hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az RTL magát büntette az Eb-döntő alatt, az MTV hiába tarolt

Több év alatt felgyülemlett ORTT-büntetéseket törlesztett összevonva az RTL Klub az MTV-nek kétmilliós nézettséget hozó foci Eb-döntő alatt, elsötétítve a képernyőt a túl sok nézőt amúgy sem ígérő sávban – írja a Népszabadság. Az Index eközben azt számolta ki, hogy a köztévé Eb-közvetítéséből csaknem egymilliárdot az adófizetők állhattak a hirdetők helyett.
hirdetés

A műsorújságok szerint a foci Eb-döntőjével szembeküldeni tervezett Nicsak, ki beszél című film vetítése helyett elsötétítette képernyőjét az RTL Klub vasárnap este főműsoridőben,  nyolc és tíz óra között: mindössze néhány fehér felirat hirdette, hogy az adó éppen különböző ORTT-büntetéseit tudja le. A bírságokat még egy 2005-ös A rettegés foka epizód, illetve egy-egy 2006-os Barátok közt és Fókusz-adás miatt szabta ki a hatóság, az RTL Klub azonban megtámadta a döntéseket, így csúszhatott és torlódhatott össze a végrehajtás vasárnapra, ami a focimámor miatt amúgy sem ígérte a szokásos nézőszámot a csatornának.

Az Eb-döntő ideje alatt a meghirdetett műsorelemeket, és az azokat három óra alatt összesen 1 óra 40 percre megszakító komor feliratokat az AGB Nielsen a Népszabadság által idézett adatai szerint átlagosan az éppen tévéző 18-49 évesek 5,4 százaléka követte, a teljes lakosság körében pedig 5 százalék alatti volt az adat. Mint a Kreatív Online hétfőn megírta, a döntőt 2,1 millió ember nézte, ami rég látott, néhány tized híján 50 százalékos közönségarányt jelentett az MTV-nek.

Az RTL Klub egyébként az egyetlen csatorna, amely elsötétítéssel törleszthet a hibákért: a többi adó már mind aláírta azt a szerződésmódosítást, amely szerint a szabályok megszegése esetén kötbért fizetnek. Vékony Éva, az ORTT Népszabadságnak nyilatkozó szóvivője szerint egy moratórium miatt leghamarabb jövőre módosíthatják az RTL szerződését is.

MTV: egymilliárd lehet a mínusz
Az Index úgy tudja, az MTV-nek összesen 1,3 milliárd forintba került az Eb-közvetítés – a Világgazdaság 2006-ban még 900 millióról számolt be, az azonban csak az alapjogokat tartalmazta, az internetes jogokat és a közvetítés tárgyi és személyi költségeit nem. A közvetítés lehetőségére szintén licitáló RTL Klub a lap szerint 600 millió körüli összeget ígért, és még úgy is inkább marketinghatást, mint közvetlen megtérülést remélt, hogy a köztévé hat percével ellentétben óránként tizenkét perc reklámot adhat el.

A híroldal számításai szerint az MTV azzal együtt is legfeljebb 250 milliós többletbevételt szerezhetett a reklámokból, hogy – mint a Napi Gazdaság korábban megírta –, a szokásos, utólag számolt árképzés helyett egyedi eseményáron adta el a helyeket. Ezek szerint több mint egymilliárd forintot a saját – adófizetők adta – költségvetéséből állt, miközben a milliós nézettségi adatokat hozó meccsek után a nézők valószínűleg visszapártolnak a két nagy kereskedelmi csatornához, mivel az MTV nem pakolt más témájú, meghatározó műsorokat a közvetítések köré, korábbi húzóműsorait pedig pont leállította a nyári szezonra.

 

Helyesbítés

Cikkünk egyik, időközben javított mondata korábban pontatlanul fogalmazva eképpen közölte az AGB Nielsen az RTL Klub elsötétítésére vonatkozó adatait: "A komor feliratokat az AGB adatai szerint az éppen tévézők 5,4 százaléka nézte kitartóan." A cég lapunkhoz eljuttatott észrevételei szerint a hiányosan hivatkozott adatok és a fogalmazásmód egyaránt félreérthetővé tette az állítást: az 5,4 százalékos adat valójában a 18-49 éves korosztályra vonatkozik, míg a teljes (négy évesnél idősebb) lakosság körébben 5 százalék alatti maradt az adat.

Az 5,4 százalékos részesedés ráadásul a június 29-ei este teljes 20:09-23:10 közötti idősávjára (azaz az Eb-döntő időtartamára) vonatkozott, amelyből az RTL Klub csak 1 óra 40 percre sötétítette el a képernyőjét. Az 5,4 százalékos adat az elsötétítés még alacsonyabb számaiból és a fennmaradó időben sugárzott programok magasabb nézettségének átlagából tevődik össze.


 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A hvg360 kezdetben havi 360 forintos áron lesz elérhető.

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

Az Alakreform és egyik hirdetője nem tartotta be az influencer marketingje kapcsán vállalt kötelezettségeit.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.