosem úszom meg. Az az álommunkám, amikor a kettőből csak az egyiket kell csinálni, méghozzá a kitalálósat. Akkor elmehetnék vidékre vagy egy tengerpartra a laptopommal és csak egy specifikációt kellene írni, és nem kellene a napi szennyessel foglalkozni gondolkodás helyett.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Kamu és valós hírekkel jelentkezik a humorcsatorna a műsorok között és a Facebookon is.

Természetesen nem igazi dobostortát, hanem annak az árát kapják meg.

105 millió forintra lehet pályázni az NMHH-nál.

Indul a 2018-as Employer Branding Award, immár negyedik alkalommal, először a PR Toplistán.

Az influencer-ügynökség tartalomgyártásba fogott.

hirdetés

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

Konferencia a mentes termékek piacáról Időpont: október 3., 10.00 - 17.00

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Díjátadó: október 3., 18.00, Corner Rendezvényterem

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Kreatív btl-megoldások és kapcsolódó kommunikációs kampányok versenye. Nevezési határidő: 10.12.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Cél: a reklám- és tágabb értelemben vett kommunikációs ipar gyártói oldalának legkiválóbb megoldásait jutalmazni. Nevezési határidő: október 31.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés