hirdetés
hirdetés
hirdetés

Belsőség - Tóta W. Árpád írása

Amióta az eszemet tudom, olvasom a HVG-t. Hűvös, félszívű ragaszkodással veszem meg minden héten. Nem fizetek elő, mert annyira nem jó; noha egyszerűbb és olcsóbb volna persze, mint egyenként beszerezni, de hát ilyen az egész HVG-fíling. Lehetne tartalmasabb meg érdekesebb, de megszoktuk már ilyennek, mint idős házaspárok egymás bogarait, nem bolygatjuk, úgysincs jobb. Tényleg nincs. Ha lenne is, hülyén lenne tördelve, furcsa papírra, idegesítő színekkel. Nagy úr a megszokás.
hirdetés
Minden kirándulásra magammal vittem a HVG-t, ugyanis a patinás hetilap kitűnő társa a turistának. A vonaton bele lehet olvasgatni, az erdőben pedig a lap csonkítása nélkül kiemeljük a közepéből a hirdetéseket, és azzal gyújtunk alá a tábortűznek. Rossz időben, otthon töltött hétvégéken sem hagyott cserben a jó öreg magazin: krumpli- és halpucolásra is kiválóan használható volt az álláshirdetéses blokk. Gyakorlott olvasó éppoly határozott mozdulattal távolítja el a leendő területi képviselőknek szóló oldalakat, mint horgász a keszeg belsőségeit. Oda se nézve, egy mozdulattal.

Aztán elromlott minden. Előbb belefűztek valami mellékletet a közepébe, most meg már aszimmetrikusan helyezik el a tizenhat oldalnyi accountmenedzser-toborzót. Oda a jó kis gyújtósom.

A kibicnek semmi se drága persze; én nem vadászok vezéri pozícióra, sem üres almaléüzemet nem kívánok bérelni. Ettől még lehetnek, akik nem pucolnak krumplit a HVG absniclijén, se át nem lapozzák egyben, mert számukra ez fontos információforrás. De vajon kik azok?

Hány ügyvezető igazgatót találni manapság úgy, hogy száz másik hirdetés közé befizetünk egynyolcad oldalra? Talicskakezelőt vagy bolti eladót biztosan, de felsővezetőt öt év gyakorlattal? És ami még fontosabb: hány olyan ember viszi haza a lapot és pucol rajta krumplit, aki egyáltalán nem címzettje az egynyolcad oldalnak, mert nem akar igazgató lenni, vagy ha akarna, sem lehetne?

A válasz triviális: maga a szerkesztőség helyezi el az inkriminált oldalakon. Szerényen, de színesen húzódik meg a fekete-fehér hirdetések közt a HVG saját internetes állásközvetítőjének, a Joblinenak a reklámja. „Adatbázisunkban több mint 260 550 álláskereső közül választhat”, üzeni a Jobline, amely természetesen visszafelé is működik, zongorázhatatlanul hatékonyabban. És ezzel egyben azt is közli, hogy kedves hirdetőnk, elég könnyelműen bánik kegyed a pénzével, ha ide, a printlapba kiabálja bele az óhajait jó drágán.

Mert miféle nyomtatott álláshirdetés versenyezhetne az online adatbázissal? Semmiféle, nyilván. Nem véletlenül találták fel az adatbázist és a digitális világot. Igaz, ma még csak az ország egyharmada fér hozzá, na de aki nem fér hozzá, annak általában nem a HVG-ben kínálnak munkát, hanem az Expresszben. Se igazgató, se területi képviselő nemigen lesz abból, aki nem ismeri az internetet annyira, hogy ott megtalálja a munkáltatóját.

De mégis hétről hétre összegyűlik egy tucat oldalra való állásajánlat, mert a szokás megkívánja, hogy feladják őket. És a HVG lehozza, mert meg kell lennie a tucatnyi tökfölösleges oldalnak. És csütörtökönként lecammogok érte az újságoshoz, mert én meg ezt szoktam meg. És idegesen, kizökkenve és sértetten konstatálom egy ideje, hogy a lap, amelyet a rutin tart életben, önkényesen belerondít az én rutinjaimba, és félrefűzi a gyújtóst, a krumplipapírt, hogy ne tudjam kiszedni egyben, mint tettem éveken, évtizeden át. Minden egész eltörött.
(forrás: Kreatív)
hirdetés
Hozzászólások (4 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Kedves Árpád!

Javaslom vegyél inkább előrefagasztott kaját, mert akkor nincs gondod a sok pucolással. Erdőbe pedig inkább napilapot vigyél, mert azok papírja jobb gyújtósnak, és wc
után kevésbé törik a feneket, mint a HVG-é. Azt jobb olvasásra használni....
#
Véleményem szerint Árpád csak arra próbálja felhívni a figyelmet, hogy ma már nem minden esetben éri meg printben álláshirdetést feladni - csak kicsit kiszínezi ezt az
egysoros üzenetet...
#
Árpád ezúttal maga alatt vágja a fát: lefikázza a HVG-t, mint olyat, mint print médiumot, a hirdetőivel (szponzoraival) együtt, hadd pusztuljon, és akkor kénytelen lesz
Kiskegyedbe vagy Storyba pucolni a krumplit vagy a halat. Amelyeket szintén mindig (gyakran) megvesz, mert naprakészen kell tartania a bulvármédiaundor-szintjét, hiszen egy
bulvármédia-újságnál (is) dolgozik.
Sajnos, nehéz szabadulni attól a sejtéstől, hogy ha a HVG kihal, az Árpádnak jó. Mert akkor a buta HVG-hirdető kénytelen lesz az Indexnél és kapcsolt részeinél
hirdetni.
#
általában élvezettel olvasom a véleményeidet, de a mostanit nem igazán értem. mit szeretnél ezzel mondani? azt, hogy a hvg megváltozott és neked nem tetszik? ahhoz elég
hosszan gyalulod a semmit. sorry, de ez most nekem nem jött át és be sem.
hirdetés
hirdetés

Szerinte kevés a forrás, az unió pedig még mindig nem érti, hogy a demokrácia léte függ attól, eljutnak-e a lakosokhoz a valódi információk.

A Hirado.hu vezetését egy hónapja vette át a Lokál nevű kormányközeli bulvárlaptól érkezett Leitner Attila. 

Naomie Harris, a James Bond-filmek sztárja és Brian Eno brit zenész is közreműködött a rövidfilmben.

Ennél többet csak focira költött eddig a közmédia. a 2020-2022 közötti futamokért kellett ennyit fizetni.

A jellegzetes ta-damm hang megmarad, de a mozikba jobban passzoló, hossszabb zenei felvezetés előzi meg a védjegyszerű kezdést.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés