Az okosernyő, amit nem lehet elhagyni

Ragaszkodó okosernyő feledékeny tulajdonosoknak, amelyet virtuális pórázra kötöttek. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának legújabb cikke.

Bár ma már egyre több az időjárást előrejelző, az iPodot távirányító és a legnagyobb viharnak is ellenálló designernyő, a legújabb okosernyő egy New York-i mini startup ötletéből született, amelyet decemberben a Kickstarteren futtattak meg. Az ernyő tervezője az a Dave Kahng, aki több mint tíz éve foglalkozik egyedi tervezésű esernyők gyártásával, de legutóbbi találmányával egy régóta tátongó piaci rést tömött be. Vásárlói ugyanis többször panaszkodtak arra, hogy ernyői bár elegánsak és masszívak, ugyanakkor gyakran elhagyják azokat. A folyamatos pótlásuk pedig nem olcsó. Az új Davek ernyő azonban ezt a problémát is kipipálja - írja a Mashable.

Fotó: Davek

Kahng ugyanis az újragondolt ernyőjét egy bluetooth-szal kommunikáló jeladóval okosította, aminek működéséről egy sima gombelem gondoskodik, és amit a fogantyúja végébe szerelt. Ez érzékeli, ha túlságosan messze kerültünk tőle, és egyből egy üzenetet küld az okostelefonunkra. Ha ezt valamiért mégsem vennénk észre, akkor sincs baj. A telefonra letöltött mobilalkalmazás megmutatja az utolsó helyet, ahol esernyőnk még a közelünkben volt, és egyből odairányít.

Dave Kahng 2005 óta versenyez a piac legfeljebb kétszer használatos instant-esernyőivel, folyamatosan kísérletezik a vázzal és szövettel a légellenállás minél hatékonyabb leküzdése érdekében. Százezer eladott high-tech ernyője után a célja most is egy olyan darab elkészítése volt, amit - ha már egyszer nem lehet elhagyni - akkor szerkezete a legnagyobb szélben is bírja a strapát. Ezért acél, üvegszál és repülőgépekhez használt alumínium-ötvözettel erősítette meg a váz előre kikísérletezett stresszpontjait.

Találmánya közösségi finanszírozásra hajtó kampánya egyébként jól sikerült, a támogatók szeptemberben kaphatják meg első okosernyőjüket. De közben Dave Kahng a saját weboldalára is feltette termékeit, ahonnan a tenyérben is elférő mini változat 50 dollárért, a nagyméretű Solo 99 dollárért rendelhető meg. Az applikációt pedig őszre egy olyan funkcióval is bővíti, ami egy időjáráselőrejelző weboldalra kötve arról is szól reggel, hogy aznap szükség lesz-e az esernyőre.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!