hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bezár a Barton F. Graf

2019 végén, majdnem tíz évnyi működés után megszűnik a Barton F. Graf amerikai reklámügynökség – írja az Adweek. Az ügynökség minden, az ügyfeleknek tett kötelezettségét elvégzi, mielőtt beszüntetik a működést.

hirdetés

Gerry Graf, az ügynökség alapítója nem kívánt nyilatkozni az Adweek kérdésére, amelynek újságírója az ügynökség főhadiszállásán kereste fel a vezetőt.

Nyilatkozott viszont Graf korábbi főnöke, a TBWA/Chiat/Day New York vezérigazgatója, Rob Schwartz, aki elmondta: első gondolata az volt, hogy „uhh", hozzátéve, hogy a Barton F. Grafhoz hasonló független ügynökségek tartják frissen a nagyokat is. „Mindig megnevettetnek. Mindig emlékeztetnek rá, hogy emberek vagyunk. Minél többet nézed a kreatív iparágat, annál kevésbé vicces. Ez meg egy igazi viccgyár volt" – mondta Schwartz.

A szakember szerint függetlennek maradni egyre nehezebb a mai világban, nemcsak a kreatíviparban, hanem általában is, és szerinte az állhat a bezárás hátterében is, hogy minden egyre inkább a méretgazdaságosságról szól. „Ki kell találnunk, hogyan lehet egyedi a hangvételünk a nagyvállalatokon belül". 

Az édesapjáról elnevezett Barton F. Graf 9000-et (plusz a BFG 9000 a Doom nevű legendás videojáték legerősebb fegyvere volt) 2010-ben alapította Gerry Graf, aki korábban a TBWA/Chiat/Day New York kreatívigazgatója volt, később a Saatchi & Saatchinál volt azonos pozícióban. A szakmában Graf a fura, sokszor bizarr humoráról lett ismert, ami az ügynökség sok munkájában szintén megjelent. Ide tartozik, hogy édesapjáról egy portréfestmény is készült, ami az irodában volt látható. Idősebb Graf úr egy BFG 9000-et tart a kezében.

Az egyik legnagyobb durranásuk a Clash of Clans nevű online mobilos játéknak készült, amelynek Liam Neeson volt a főszereplője, és több mint 165 milliószor nézték meg Youtube-on (nyilván agresszív pre-roll kampány eredményeként is). 

Az ügynökség 2016-ban kinőtte első irodáját, ekkoriban hagyták el a cégnévből a 9000-et. Legnagyobb ügyfelei közé tartozott a Unilever, a Diageo, a Little Caesars, a Supercell vagy a Fox. Az elmúlt években házon belül, a vezetői pozícióknál némi mozgás volt tapasztalható, de a végjáték az év elején következett be, amikor a 2016-ban a JWT-től érkező vezető kreatívigazgató, Jeff Benjamin távozott, az ügynökségnek pedig komoly leépítéseket kellett végrehajtania, miután több ügyfelük is projektalapú együttműködésre váltott az állandó megbízás helyett. 

A projektalapú együttműködés egyre népszerűbb a hirdetők körében, azonban az ilyen kisebb, jellemzően független ügynökségeket, mint a BFG, kifejezetten rosszul érintenek, mert sokkal kiszámíthatatlanabbá teszi a tervezést és az üzletmenetet.

Az Adweek a bezárás hírére összeszedte az ügynökség öt legjobb reklámját, ami itt olvasható.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés