hirdetés
hirdetés
hirdetés

Blogger világkonferencia Budapesten

A web2 „mágikus elegye” a cenzúrával szemben

Múlt hétvégén, Budapesten tartotta éves találkozóját a világ egyik legnagyobb önkéntes blogger-újságíró-szervezete, a Global Voices. A rendezvényen a több tucat országból érkezett aktivisták saját tapasztalataikról, elsősorban az elnyomó kormányokkal való szembeszegülés technikáiról és ezek nehézségeiről beszélgettek.
hirdetés
„A Youtube és a blogoszféra egy olyan mágikus elegy, amelytől félnek az elnyomó hatalmak” fogalmazott a Global Voices találkozó egyik megnyitó hozzászólója. Videók korrupt marokkói rendőrök, akik csak akkor engedik tovább az autósokat, ha azok zsebbe fizetnek, halálos áldozatokkal járó szétvert tunéziai tüntetés, amelyről a hivatalos média nem számolt be, és amelyről a világ csak azért tudhat, mert egy blogger telefonjával felvételeket készített az eseményekről, és azt feltette a video-megosztóra. Csak két példa a számtalan közül, amely két nap alatt elhangzott a tanácskozáson.

A Global Voices egy 2006-ban alapított gyűjtőlap, amelynek célja, hogy felerősítse azok hangját, akik nem tudják áttörni a mainstream média ingerküszöbét, és ezért mondanivalójuk nem jut el a világ más pontjaiba. Az oldalt 2004-ben alapította Ethan Zuckerman, egykori dotkom-vállalkozó, médiakutató, a Harward Egyetem jogi karának munkatársa és Rebecca MacKinnon, a CNN egykori dél-kelet ázsiai riportere.

Ethan Zuckerman
Ethan Zuckerman
A Global Voices ma már olyan háttérintézményként is működik, amely nemcsak hírt ad az elnyomás, a korrupció vagy a kiegyensúlyozatlan tájékoztatás különböző megnyilvánulásairól, hanem dolgozik is azon, hogy tanáccsal lássa el és támogassa azokat, akik a nehéz helyzetbe kerülnek azért mert vállalják, hogy megszólalnak, még akkor is, amikor nincs egy tőkeerős médiacég a hátuk mögött. Ezeknek a kezdeményezéseknek az „Advocacy” nevű oldalukon adnak helyt.

A tanácskozáson több előadás is elhangzott, amely kifejezetten azzal foglalkozott, hogy a résztvevők, hogyan tudják megkerülni a cenzúrázás technikáit, mint amilyen például a nagy kínai tűzfal, amely sok webkettes szolgáltatást egyszerűen letilt, ami a résztvevők szerint egy sokkal szofisztikáltabb módja a cenzúrának, mintha egyes tartalmakat tiltanának csak le. Ennek kicselezésére bemutatták a TOR nevű kezdeményezést, amely biztosítja a bloggerek anonimitását úgy, hogy elrejti a számítógépek IP címét.

Több résztvevőnek szemet szúrt a magyar bloggerek jelenlétének és a magyar vonatkozású témáknak a hiánya a konferencián. Bár a kétnapos találkozó megnyitóján Zuckerman még arról beszélt, hogy budapesti találkozójuk egyik célja, hogy a jövőben többet foglalkozzanak Magyarországgal, amely a rendszerváltás előtt élen járt a szamizdat kiadványok megjelentetésében, ez több aktivista szerint kevéssé valószínű, mivel Magyarországon a törvények biztosítják a szólás- és sajtószabadságot, az oldal célja pedig az elsősorban, hogy olyan országokból adjanak hírt, ahol ezek a jogok sérülnek.

Csermely Ákos, a többek között a Média Hungary és az Internet hungary konferenciákat és a Kamera Hungária televíziós fesztiált is szervező cég vezetője, a rendezvény társszervezője sajnálta, hogy az amerikai szervezőket, akik a programot összeállították, nem sikerült meggyőzni arról, hogy vegyenek be magyar vonatkozású témákat is. Talán ez is lehetett az oka annak, hogy a magyar bloggerek néhány kivételtől eltekintve el se jöttek a rendezvényre, amelyről viszont több mainstream médium is hírt adott.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2009 óta működő képzés szintet lépett.

Lesz mivel feldobni az egyre hidegebb estéket.

Összesen 117,71 milliárd forintról szól a Költségvetési Bizottság hétfőn beadott javaslata – írja a Telex.

Az október közepén megjelenő címkéket a győri RAW Agency tervezte.

A John McClane aksit cserél a kocsijában című performansz „cselekménye” még a legkeményebb nézőt is az epilepsziás roham szélére kergeti.

hirdetés
hirdetés

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

A szokatlan év ellenére idén is megüljük a legjobb tartalomalapú marketingmegoldások és a legjobb influenszer kampányok ünnepét. 2020. október 22. 20:00

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!