hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bayer diákgyalázása nem jogsértő, Sebestyén Balázsék korhatárbesorolást sértettek

A Médiatanács különféle döntéseket hozott: 350 ezer forintra büntette a Rádió 1 Balázsék című műsorát; az Echo TV ezzel szemben nem sértette Nagy Blanka emberi méltóságát, illetve a korhatárbesorolás; hajléktalanokról szóló műsor sem lépett át ingerküszöböt.

hirdetés

Az NMHH közleményt adott ki, amely szerint Bayer Zsolt az Echo TV Bayer show című műsorában, amikor január 13-án "szerencsétlen, nyomorult, ócska, kis proli"-nak, illetve "kretén, barom állat"-nak nevezte a 18 éves diáktüntetőt, Nagy Blankát, aki pedig többek között "bajszos fasz"-nak Áder Jánost, illetve úgy általában radikális és vulgáris hangnemével keltett feltünést a kormányellenes tüntetéseken, tehát Bayer Zsolt nem követett el jogsértést: "a bejelentésekben vitatott tartalom egy konkrét személlyel kapcsolatos véleménynyilvánítás volt, amely önmagában – bár az valóban sértő lehetett az érintett személyre nézve – alkalmatlan arra, hogy a magánérdek sérelmén túlmutató, a közösség sérelmét is megvalósító médiaszolgáltatói magatartásnak legyen tekinthető" - írja indoklásában az NMHH.

(Nem volt) problematikus a 12 éven aluliaknak

Egyébként a vizsgálat állampolgári bejelentések alaján történt. Mint írják, a bejelentők sérelmezték, hogy "a műsorszámban minősíthetetlen hangnemben beszéltek egy tüntetésen felszólaló 18 éves diáklányról, az emberi méltóság, a személyiségi jogok – így a jó hírnév – megsértését vélelmezték". Továbbá kifogásként merül fel az is, hogy bár esti adásról volt szó, az később korhatár-besorolás nélkül került fel a YouTube-ra az Echo csatornájára. Utóbbival kapcsolatban a Médiatancsának nincs joga eljárni, írják, ugyanakkor szerintük a "12 éven aluliaknak nem ajánlott kategória szempontjából problematikus elemet a műsorszám nem tartalmazott" a tévében sem.

Emellett különösen érdekes a Rádió 1 Balázsék című műsorának 350 ezer forintos büntetése, amelyet a műsor épp a korhatárbesorolás megsértése miatt kapott.

Itt is állampolgári bejelentés történt egy szeptember 11-én sugárzott adás miatt.

"A médiaszolgáltató a műsorszámot a 12 éven aluliaknak nem ajánlott kategóriába sorolta, holott az a vizsgálat megállapításai szerint – a halmozottan megjelenő, szexualitásra való utalások miatt – a 16-os kategóriába tartozott, így azt ebben a formában csak 21 óra után lehetett volna közzétenni a reggeli órák helyett. A jogsértés azért is különösen súlyos, mert a széles körben elérhető műsorszámok befolyásoló hatása kifejezetten jelentős, és a média által felkínált modelleket a serdülők kritika nélkül hajlamosak befogadni, a besoroláskor pedig az érintett korosztály legfiatalabb tagjaira, tehát ez esetben a 12 évesekre is figyelemmel kell lenni" - olvasható az indoklásban.

Nem erősítette az előítéleteket

Az Echo TV tavalyi, július 13-ai Informátor című műsorában, a hajléktalanokról, illetve az új szabálysértési törvény rájuk vonatkozó részéről szóló adásban elhangzottak miatt is érkezett állampolgári bejelentés, de a Médiatanács szerint az sem lépett át olyan tartalmi tűrésküszöböt, amely miatt be kéne avatkoznia a hatóságnak. A műsor szerintük nem volt alkalmas arra, hogy "a hajléktalanok közösségével szembeni előítéletek kialakulását eredményezze, illetve a társadalomban már létező sztereotípiákat tovább erősítse".

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Még jó párat kell aludni addig, hogy itthon is legálisan lehessen nézni Baby Yoda kalandjait.

10 éves lett ugyanis a mára legendássá vált, Isaiah Mustafa főszereplésével készült reklám.

Kiadók helyett egy szakértői csapat döntött a 20-as listáról, amelyből majd a győztest is kiválasztják.

A zsúfoltnak és zajosnak ígérkező 2020-as évben a lap szerint még fontosabb lesz a megbízható hírforrás.

Hagyományos sportreklámnak indul, de jön a csavar.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés