hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bepillantottunk a Telekom új márkájának kulisszái mögé

Május 16-án jelent meg a hazai távközlési piac legújabb szereplője, a Flip (az NMHH ideiglenes felfüggeszette a díjcsomagot, ami miatt ugyan volt némi intermezzo, és módosítaniuk is kellett a díjcsomagon). A márka születésének hátteréről kapott a Kreatív első kézből információkat.

hirdetés

Mivel a Telekom ügyfelei az igények alapján egyre markánsabban elkülönülő szegmensekre bomlik, a cég meghozta az üzleti döntést, hogy új csomagopciókat talál ki. "Ezt követően felállt egy dedikált csapat, amely gyakorlatilag hónapokra bezárkózott egy teljesen szeparált helyiségbe, és a számos stratégiai és operatív feladat mellett nekiállt a márkastratégia és a márkaidentitás alapjainak lefektetésén dolgozni. A márka megfogalmazásán dolgozó csapatban nemcsak kommunikációs szakemberek, külsős tanácsadók és a bevont ügynökség, a Mito foglalt helyet, hanem többek közt az üzleti oldal képviselői, a fejlesztésben résztvevők és számos támogató terület munkatársai is helyet kaptak" - mondta el a Kreatívnak Endersz Frigyes, a Flip vezetője.

A rengeteg workshop, ötletelés, a versenytársak, a piac és a potenciális ügyfelek elemzését követően kidolgozták a márka küldetését, értékeit, személyiségét és pozicionálását, és már csak egy jó nevet kellett találniuk, amely az alkotók bevallása szerint is sokkal nehezebb szülés volt, mint azt gondolták. Rengeteg ötlet hullott el a csapat, a szubjektív megítélés vagy a jog miatt, és egy ponton úgy gondolták, nincs más hátra, mint a projekt Borz munkanevét véglegesíteni. Végül aztán a Flip mellett kötöttek ki, amely szerintük "képviseli az egyszerűséget, barátságosságot és a fordulatot, amit megjelenésünk a piacon jelent, nem mellesleg könnyen kiejthető és megjegyezhető is" - mondta Szandi Gergely, a Mito account directora. 

Az arculat kidolgozásánál első körben megnézték a versenytársak vizuális világát, és megpróbálták belőni a "'szabad területeket" a színspektrumban. Ekkor kezdődött el a logó tervezése, amely során több lehetséges irány is körvonalazódott.

A csapat a végleges logóban leginkább azt szereti, hogy az szerintük tükrözi a márka értékeit: egyszerű, egyenes és nem hivalkodó, "az i betű pontja szimbolizálja a márka egyszerűségét és a szolgáltatások teljességét" (a kör ősidők óta a teljesség jelképe, a pont pedig a legegyszerűbb geometriai alapfogalom, szóval ezt átgondolva érthető, egyszeri fogyasztóként viszont nincs az az isten, hogy nekem ez leessen - F. I.). Egyúttal merik remélni, hogy az éjkék és napsárga arculati színek kontrasztja könnyen azonosíthatóvá és feltűnővé teszi a Flipet a telekommunikációs szolgáltatások tengerárjában.

A bevezető kampány kulcsvizuáljának a tervezésekor a márka fő tulajdonságait kellett átadniuk: egyszerűség, egyenesség és a kötöttségektől való mentesség. Volt még egy fontos szempont: az arculatnak a lehető legtöbb felületen meg kell tudni élnie, olyanokon is, amire a csapat most még nem is gondol (erre utalnak a flip-floppal és a baseball-sapkával).

"A Flip ajánlata induláskor több mint félmillió háztartásban lesz elérhető. A bevezető kampány lokálisan fogja támogatni a helyi értékesítő csapatot: földrajzilag targetált online hirdetésekkel, közterületi megjelenésekkel és pop-up konténerekkel, melyekben az érdeklődők személyesen is kérhetnek információt az új szolgáltatásról" – mondták el a Kreatívnak az alkotók. A fenti néma animációs film országszerte értékesítési pontok LCD-kijelzőjén fog futni.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Young & Rubicam shortlisten van a Radio kategóriában. 

Cannes-ban nagydíjat ért az ötlet.

Valószínűleg nem, de ez a brazil kampány segít ebben.

A 21 új csatorna között a CNN, az MTV és a Disney Junior is elérhető lesz a Telenor MyTv-n.

Az emberek 57 százaléka bojkolttálna egy márkát, ha nem értene egyet az általa képviselt értékekkel.

hirdetés

Pakk Csomagolásdizájn-verseny díjátadó június 22-én!

Hotel, restaurant&more - Nevezési határidő: június 30. Nevezd be éttermed / szállodád Magyarország egyetlen vendéglátóipari dizájn versenyére!

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Nevezési határidő: 09.08.

hirdetés
hirdetés