hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bevásárol az Est Media

Az Est Media Nyrt. augusztus 31-ére összehívott rendkívüli közgyűlésén első lépésben leszállítja az alaptőkét, majd felhatalmazást ad az igazgatóságnak tőkeemelésre. Emellett befejezi az Exit megvásárlását, illetve akvirálja a romániai és bulgáriai piacvezető programmagazinokat.

hirdetés

A tőkeleszállítás és a tőkebevonás a cégcsoport szállítói és hitelállományának rendezését, valamint akvizíciók megvalósítását szolgálja, elsősorban intézményi befektetők részvételével, illetve a szállítói követelések részbeni tőkekonverziójával, közölte a társaság hétfőn az MTI-vel. A Budapesti Értéktőzsde honlapján közzétett közgyűlési meghívó szerint az alaptőke 5,48 milliárd forinttal csökken, a jelenlegi 6,851 milliárd forintról 1,37 milliárd forintra.

Az alaptőke-leszállítás oka a tőketartaléknak a növelése, amely része a társaság június 24-i közgyűlésén elfogadott reorganizációs intézkedési tervnek. A leszállítás úgy történik, hogy a részvények névértékét 1000 forintról 200 forintra csökkentik, és a részvényenként fennmaradó 800 forint a tőketartalékba kerül.

A közgyűlés egyben új felhatalmazást ad az igazgatóságnak az alaptőke felemelésére, továbbá új igazgatósági tagokat is választanak majd. Az alaptőke-leszállítást követően az Est Media zártkörű részvénykibocsátás keretében 2 és 4 milliárd forint közötti összeggel felemelné az alaptőkét. Az alaptőke-emelésből befolyó készpénz a szállítói állomány rendezésére – azaz tartozások kiegyenlítésére – fordítható, az ezt meghaladó összeggel pedig a cégcsoport hitelállományát csökkentenék. A Sziget Kft.-ben lévő tulajdonostársak ezen felül nyitottak arra, hogy a 2011–2015 között évi minimum 180 millió forintos osztalékot garantáljanak az Est Media számára, a cégcsoport hitelállományának kezelése érdekében – olvasható a társaság közleményében.

A társaság a tervek szerint a magyar piacon befejezné az Exit Magazin akvizícióját, emellett megvásárolná a romániai piacvezető Şapte Seri és a bulgáriai piacvezető Programata lapcsaládokat és azok online felületeit, így Magyarországon kívül két másik európai uniós ország programmagazinjainak nemzetközi kiadójává válna. A választás nem véletlen: mint június végén megírtuk, az Est Média a tulajdonában álló Est Média Group ügyvezetőjének Pankotai Csabát nevezte ki, aki érdekeltséggel rendelkezik mind a Şapte Seri, mind a Programata lapcsaládokban, illetve utóbbinak az ügyvezetését is ellátta. A társaság igazgatósága is kiegészülhet két új taggal: Pankotai Csabával és Kovács Andrással, aki szintén tulajdonos az akvirálandó román és bolgár programmagazinokban.

A Sziget Kft. akvizícióját a cégcsoport úgy kívánja lezárni, hogy a társaság mentesüljön a tranzakció folytatásának kötelezettsége és fizetési terhe alól, ugyanakkor a Sziget Kft. teljes körű konszolidációs körben maradjon. Erre egy kisebb részesedés megvásárlásával nyílik lehetőség, amely ugyanakkor a cégcsoport 51 százalékos szavazati jogát biztosítja.

A közlemény szerint 2011 második felében az üzemi eredményesség helyreállítása a cél, 2012-től pedig az, hogy stabil eredménytermelő pályára kerüljön. Az Est Media csoport 2010. évi konszolidált árbevétele 8,35 milliárd forint, mérleg szerinti vesztesége 1,6 milliárd forint volt. Az idén az első negyedévben a csoport árbevétele 549 millió forint volt, 22 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban, a konszolidált adózott veszteség az előző év hasonló időszakával összehasonlítva 43 százalékkal 223,9 millió forintra nőtt.

(forrás: MTI, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Olyan kültérre tervezett alkotásokat várnak, amelyek szabadon, de reflektálnak az elmúlt hónapok helyzetére.

A gála augusztus 30-án, 20 órakor indul a New York-i Barclays Centerben.

A Topo Chico Hard Seltzerrel erősít az üdítőgyártó.

A Facebookot és a Google-t pedig fel kell darabolni, különben egyre nagyobb lesz a hatalmuk.

Lehet, hogy a büntetés miatt nem indulhatnak az NMHH következő frekvenciapályázatán.

hirdetés
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk augusztus 6-án online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdeti lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.