hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az üzleti életben a digitalizáció olyan fontos, mint a levegő

A siker bombabiztos receptje ugyan nem derült ki, az viszont egyértelművé vált a Telekom legutóbbi MOST Fórumán, hogy egy jó ötlet még nem elég hozzá. Viszont az is kiderült, hogy nem kell megijedni, ha ez utóbbin kívül még semmi nem adott a sikeres vállalkozáshoz, hiszen a digitális világban minden szükséges ismeret, tapasztalat rendelkezésre áll, és a fogyasztókkal is könnyebb kapcsolatba kerülni. Ezt aknázták ki azok a különleges vállalkozók is, akik inspiráló ötleteikkel bemutatkoztak a Telekom október 17-i MOST Fórumán, amelynek témája az üzleti siker és a digitalizáció volt. (X)

hirdetés

Ezúttal a korábbiaktól eltérő formában zajlott a Telekom székházában tartott MOST Fórum, hiszen kerekasztal-beszélgetés helyett mini interjúkat készített a vendégekkel Bombera Kriszta újságíró, majd a közönség is kérdezhetett.

Bombera Kriszta először az este legfiatalabb vendégével, a mindössze 23 éves Muhi Kristóffal, az Innobie Tech társtulajdonosával és vezető fejlesztőjével beszélgetett, aki olyan applikációt készített kisiskolásoknak, ami élményszerűbbé teheti a tanulást. A fiatal fejlesztő szerint hatalmas potenciál van a digitális eszközökben arra, hogy segítsék a tanulást, miközben a tanárok és a szülők sokszor épp azt gondolják, hogy a kütyük csak elvonják a gyerekeket a tanulástól.

Muhi Kristóf szerint ennek az lehet az oka, hogy még nem tudjuk pontosan, hogy lehet kihasználni a digitalizációban rejlő lehetőséget. Ők több mint két éve dolgoznak már az Eddie-n, de csak egy hónapja működik hivatalosan is cégként az Innobie Tech. Korábban semmi közük nem volt az üzleti élethez, így fogalmuk sem volt, hogy kell számlát írni és árajánlatot adni. Mostanában érnek el oda, hogy az Eddie valóban egy piacképes termék lesz, amely már a három célcsoport, a diákok, a tanárok és a szülők igényeit is kielégíti.

A közönségteremtés a siker egyik titka

Muhi Kristóf után Bogár Márk következett, aki focistakarrier után szállt be a családi üzletbe, a Sárréti Chilifarmba. Egy gasztrovállalkozás látszólag nagyon messze van a digitalizációtól, és Bogár Márknak is ezzel az előítélettel kellett leszámolnia a családi vállalkozásban. Néhány év alatt új alapokra helyezte az egész üzletet: míg édesapja viszonteladásban gondolkodott, ő a saját értékesítést szorgalmazta, ehhez pedig egy profi webshopot hozott létre. Emellett a kommunikációt is megváltoztatta, elkezdte felépíteni a vállalkozás social oldalait és blogot ír. Mindig nagyon odafigyel a követők, potenciális vásárlók igényeire, mert szerinte a közösségteremtés a siker egyik legfontosabb tényezője. Szóba került az is, hogy a mezőgazdaságban is megkezdődött egy szemléletváltás, a digitalizáció egyre fontosabb lesz a földművelésben is, de ehhez is kellenek azok a fiatal vállalkozók, akik megbíznak a legmodernebb technológiákban.

Papp Norbertet a Voiz Hangoskönyvtár applikáció ötletgazdáját egy saját élmény inspirálta, mikor létrehozta vállalkozását. Nagyon zavarta, hogy egy héten akár 5-6 órát is ül a dugóban, és azalatt semmi hasznosat nem tud csinálni, pedig ennyi idő alatt akár egy könyvet is elolvashatna. Papp Norbert úgy gondolta, hogy biztosan másokat is zavar a dolog, ezért belevágott a hangoskönyvtár elkészítésébe. Már le volt fejlesztve az applikáció, amikor kiderült, hogy Magyarországon a hangoskönyvüzlet nem túl rentábilis, hiszen nagyon sokba kerül egy hangoskönyv elkészítése. Ez azonban nem szegte a kedvüket, saját gyártással sikerült leszorítani a gyártási költségeket úgy, hogy már megérje a Voiz.

Norbert hangsúlyozza, hogy nem maga az applikáció, hanem a benne lévő könyvek az értékesek, és azt szeretnék, hogy ezek az értékek mindenkihez eljuthassanak még a mai rohanó világban is, ahol sokaknak nincs ideje olvasni. Szeretnék továbbfejleszteni az elérhető könyvválasztékot, hogy mindenféle műfajt és témát lefedjenek, de ehhez először szerzői jogi akadályokat is le kell győzni. Hiszen mint sok minden másnak az online világban, ennek az üzleti modellnek sincs még kidolgozva a jogi háttere, hiába lenne előnyös a szerzők, könyvkiadók és az „olvasók” számára is.

A munkát nem lehet megspórolni

Az októberi Telekom MOST Fórum utolsó vendége Pistyur Veronika, a Bridge Budapest és az Oktogon Ventures vezetője volt, aki a befektetői oldalt képviselte. Új cégével, az Oktogon Ventures-szel olyan korai fázisú technológiai vállalkozásokat keresnek, amelyek a jövőben is életképesek lehetnek a gyors változások közepette. Pistyur Veronika hangsúlyozta, hogy egy jó ötlet nem elég a világsikerhez, nagyon fontos a megfelelően ambiciózus személyiség is.

Emellett a rengeteg munkát sem lehet megspórolni, egy jó csapatra is szükség van, és persze a szerencsét sem lehet kihagyni az egyenletből. A digitalizáció pedig Pistyur Veronika szerint olyan alapvető, mint a levegő, hiszen elképzelhetetlen világsikert elérni a technológiai lehetőségek kihasználása nélkül. A változtatás és alkalmazkodási készség is elengedhetetlen, ami szintén nagyon jellemző az online világra.

 A teljes beszélgetés itt megnézhető:

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három csatornájukon indul reklámértékesítés 2020-tól.

A kisfia születése miatt egy időre búcsúzó Krug Emília helyét két műsorvezető veszi át.

„Ne várj 72 órát!” címmel kampány indult az eltűnt gyerekek mielőbbi megkerüléséért.

Most fontosabb feladata lesz a magazin szerkesztőségének az év elején.

Egyelőre Magyarországon még nem, de 5 nyugati piacon már élesedik az új streamingfelület.

hirdetés

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 10.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés