Az okoslabda remek dobszólót ad, ha pattogtatják

Azt mondják, a zenészek szerencsések, mert képzelőerejüket és kreativitásukat mindig edzésben tudják tartani a legegyszerűbb motívumok szerzésével is. Hogy ezt az érzést zenei tudás és hangszer nélkül is bárki megtapasztalhassa, két srác lefejlesztett egy kislabdát, amit elég csak pattogtatni ahhoz, hogy úgy érezzük, zenélünk. 

Az OddBall lényegében egy dobálható dobszerkezetnek készült, amelyben a nyomás- és mozgásérzékelők automatikusan aktiválódnak, ahogy a labda egy felülethez ér, vagy a legapróbb mértékben is megkocogtatják annak felszínét. Bármelyik is történik, egyből felismerhető lesz valamilyen dobhang, amelyet a hozzá fejlesztett mobilalkalmazásból lehet kinyerni Bluetooth-szon keresztül. Az alkalmazásba ugyanis különböző hangmintákat töltöttek, amelyek attól függően szólalnak meg, hogy milyen felülethez ér, milyen gyorsan vagy milyen irányban pattan vissza a kislabda  írja cikkében a Digital Trends.

 

Az OddBall mögötti legfontosabb gondolatunk az volt, hogy legyen egy olyan eszköz, amely az ember intuitív képességére hagyatkozva, bárkihez eljuttatja a zenét. A zenét, amelyhez nem kell hangszert venni, kottából gyakorolni, vagy különórákra járni. Így jött a labda ötlete. Labdázni úgyis mindenki szeret, és van is egy jellegzetes zenei ritmikája, ahogyan pattog"  mondta az Oddballról a korábban az Apple-nél fejlesztőként dolgozó Pasquale Totaro, a szerkezet egyik feltalálója.

Totaro szerint az applikáció segítségével gyakorlatilag bármilyen ismert számot el lehet játszani, és persze a felhasználó által komponált zene a közösségi oldalakon is megosztható. Az ügyesebb, haladó labdázók több golyóval is zsonglőrködhetnek, amelyeket ha különböző hangszerek jellegzetes hangjaival kötnek össze, akár egy komplett zenekari művet is kipattogtathatnak.

Azt nem tudni, milyen jövő vár erre a kis kütyüre, mindenesetre néhány napja elindult mögötte egy Kickstarter-kampány, amelyben a zenegolyót 77,5 dollárért (~22 ezer forintért) lehet előrendelni, és már a megcélzott összeg kétszerese is összejött. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!