hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az ópiátjárványról készültek elgondolkodtató reklámok

A Fehér Házhoz tartozó Office of National Drug Control Policy, a Truth Initiative és az Ad Council szervezetek közreműködésében egész évben futó társadalmi célú kampányt indítottak The Truth About Opioids címmel, amelyben azt mutatják be, hogy milyen súlyos következményei lehetnek az ópiátfüggőség kialakulásának (amely 5 nap alatt felépülhet), és milyen messzire mennek el az emberek, hogy újabb adaghoz jussanak. 

hirdetés

Az Egyesült Államokban Donald Trump elnök 2016-os megválasztása után szinte azonnal „hadat üzent" a szintetikus ópiátszármazékoknak, amelyeket elsődlegesen fájdalomcsillapításra írnak fel az orvosok, de olyan mértékű lett a vele való visszaélés (egyrészt rekreációs célból való fogyasztása, másrészt ehhez köthetően az alternatív, egyben illegális csatornákon keresztül való megszerzése révén), hogy tényleg lehet túlzás nélkül járványról beszélni.

A Fehér Házhoz tartozó Office of National Drug Control Policy, a Truth Initiative és az Ad Council szervezetek közreműködésében egész évben futó társadalmi célú kampányt indítottak The Truth About Opioids címmel, amelyben azt mutatják be, hogy milyen súlyos következményei lehetnek az ópiátfüggőség kialakulásának (amely 5 nap alatt felépülhet), és milyen messzire mennek el az emberek, hogy újabb adaghoz jussanak. 

A filmekben azt láthatjuk, ahogy nők és férfiak, fehérek és feketék vegyesen maradandó sérülést okoznak maguknak azért, hogy orvosuk további ópiáttartalmú fájdalomcsillapítót írjon fel nekik: Amy konténernek hajt az autójával, Kyle kalapáccsal veri szét a kezét, Joe pedig magára ejti kerékcsere közben az autót. A filmek külön nem bizonygatják, de ezek az esetek valóban megtörténtek (nem is egyszer), és a fő gondolatisága a főszereplők által narrált filmeknek, hogy „nem tudták, hogy ennyire addiktív lehet" ez a gyógyszerfajta.

A kampánnyal főként a 18-25 közötti fiatal felnőtteket akarják célozni, ugyanis 2017-ben a becslések szerint 2,5 millió ilyen korú fiatal élt vissza ópiáttartalmú készítményekkel, és napi átlagban 115 amerikai hal meg túladagolás miatt.

A kampány ezen első szakasza az edukációra épít: olyan filmekkel akarják „terjeszteni az igazságot" (ez a filmek szóhasználata), amelyek nyersek, személyesek és őszinték, ennek révén érnék el megfelelő tömegben az embereket. A Truth, amely az 1990-es években már végigvitt egy nagyon hatásosnak bizonyuló dohányzásellenes kampányt, legalább 150 koncepciót vett számba, mielőtt kikötöttek volna a most megvalósítottnál.

A Truth ügyvezetője, Robin Koval szerint hosszú út vezetett a probléma megteremtéséig, és hosszú út vezet annak megoldásáig. Az Ad Council vezetője, Lisa Sherman az Adweeknek elmondta, ők is hosszú távon akarnak részt venni a probléma megoldásában. „Ez valóban egy nemzeti egészségügyi vészhelyzet, és tudom, hogy a megfelelő csapat állt össze, hogy változást érhessünk el" - mondta Sherman.

A filmeket a Haymaker készítette, amelyeket tévékben, online és közösségi platformokon fognak terjeszteni, és külön odafigyelnek arra, hogy olyan régiókra fókuszáljanak, ahol kifejezetten magasnak mondható az ópiátokkal való visszaélés aránya. A csapat partnerségre lépett a Google-lel és a Youtube-bal, a Facebookkal, több tévétársasággal, az Amazonnal és például a Vice-szal is, hogy hatékonyabban juttathassák el az üzenetet a célcsoportnak. Ezek a partnerek ingyenesen biztosítottak felületet a kampány számára.

Forrás: Adweek

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az ősszel érkező 3. évad első előzetesét ezúttal is a többszörös Promax-díjas Varsics Péter rendezte.

A Geico szpotjában a gólszerző focista végigcsússza a térdén a pályát.

Rendhagyó akciót indított a 444-gyel közösen az OTP.

Az Est FM és a Radio Café volt frekvenciáján, a budapeti 98,6 MHz-n indulhat az új rádió.

Minden nevezés után 10 eurócentet adományoznak az SOS Gyermekfalvak részére.

hirdetés

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés
hirdetés