hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bejön a magyar piacra a DriveNow

Budapest harmadik autómegosztója BMW-kkel és Minikkel céloz a többiek fölé. A bevezető kampányt a fiatalokra lövik, de azt mondják, Nyugat-Európában már teljesen általános célcsoportokkal dolgoznak.

hirdetés

Április végén elindul Budapesten a DriveNow, a BMW és a Daimler közös tulajdonában levő közösségiautó-szolgáltató. A müncheni székhelyű cég itthon franchise formában lép a piacra: a flotta BMW-kből és Minikből áll, és az ezekkel kereskedő Wallis lesz a magyar üzemeltető.

„Olyan piacra belépni egyszerűbb, ahol már ismerik a modellt, mert már elvégezték az alapozást, az emberek már nyitottak ezekre a megoldásokra” – mondta a Kreatívnak Aurica Nauman nemzetközi pr vezető a csütörtöki sajtóbejelentésen, aki azt mesélte, hogy négy évvel ezelőtt még Németországban is az alapoktól kellett elmagyarázni, hogy miért segíthet a városi ökoszisztémán, ha valaki még több autót rak bele.

Nauman szerint a szolgáltatás egy tömegközlekedés-alapú mixbe illeszkedik jól, amiben csak „talán” szerepel egy saját autó is. A wallisosok ezzel szemben lekutatták az itthoni autómegosztó-használókat (magyarul a rivális GreenGo és MOL Limo ügyfeleit), és azt találták, hogy csak 23 százaléknak nincsen saját autója. Nauman azt mindenesetre többször leszögezte nekem, hogy nem egy körmönfont BMW-s marketingeszközről van szó, ők – BMW-leányvállalattól meglepő módon – tényleg az utakon levő (és a nap nagy részében feleslegesen parkoló) autók számának csökkentésében utaznak.

„Nem az a cél, hogy mi legyünk a tesztautó, bár az igaz, hogy rajtunk keresztül a BMW más célcsoportokat is elér, mint a saját bevett, magasabb átlagéletkorú vásárlóit. Inkább olyan mellékhatások fordulnak elő, hogy ha kiköltöznek a használóink a városközpontokból, a szolgáltatási területeinkről, kelleni fog nekik saját autó, és addigra a BMW-t vagy a Minit jól fogják ismerni.”

Nauman szerint külföldön huszon- és harmincéves hipszterekre húzták fel a szolgáltatást, de azóta drámaian megváltozott a most már egyetemistáktól a nyugdíjasokig kiszélesedett korfa, és sokkal több a női felhasználó, akik az elején tartózkodóbbak voltak (azóta pedig látványosan jobban szeretnek Minit vezetni a férfiaknál). Ez amiatt is van, hogy az appal elég könnyű szétválasztani a céges és a privát használatot, ezért cégeknél is ki tudják váltani a flottát vagy a taxit. Amikor azt kérdeztem, hogy a budapestihez hasonló versengő piacokon zökkenőmentesen el tudják-e fogadtatni a magasabb árszintet, akkor egyrészt azt mondta, hogy persze, másrészt használta az általam ismert eddigi legjobb eufemizmust az indulás utáni áremelésre, a price adaptationt.

A bevezetőkampány nagyrészt digitális (Nauman azt mesélte, a sajtó nekik például Németországban egyáltalán nem jött be, de hát eleve a termék is digitális), és lesznek a szolgáltatási területen citylightok is. Bár a magyarok nem hipszterezték le a kezdeti célcsoportot, a budapesti bevezetést is a 21-35 közötti (zárójelben 45-ig kiterjesztett) korosztálynál kezdi a Café PR vezette négyes ügynökségi csapat: a BeSocial, a kreatívokat készítő Spice Communication és a ppc-ügyeket intéző Studio Binär.

Usztics Lili, a magyarországi pr vezető szerint az arculat készen érkezett a fő márkaüzenetekkel, de például sok város, így Budapest is saját szlogent használ. (Az itthoni Válts szintet! lett, amiről a cafésok egy félmosoly mellett azt mondták, csak én látom bele, hogy a Limóval vagy GreenGóval upozó közösségnek szól, a szolgáltatás lényegét pedig úgy értelmezték, hogy a kedves fiatalok kipróbálhatják a kocsikat, amiket 15 év múlva majd meg is tudnak venni.)

Az előregisztráció már él az alkalmazásban, ahol szórakoztató módon a szokásos igazolványfotók mellett egy jogsival közös szelfit is kérnek.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2016-os, paksi atomerőművet reklámozó villámhirdetések után ezúttal az Origo villantott fel reklámot a TV2 csoport csatornáin.

A WWF és a White Rabbit Living Coralja, a Spice és a Cofidis kirgiz űrhajósa, valamint az ACG Jenga-tornyai a döntőben. A White Rabbit megoldása ráadásul három kategóriában esélyes.

A Wise Group a menedzsmentet érintő döntéseket kommunikálja, a műsorokért továbbra is a belső pr-csapat felel.

Nem az Attenborough-féle, kifinomult hangnemre építettek az új kampányban.

A multifokális lencséket árusító cég nagykövete lett Várkonyi Andrea. Az új tévészpot kampánybejelentőjét közöljük.

hirdetés

Tarts velünk a következő MOST Fórumon és tudd meg, hogyan lesz a kultúrából #kult! (x)

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

Vedd kezedbe (akár magán, akár szervezeti) céljaidat és dolgozz velük! Vágyakból célok! Változásmenedzsment workshop Limpár Imrével május 14-én

Az MPRSZ tavaly negyedik alkalommal hirdette az Employer Branding Awardot. Május 14-én ezeket a díjnyertes megoldásokat ismerhetik meg a résztvevők.

Mostantól még sűrűbben találkozunk! Ha részt veszel a konferencián, előrébb leszel, mint a konkurenciád. 2018.05.16.

Ne róluk, hanem velük beszélgessünk! Kékgallérosoktól , IT-soktól, Y-os tehetségektől, kismamáktól lehet kérdezni egy nyitott kerekasztal-beszélgetés keretében május 22-én.

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

hirdetés
hirdetés