Beütnek-e a feltűzhető minikamerák?

„Az élet tele van izgalmas pillanatokkal, amit anélkül a legjobb élvezni, ha nem kell hozzá a mobilunkat vagy fényképezőgépet keresgélni, csak tudni, hogy annak minden mozzanatát megőriztük” – így vezetik be közösségi finanszírozós kampányukat a hordható és naponta változtatható dizájnú kamera tervezői, akik divatcikként árulnák digitális kiegészítőjüket.  

A YOLO generációra és az elmúlt évek FOMO (Fear Of Missing Out) jelenségére, vagyis a lemaradni semmiről nem akaró felhasználók lelkesedésére épít egy startup, amely lefejlesztette A kör című film kitűzőként hordható minikameráját. Az állandó online jelenlét frusztrációját feldolgozó filmmel ellentétben a high-tech rajongó elektronikus mérnökökből álló csapat a kamerájának ötletében inkább a mindennapok legfontosabb pillanatainak megörökítésének élményét szeretné láttatni – amit minden kütyünél egyszerűbb használni.

Az apró kamera elnevezését is gyorsan letudták Fomo-val, amit egyetlen gombbal kell ki- és bekapcsolni, két mágneslappal ruhánk bármelyik részére feltűzni, a rápattintható műanyag borítást pedig hangulatunktól függően akár naponta cserélni. És ennél több részletet nagyon nem is tudunk meg róla az oldalukon sem.

 

Ahogy azt sem tudni biztosan, hogy ez vagy a szintén az elmúlt hónapokban megjelent Benjamin Button névre keresztelt kamera alapötlete volt-e meg hamarabb, mindenesetre funkciójában, kinézetében és paramétereiben mindkettő tökéletesen megegyezik. Talán azzal a különbséggel – amiről a Wearable is ír –, hogy utóbbiba direkt nem terveztek az adatátvitelhez szükséges Bluetooth-szos és wifis kapcsolatot, csak egy USB-csatlakoztatóval lehet a számítógépre vagy mobilra tölteni a fotókat vagy kisvideókat. Benjaminnal ugyanis azokat a helikopter szülőket célozták meg, akik minden pillanatban szeretnék tudni, mivel van elfoglalva a gyerekük, és cseperedésük egyetlen pillanatáról sem szeretnének lemaradni – beleértve az első kimondott szót, az első lépést, vagy az első tejfog kihullásának több dimenziós megörökítését.

A Benjamin Button kamerát is a Kickstarteren pörgették meg még júniusban, sőt, a duplája is összejött az első darabok gyártásához szükséges összegnek, egy hónappal később azonban törölték a kampányukat. Néhány napja a Medium mikroblogon megjelent posztjukban arra hivatkoztak, hogy egyenesen gazdasági öngyilkosság lett volna a Kicstarteres-kampányukra alapítva beindítani vállalkozásukat. Mert a mögötte futó szoftver legyártása jóval nagyobb összeget igényel, amivel egy GoPro vagy Samsung hardver-óriás bármikor gond nélkül megbirkózik, de a hozzájuk hasonló kiscégeknek ehhez előbb komolyabb befektetőket kell szereznie.

Nagy kérdés, ez hogyan sikerül majd a Fomo-nak. Mindenesetre kampányt ők is indítottak augusztus elején, nekik is összegyűlt már az első körben tervezett összeg, 39 dollárért pedig még mindig bárki leadhatja előrendelését a kitűző-kamerára.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.