hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az RTL magát büntette az Eb-döntő alatt, az MTV hiába tarolt

Több év alatt felgyülemlett ORTT-büntetéseket törlesztett összevonva az RTL Klub az MTV-nek kétmilliós nézettséget hozó foci Eb-döntő alatt, elsötétítve a képernyőt a túl sok nézőt amúgy sem ígérő sávban – írja a Népszabadság. Az Index eközben azt számolta ki, hogy a köztévé Eb-közvetítéséből csaknem egymilliárdot az adófizetők állhattak a hirdetők helyett.
hirdetés

A műsorújságok szerint a foci Eb-döntőjével szembeküldeni tervezett Nicsak, ki beszél című film vetítése helyett elsötétítette képernyőjét az RTL Klub vasárnap este főműsoridőben,  nyolc és tíz óra között: mindössze néhány fehér felirat hirdette, hogy az adó éppen különböző ORTT-büntetéseit tudja le. A bírságokat még egy 2005-ös A rettegés foka epizód, illetve egy-egy 2006-os Barátok közt és Fókusz-adás miatt szabta ki a hatóság, az RTL Klub azonban megtámadta a döntéseket, így csúszhatott és torlódhatott össze a végrehajtás vasárnapra, ami a focimámor miatt amúgy sem ígérte a szokásos nézőszámot a csatornának.

Az Eb-döntő ideje alatt a meghirdetett műsorelemeket, és az azokat három óra alatt összesen 1 óra 40 percre megszakító komor feliratokat az AGB Nielsen a Népszabadság által idézett adatai szerint átlagosan az éppen tévéző 18-49 évesek 5,4 százaléka követte, a teljes lakosság körében pedig 5 százalék alatti volt az adat. Mint a Kreatív Online hétfőn megírta, a döntőt 2,1 millió ember nézte, ami rég látott, néhány tized híján 50 százalékos közönségarányt jelentett az MTV-nek.

Az RTL Klub egyébként az egyetlen csatorna, amely elsötétítéssel törleszthet a hibákért: a többi adó már mind aláírta azt a szerződésmódosítást, amely szerint a szabályok megszegése esetén kötbért fizetnek. Vékony Éva, az ORTT Népszabadságnak nyilatkozó szóvivője szerint egy moratórium miatt leghamarabb jövőre módosíthatják az RTL szerződését is.

MTV: egymilliárd lehet a mínusz
Az Index úgy tudja, az MTV-nek összesen 1,3 milliárd forintba került az Eb-közvetítés – a Világgazdaság 2006-ban még 900 millióról számolt be, az azonban csak az alapjogokat tartalmazta, az internetes jogokat és a közvetítés tárgyi és személyi költségeit nem. A közvetítés lehetőségére szintén licitáló RTL Klub a lap szerint 600 millió körüli összeget ígért, és még úgy is inkább marketinghatást, mint közvetlen megtérülést remélt, hogy a köztévé hat percével ellentétben óránként tizenkét perc reklámot adhat el.

A híroldal számításai szerint az MTV azzal együtt is legfeljebb 250 milliós többletbevételt szerezhetett a reklámokból, hogy – mint a Napi Gazdaság korábban megírta –, a szokásos, utólag számolt árképzés helyett egyedi eseményáron adta el a helyeket. Ezek szerint több mint egymilliárd forintot a saját – adófizetők adta – költségvetéséből állt, miközben a milliós nézettségi adatokat hozó meccsek után a nézők valószínűleg visszapártolnak a két nagy kereskedelmi csatornához, mivel az MTV nem pakolt más témájú, meghatározó műsorokat a közvetítések köré, korábbi húzóműsorait pedig pont leállította a nyári szezonra.

 

Helyesbítés

Cikkünk egyik, időközben javított mondata korábban pontatlanul fogalmazva eképpen közölte az AGB Nielsen az RTL Klub elsötétítésére vonatkozó adatait: "A komor feliratokat az AGB adatai szerint az éppen tévézők 5,4 százaléka nézte kitartóan." A cég lapunkhoz eljuttatott észrevételei szerint a hiányosan hivatkozott adatok és a fogalmazásmód egyaránt félreérthetővé tette az állítást: az 5,4 százalékos adat valójában a 18-49 éves korosztályra vonatkozik, míg a teljes (négy évesnél idősebb) lakosság körébben 5 százalék alatti maradt az adat.

Az 5,4 százalékos részesedés ráadásul a június 29-ei este teljes 20:09-23:10 közötti idősávjára (azaz az Eb-döntő időtartamára) vonatkozott, amelyből az RTL Klub csak 1 óra 40 percre sötétítette el a képernyőjét. Az 5,4 százalékos adat az elsötétítés még alacsonyabb számaiból és a fennmaradó időben sugárzott programok magasabb nézettségének átlagából tevődik össze.


 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!