hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bayer diákgyalázása nem jogsértő, Sebestyén Balázsék korhatárbesorolást sértettek

A Médiatanács különféle döntéseket hozott: 350 ezer forintra büntette a Rádió 1 Balázsék című műsorát; az Echo TV ezzel szemben nem sértette Nagy Blanka emberi méltóságát, illetve a korhatárbesorolás; hajléktalanokról szóló műsor sem lépett át ingerküszöböt.

hirdetés

Az NMHH közleményt adott ki, amely szerint Bayer Zsolt az Echo TV Bayer show című műsorában, amikor január 13-án "szerencsétlen, nyomorult, ócska, kis proli"-nak, illetve "kretén, barom állat"-nak nevezte a 18 éves diáktüntetőt, Nagy Blankát, aki pedig többek között "bajszos fasz"-nak Áder Jánost, illetve úgy általában radikális és vulgáris hangnemével keltett feltünést a kormányellenes tüntetéseken, tehát Bayer Zsolt nem követett el jogsértést: "a bejelentésekben vitatott tartalom egy konkrét személlyel kapcsolatos véleménynyilvánítás volt, amely önmagában – bár az valóban sértő lehetett az érintett személyre nézve – alkalmatlan arra, hogy a magánérdek sérelmén túlmutató, a közösség sérelmét is megvalósító médiaszolgáltatói magatartásnak legyen tekinthető" - írja indoklásában az NMHH.

(Nem volt) problematikus a 12 éven aluliaknak

Egyébként a vizsgálat állampolgári bejelentések alaján történt. Mint írják, a bejelentők sérelmezték, hogy "a műsorszámban minősíthetetlen hangnemben beszéltek egy tüntetésen felszólaló 18 éves diáklányról, az emberi méltóság, a személyiségi jogok – így a jó hírnév – megsértését vélelmezték". Továbbá kifogásként merül fel az is, hogy bár esti adásról volt szó, az később korhatár-besorolás nélkül került fel a YouTube-ra az Echo csatornájára. Utóbbival kapcsolatban a Médiatancsának nincs joga eljárni, írják, ugyanakkor szerintük a "12 éven aluliaknak nem ajánlott kategória szempontjából problematikus elemet a műsorszám nem tartalmazott" a tévében sem.

Emellett különösen érdekes a Rádió 1 Balázsék című műsorának 350 ezer forintos büntetése, amelyet a műsor épp a korhatárbesorolás megsértése miatt kapott.

Itt is állampolgári bejelentés történt egy szeptember 11-én sugárzott adás miatt.

"A médiaszolgáltató a műsorszámot a 12 éven aluliaknak nem ajánlott kategóriába sorolta, holott az a vizsgálat megállapításai szerint – a halmozottan megjelenő, szexualitásra való utalások miatt – a 16-os kategóriába tartozott, így azt ebben a formában csak 21 óra után lehetett volna közzétenni a reggeli órák helyett. A jogsértés azért is különösen súlyos, mert a széles körben elérhető műsorszámok befolyásoló hatása kifejezetten jelentős, és a média által felkínált modelleket a serdülők kritika nélkül hajlamosak befogadni, a besoroláskor pedig az érintett korosztály legfiatalabb tagjaira, tehát ez esetben a 12 évesekre is figyelemmel kell lenni" - olvasható az indoklásban.

Nem erősítette az előítéleteket

Az Echo TV tavalyi, július 13-ai Informátor című műsorában, a hajléktalanokról, illetve az új szabálysértési törvény rájuk vonatkozó részéről szóló adásban elhangzottak miatt is érkezett állampolgári bejelentés, de a Médiatanács szerint az sem lépett át olyan tartalmi tűrésküszöböt, amely miatt be kéne avatkoznia a hatóságnak. A műsor szerintük nem volt alkalmas arra, hogy "a hajléktalanok közösségével szembeni előítéletek kialakulását eredményezze, illetve a társadalomban már létező sztereotípiákat tovább erősítse".

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

A Spice csinálta a Spar karácsonyi szpotját.

Egyszerre 25 országban indította el a Burger King, ez az eddigi legnagyobb szabású termékbevezetésük.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés