hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az utcán szólította le Palvin Barbarát

Az utcán szólította le Palvin Barbarát, Srej Zsófit egy buszon, Cseke Botondot a Facebookon látta meg. Azóta ő a menedzserük, egyben a fotósuk, mentoruk is. Interjú Baráti Vincével, az Icon Model Management egyik vezetőjével.

hirdetés

Miből áll a modellek felfedezése?
Sokan jelentkeznek hozzánk, de akik modellkedni szeretnének, sokszor nem alkalmasak arra, így többnyire ránk hárul a felfedezés feladata. Nézegetjük a közösségi oldalakat, illetve nyitott szemmel járunk mindenütt, és ha a sors úgy hozza, hogy elsétál mellettünk egy megfelelő lány vagy fiú, akkor őket leszólítjuk.

Nem nehéz vadidegen fiúkat és lányokat leszólítani? Úgy tudom, van, amikor a szülők meggyőzése a következő lépés.
Sokféle verzió lehet, vannak a támogató szülők, de persze előfordul, hogy egy-egy lány vagy fiú nagyon szeretné, de a szülők ellenkeznek, ilyenkor le kell ülni velük beszélgetni, akár többször is, hogy elmagyarázzuk nekik, miről is szól a profi modellkedés. Persze néha előfordul a legrosszabb eset, amikor a szülők teljesen elzárkóznak, ilyenkor sajnos nincs mit tenni. 

Mitől lesz valaki alkalmas modellnek, mik az alapismérvek? Sokszor hallani kritikaként a férfiaktól, hogy nem is ezek után a lányok után fordulnának meg az utcán.
Nagyon sok mindennek kell stimmelnie. Minimum a 174 cm és e feletti magasság, valamint elengedhetetlenek a megfelelő méretek, ahol a csípő a legkiemeltebb fontosságú, ami nem lehet 90 cm feletti. Emellett fontos a nyelvtudás, leginkább az angol, és kell valamiféle elhivatottság, hisz már 14-15 éves korban el kell sajátítani a szakma alapjait, ezért a kitartás, talpraesettség és az önállóság is nélkülözhetetlen. A férfiak kritikái pedig szerintem inkább változóak, mindenkinek más tetszik, van akinek bejön egy modell alkatú lány, van, akinek nem. 

Baráti Vince (Fotó: Almási J. Csaba)

A közvélemény szemében a modellszakma gyakran a romlottsággal párosul. Drogok, szex, számos hollywoodi film is ilyen képet sugall. A szülők részéről mennyire valós ez a félelem?

Ez a közvélekedés a zenészekről, színészekről ugyanúgy elhangzik. Mivel mi profi ügynökség vagyunk, nálunk nem fordulhat elő, nagyon szigorúan vesszük ezeket a dolgokat. Sajnos a média hatására nagyon sok sztereotípia felmerül a modellekről, ami köszönő viszonyban sincs a valósággal. A modellkedés ugyanúgy munka, mint a többi. Viszonylag kevés ember lát be a kulisszák mögé, és ezért sokszor félreértik, tévesen ítélik meg ezt a szakmát. Valamint az a felfogás sem állja meg a helyét, hogy az adott modell csak azért van ott, ahol, mert lefeküdt ezzel vagy azzal. Nem elég egyszer dolgozni egy klienssel, fotóssal, tervezővel, akkor leszel keresett, ha visszahívnak újra és újra. Ez pedig akkor lehetséges, ha imádnak veled dolgozni, lehengerlő a személyiséged akár egy 14 órán át tartó fotózás során is.

Térjünk vissza oda, hogy megvan a lány vagy a fiú. Mit kell tennetek ahhoz, hogy eladjátok őket a külföld számára?
A legfontosabb, hogy legyen a modellnek jó portfóliója. Ezt általában én csinálom, illetve van még egy-két fotós, akivel szeretünk dolgozni. Ezalatt a modellek nagyon sok tanácsot kapnak, miként pózoljanak, hogy használják az arcukat. Legelőször fel kell őket oldani a kamera előtt, aztán el kell érni, hogy a kifutón is megállják a helyüket. Ha rendben vannak a tesztképek, a járás, kész a videó, akkor kiajánljuk őket külföldi ügynökségeknek.

Vannak nemzetközi „modelltrendek”? Még most is a soványság a divat, vagy az egyre több, normál külsejű nőket alkalmazó reklámkampány változtatott ezen?
A high fashion világban a teltebb vonulat szerintem sosem fog bejönni, mert egész egyszerűen egy vékony lányon állnak úgy a tervezők ruhái, ahogyan kell. Valóban volt egy trend, mikor a kicsit szélesebb csípőjű lányok is feltűntek a kifutókon, de mostanában megint nagyon vékony lányok szerepelnek a bemutatókon. Azokkal, akik genetikailag ilyenek, nincs is gond, persze hogyha valaki kínozza magát, az nem normális, de ilyen szerencsére nem volt nálunk és nem is hagynánk. Ez adottság kérdése is, van olyan lány, aki bármit megehet, és van, akinek rendszeres testmozgásra van szüksége az alakja megőrzéséhez.  A fiúknál pedig fontos a sport, a szálkásan izmos test.

 

Baráti Vince
Az Icon Model Management egyik vezetője. Százhalombattán nőtt fel, 10 éve él Budapesten, ahol angol–kommunikáció szakon kezdett tanulni, majd megismerkedett a modell- és divatvilággal. Modellként kezdte karrierjét az akkor alakult Icon Model Managementnél, azonban hamarosan áttért a fotózásra, aztán a modellek felkutatásával és menedzselésével is elkezdett foglalkozni. Az ügynökséget alapító Méhész Balázzsal azóta közösen vezetik a céget. Hozzájuk fűződik a legkeresettebb hazai modellek közül több, így Palvin Barbara, Srej Zsófia, Cseke Botond és Fórizs Adina felfedezése is. Sok egyéb mellett olyan márkák dolgoztak modelljeikkel, mint a Chanel, a Calvin Klein, Dior, Marc Jacobs, Prada, Louis Vuitton, Armani, Victoria’s Secret és még sorolhatnánk. Vince ma már nemcsak fotókat, hanem divat témájú videókat is készít, jelenleg pedig zenei téren is képzi magát, három éve énekel és egy éve zongorázni tanul.

 

 

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés