Beütnek-e a feltűzhető minikamerák?

„Az élet tele van izgalmas pillanatokkal, amit anélkül a legjobb élvezni, ha nem kell hozzá a mobilunkat vagy fényképezőgépet keresgélni, csak tudni, hogy annak minden mozzanatát megőriztük” – így vezetik be közösségi finanszírozós kampányukat a hordható és naponta változtatható dizájnú kamera tervezői, akik divatcikként árulnák digitális kiegészítőjüket.  

A YOLO generációra és az elmúlt évek FOMO (Fear Of Missing Out) jelenségére, vagyis a lemaradni semmiről nem akaró felhasználók lelkesedésére épít egy startup, amely lefejlesztette A kör című film kitűzőként hordható minikameráját. Az állandó online jelenlét frusztrációját feldolgozó filmmel ellentétben a high-tech rajongó elektronikus mérnökökből álló csapat a kamerájának ötletében inkább a mindennapok legfontosabb pillanatainak megörökítésének élményét szeretné láttatni – amit minden kütyünél egyszerűbb használni.

Az apró kamera elnevezését is gyorsan letudták Fomo-val, amit egyetlen gombbal kell ki- és bekapcsolni, két mágneslappal ruhánk bármelyik részére feltűzni, a rápattintható műanyag borítást pedig hangulatunktól függően akár naponta cserélni. És ennél több részletet nagyon nem is tudunk meg róla az oldalukon sem.

 

Ahogy azt sem tudni biztosan, hogy ez vagy a szintén az elmúlt hónapokban megjelent Benjamin Button névre keresztelt kamera alapötlete volt-e meg hamarabb, mindenesetre funkciójában, kinézetében és paramétereiben mindkettő tökéletesen megegyezik. Talán azzal a különbséggel – amiről a Wearable is ír –, hogy utóbbiba direkt nem terveztek az adatátvitelhez szükséges Bluetooth-szos és wifis kapcsolatot, csak egy USB-csatlakoztatóval lehet a számítógépre vagy mobilra tölteni a fotókat vagy kisvideókat. Benjaminnal ugyanis azokat a helikopter szülőket célozták meg, akik minden pillanatban szeretnék tudni, mivel van elfoglalva a gyerekük, és cseperedésük egyetlen pillanatáról sem szeretnének lemaradni – beleértve az első kimondott szót, az első lépést, vagy az első tejfog kihullásának több dimenziós megörökítését.

A Benjamin Button kamerát is a Kickstarteren pörgették meg még júniusban, sőt, a duplája is összejött az első darabok gyártásához szükséges összegnek, egy hónappal később azonban törölték a kampányukat. Néhány napja a Medium mikroblogon megjelent posztjukban arra hivatkoztak, hogy egyenesen gazdasági öngyilkosság lett volna a Kicstarteres-kampányukra alapítva beindítani vállalkozásukat. Mert a mögötte futó szoftver legyártása jóval nagyobb összeget igényel, amivel egy GoPro vagy Samsung hardver-óriás bármikor gond nélkül megbirkózik, de a hozzájuk hasonló kiscégeknek ehhez előbb komolyabb befektetőket kell szereznie.

Nagy kérdés, ez hogyan sikerül majd a Fomo-nak. Mindenesetre kampányt ők is indítottak augusztus elején, nekik is összegyűlt már az első körben tervezett összeg, 39 dollárért pedig még mindig bárki leadhatja előrendelését a kitűző-kamerára.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.