Az okosfogkefével hat másodpercnél is megállhat a fogmosás

Az Unobrush tervezői szerint ennyi is elég lesz a jövőben fogaink tisztításához, amihez még csak a kezünket sem kell mozgatni. Erre a műanyagra ugyanis elég csak ráharapni, majd hagyni, hogy tegye a dolgát magától.

A legalább két percig tartó fogmosással számolt le az Unobrush dán tervezőcsapata, amely úgy álmodta meg az okosfogkefét, hogy az még csak formájában se közelítse meg a klasszikus ősét. Helyette egy olyan orvosi eszköztárban is használt puha, szivacsos anyagból készült fúvókaszerű rengeteggel látta el az eszközt, amely egészen apró, folyamatosan pulzáló rezgésekkel képes megtisztítani az összes fogat egyszerre. Vagyis gyakorlatilag olyan, mint egy hiperaktív fogvédő – írja cikkében a Digital Trends.

Évekig kísérleteztek azzal, hogy milyen anyagból készítsék a műanyag fogónyélre rápattintható tisztítószerkezetet, míg végül a habszivacsszerű - egyébként matracokhoz és cipőbetétekhez is használt - poliuretán mellett döntöttek. A fogkefe aktiválása után az ezekből kialakított kis apró habszivacs-sörték villámgyors súrlódó mozgásba kezdenek, majd az eszköz minden részére továbbítva a rezgéseket képesek egyszerre megtisztítani az összes fogat és az ínyeket. Az Unofoam néven szabadalmaztatott anyag kapcsán a British Medical Journal folyóiratban megjelent egy tanulmány, amelyben arról írnak, hogy ez az anyag a klasszikus fogkefékhez képest csak kis mértékben rendelkezik jobb tiszítóhatással, de mivel a legtöbben rossz technikával mosnak fogat, így végeredményben az Unobrush - aminél semmire nem kell használójának figyelnie - mégiscsak kétszer hatékonyabbnak bizonyult.

A habszivaccsal felszerelt eszköz kialakítását úgy oldották meg, hogy a szájba véve minden fogsorhoz illeszkedjen, a korábban puhább sörtéjű keféhez szokott, érzékenyebb fogúak ugyanúgy használhatják, mint például az állandó fogszabályzót viselők. A fejlesztők szerint a különleges technológiának köszönhetően az eszköz hat másodperc alatt képes feltérképezni és megszabadítani a lepedéktől a fog felszín és a fogközi barázdák 99,9 százalékát. 

És ez a hat másodperc máris hihetőbbnek tűnik akkor, ha azt vesszük, hogy a fogorvosok által javasolt két perces fogmosással a fogak egyenkénti tisztítására a hagyományos fogkefével 3,74 másodperc jut. Mivel azonban az Unobrush egyszerre dolgozik a két fogsoron, ezért így két másodperccel még több idő is jut egy-egy fogra. 

Hasonló megoldással már tavaly is lehetett találkozni Amabrush néven, amely tíz másodpercben, mobilra kötve és szilikon sörtés, rezgő fogvédőként forradalmasította a fogmosást, amelyet használat után vízzel lehetett tisztítani. Az Unobrushnál még a tisztítást sem bízták csak a csapvízre, ugyanis egy olyan dokkolóállomást fejlesztettek hozzá, amely egyrészt feltölti a szerkezetet, másrészt UV-fénnyel fertőtleníti azt a baktériumoktól.

A skandináv dizájnban megálmodott töltőt és magát a habszivacsos megoldás ötletét a Microsoft két évvel ezelőtt egy innovációs díjjal jutalmazta, a néhány hete elindított Kickstarter-kampányukban tervezett összegre pedig négy óra alatt összegyűlt a pénz: a tizenöt ezer dollár helyett most épp hatszázezer körül járnak. Előrendelni 88 dollárért (~25 ezer forintért) még egy hétig lehet, aztán jövőre reményeik szerint már kétszer ennyiért is kínálgathatják saját weboldalukon keresztül.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.