Az okosóra, ami nem hagy ellustulni

A piac egyik legminimalistább okosóráját dobta piacra a Garmin márka. A fitnesz karkötőnek tervezett óra nem digitális kijelzővel, hanem egy klasszikus óramutatós számlap két apró sávjával naplózza a mozgásunkat. Újabb digitális kütyü a Kreatív és a Telenor közös rovatában.

A Garmin márka számos GPS-es órájával és fitnesz karkötőjével hagyott már nyomot a hordható technika világában, a dizájnra viszont eddig keveset adott. Az új Vívomove aktivitáskövető kütyüje bár megdöbbentően egyszerű, mégis stílusos lett. Az analóg számlappal ellátott okoseszköz inkább hasonlít egy klasszikus órára, mint egy fitnesz karkötőre - írja a Digitaltrends.

Az órává hekkelt fitnesz karperec szíja ízlés szerint cserélhető, ötven méterig vízálló, és akkumulátorral tölthető. Egyediségét pedig pont a korlátozott tudása adja. Mindössze a számlapon lévő két vékony sáv jelzi a beépített lépésszámlálóval és gyorsulásérzékelővel együtt a napi teljesítményünket: az egyik csík a mozgást, a másik a napi passzív időtartamot mutatja meg. Minél pirosabb a sáv, annál inkább szüksége van viselőjének a mozgásra, és ez csak akkor fog eltűnni, ha elkezd gyalogolni vagy futni. Pihenés közben pedig az alvás hosszát és minőségét figyeli. Az órába épített szenzoroknak és a Garmin Connect alkalmazásnak köszönhetően az adatok egy okostelefonnal szinkronizálhatók. A Vívomove műanyagszíjas alapdarabja 150 dollárért kapható, de a bőrszíjas és acél óraművel felszerelt változata már 300 dollárba kerül.

A testen hordható elektronika jó néhány évvel ezelőtt megvetette lábát a sport világában. A telekommunikációs cégek után sportszergyártók kezdték piacra dobni intelligens karpereceiket és óráikat. Néhány éve az elsők között volt az Adidas futóknak tervezett pulzusmérő okosórája, amely rezgéssel figyelmeztetett a szükséges pihenésre, és előre beállított audio edzésprogramot játszott le. Bluetooth-szal az okostelefonhoz csatlakoztatva pedig arra is jó volt, hogy a begyűjtött adatokkal megmutassa, mennyire volt hatásos az edzés.

Ugyanakkor az aktivitáskövető kütyüket ma már egyre bonyolultabb funkciókkal látják, amelyek vezérléséhez egyre nagyobb kijelzőre van szükség. Ezt viszont egyre kevésbé akarják a gyártók, ami végül mégiscsak az ilyen minimál okoseszközök létrejöttét indokolja. A Vívomove pedig nem is akar több lenni egy egyszerű mozgásra ösztönző, mégis jól kinéző karóránál – írja a Wired.com.

A cikk megjelenését a Telenor támogatta!

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.