hirdetés
hirdetés
hirdetés

Brandfestival Digital

BFD - tévé vs internet: egyelőre döntetlen

A digitális platformokon a kiugró sikereket a hagyományostól elszakadó reklámok hozzák – hangzott el a BrandFestival Digitalon, ahol az előadók arról is beszéltek, hogy a fogyasztók többsége fél a technológiai változásoktól, a tévéket pedig nem veri agyon az internet, viszont mindenképp jobban szegmentálhatók lesznek az üzenetek.
hirdetés
Akik digitális kábeladás segítségével elcsúsztatva, nem élőben nézik a tévéműsort, azok 80 százaléka áttekeri a hirdetéseket – számolt be Wim Vermeulen, az Ogilvy Group Central & Eastern Europe digitális innovációért felelős igazgatója a budapesti BrandFestival Digitalon április 29-én tartott előadásában. A hirdetők így egyre inkább elfordulnak az elmúlt évtizedeket uraló tévétől, a logikus kiút pedig az internet lehetne. Ott viszont a felhasználók 0,4 százaléka kattint rá egy bannerre – Wim Vermeulen szerint pedig az, hogy a reklámcsíkok brandet építenének, egy mítosz.

Az Ogilvy regionális főinnovátora szerint ebben a helyzetben az olyan vicces vagy informatív reklámok jelenthetik a megoldást, amelyek a megszokott packshot és információdömping helyett beszélgetésre sarkallják a fogyasztókat – a termékről és a termék ürügyén. Wim Vermeulen a Dove viharos sikerű Kampány a valódi szépségért szpotját, a Cadbury Gorilla videóját, az Apple Vistás bannerjeit, illetve a Lynx (az Axe dezodor Egyesült Királyság-beli neve) Weapons of Mass Seduction microsite-ját hozta.

Bazsó Gábor, az Index videotartalmakért felelős vezetője szerint közeledik a pont, amikor annyian interneteznek már, hogy az internetező egyenlő lesz az átlagemberrel, és az AB státuszú városiakról szóló történetek nem állják meg a helyüket. Ez cserébe jót tesz a videotartalmaknak, amelyek minőségi előállítása az interneten ugyanannyiba kerül, mintha tévéműsorról lenne szó, de legalább van esélyük elérniük a valóban érdeklődő nézőket, majd a környező felületek könnyen és célzottan értékesíthetők a hirdetők felé.

„A fogyasztóknak bonyolult és félelmetes a digitalizáció. A piacon azok fognak tudni megmaradni, akik ez a folyamatot valahogyan le tudják egyszerűsíteni, elérhetőségben és árban is" – fejtette ki Grósz Judit, a UPC Magyarország értékesítési és marketingigazgatója, aki egyetértet abban, hogy a digitális kínálatban végre szegmentálhatóak lesznek az üzenetek.

Szilágyi Árpád, az RTL Klub online üzletágának vezetője szerint a magyar statisztikákból még mindig egyértelmű a tévé toronymagas hegemóniája: a tévéadás 8,2-8,8 millió embert ér el a négy évnél idősebbek közül, miközben a net legjobb pillanataiban is csak 3,2 milliót. Szerinte a folyamatok csak újabb lehetőséget hoznak a tartalomgyárként működő tévéknek, amelyek márkái, műsorai és arcai könnyen „transzformálhatók" a különböző platformokra.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az EU és a tagállamok fogyasztóvédelmi szervei jutottak erre a megállapításra online razziáik után.

A hó eleji 40 ezerről március végére 30 ezerre csökkent a napi összes reklámszpot száma az NMHH jelentése szerint.

Baranyi Bálint senior account lesz az ügynökségnél

Az influencer marketinggel foglalkozó, már Európa több országában jelen lévő vállalkozás nemrég került az amerikai piackutató látószögébe.

Az Önszabályozó Reklám Testület történelminek nevezte a megállapodást.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.