hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az RTL magát büntette az Eb-döntő alatt, az MTV hiába tarolt

Több év alatt felgyülemlett ORTT-büntetéseket törlesztett összevonva az RTL Klub az MTV-nek kétmilliós nézettséget hozó foci Eb-döntő alatt, elsötétítve a képernyőt a túl sok nézőt amúgy sem ígérő sávban – írja a Népszabadság. Az Index eközben azt számolta ki, hogy a köztévé Eb-közvetítéséből csaknem egymilliárdot az adófizetők állhattak a hirdetők helyett.
hirdetés

A műsorújságok szerint a foci Eb-döntőjével szembeküldeni tervezett Nicsak, ki beszél című film vetítése helyett elsötétítette képernyőjét az RTL Klub vasárnap este főműsoridőben,  nyolc és tíz óra között: mindössze néhány fehér felirat hirdette, hogy az adó éppen különböző ORTT-büntetéseit tudja le. A bírságokat még egy 2005-ös A rettegés foka epizód, illetve egy-egy 2006-os Barátok közt és Fókusz-adás miatt szabta ki a hatóság, az RTL Klub azonban megtámadta a döntéseket, így csúszhatott és torlódhatott össze a végrehajtás vasárnapra, ami a focimámor miatt amúgy sem ígérte a szokásos nézőszámot a csatornának.

Az Eb-döntő ideje alatt a meghirdetett műsorelemeket, és az azokat három óra alatt összesen 1 óra 40 percre megszakító komor feliratokat az AGB Nielsen a Népszabadság által idézett adatai szerint átlagosan az éppen tévéző 18-49 évesek 5,4 százaléka követte, a teljes lakosság körében pedig 5 százalék alatti volt az adat. Mint a Kreatív Online hétfőn megírta, a döntőt 2,1 millió ember nézte, ami rég látott, néhány tized híján 50 százalékos közönségarányt jelentett az MTV-nek.

Az RTL Klub egyébként az egyetlen csatorna, amely elsötétítéssel törleszthet a hibákért: a többi adó már mind aláírta azt a szerződésmódosítást, amely szerint a szabályok megszegése esetén kötbért fizetnek. Vékony Éva, az ORTT Népszabadságnak nyilatkozó szóvivője szerint egy moratórium miatt leghamarabb jövőre módosíthatják az RTL szerződését is.

MTV: egymilliárd lehet a mínusz
Az Index úgy tudja, az MTV-nek összesen 1,3 milliárd forintba került az Eb-közvetítés – a Világgazdaság 2006-ban még 900 millióról számolt be, az azonban csak az alapjogokat tartalmazta, az internetes jogokat és a közvetítés tárgyi és személyi költségeit nem. A közvetítés lehetőségére szintén licitáló RTL Klub a lap szerint 600 millió körüli összeget ígért, és még úgy is inkább marketinghatást, mint közvetlen megtérülést remélt, hogy a köztévé hat percével ellentétben óránként tizenkét perc reklámot adhat el.

A híroldal számításai szerint az MTV azzal együtt is legfeljebb 250 milliós többletbevételt szerezhetett a reklámokból, hogy – mint a Napi Gazdaság korábban megírta –, a szokásos, utólag számolt árképzés helyett egyedi eseményáron adta el a helyeket. Ezek szerint több mint egymilliárd forintot a saját – adófizetők adta – költségvetéséből állt, miközben a milliós nézettségi adatokat hozó meccsek után a nézők valószínűleg visszapártolnak a két nagy kereskedelmi csatornához, mivel az MTV nem pakolt más témájú, meghatározó műsorokat a közvetítések köré, korábbi húzóműsorait pedig pont leállította a nyári szezonra.

 

Helyesbítés

Cikkünk egyik, időközben javított mondata korábban pontatlanul fogalmazva eképpen közölte az AGB Nielsen az RTL Klub elsötétítésére vonatkozó adatait: "A komor feliratokat az AGB adatai szerint az éppen tévézők 5,4 százaléka nézte kitartóan." A cég lapunkhoz eljuttatott észrevételei szerint a hiányosan hivatkozott adatok és a fogalmazásmód egyaránt félreérthetővé tette az állítást: az 5,4 százalékos adat valójában a 18-49 éves korosztályra vonatkozik, míg a teljes (négy évesnél idősebb) lakosság körébben 5 százalék alatti maradt az adat.

Az 5,4 százalékos részesedés ráadásul a június 29-ei este teljes 20:09-23:10 közötti idősávjára (azaz az Eb-döntő időtartamára) vonatkozott, amelyből az RTL Klub csak 1 óra 40 percre sötétítette el a képernyőjét. Az 5,4 százalékos adat az elsötétítés még alacsonyabb számaiból és a fennmaradó időben sugárzott programok magasabb nézettségének átlagából tevődik össze.


 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.