Az okosbukósisak segítséget hív a balesetnél

Két dolog kell ahhoz, hogy okosbukónk legyen: egy intelligens féklámpa és egy applikáció, amely egyből riaszt, ha baj van. A Cosmo Connected pont ilyen, és még csak szerelni sem kell. Egy újabb okosfelszerelés kétkerékre a Kreatív Telenorral közös Next rovatában.

Egymás után születnek az újabb ötletek arról, hogyan lehet megvédeni a lopástól kétkerekűinket, aminek köszönhetően ma már itthon is kapható például mobilnetes GPS-jeladóval felszerelt e-bringa, és lassan talán piacra kerül az a riasztós okosmarkolat is, amely lopásnál szirénázik és LED-lámpáit villogtatja. Ugyanakkor a bringások biztonsága is foglalkoztatja a fejlesztőket, ezért aztán a mozgásérzékelőt ma már arra is használják, hogy ne csak figyelje a kerékpár mozgását, de eséskor a mellé fejlesztett alkalmazáson keresztül riasztást is küldjön egy előzetesen megadott családtag telefonjára. Nagyjából ebből a gondolatból indult, de jóval olcsóbb megoldást dolgozott ki egy francia startup, amely két eszköz összekapcsolásával a világ első okosbukóját fejlesztette le – írja oldalán a kanadai Motorcycle magazin.

A Cosmo Connected névre keresztelt féklámpa ugyanis nem a motorral vagy a bringával van összekötve, hanem a lámpába épített giroszkóp érzékeli a sebességváltozást, aminek hatására a 12 apró, piros színű LED-lámpa villogni kezd. A bluetooth-kapcsolattal ellátott féklámpát direkt a sisak hátuljára applikálták, így szinte szemmagasságban villan fel abban a pillanatban, ahogy a motoros vagy a kerékpáros lassulni kezd a forgalomban, ami a jövőben talán a ráfutásos baleseteket is segít majd elkerülni.

Az alig 15 dekagramm súlyú féklámpa cellás polikarbonátból és hőálló EPDM gumilemezből készült, ami bármilyen formájú bukósisakra mágnessel rögzíthető, így akár egy családon belül többen is használhatják. A féklámpa üzemideje nyolc óra, de az USB-portján keresztül újratölthető az akksija. Fejlesztettek mellé egy applikációt is, amely esés után három perccel – ha a motoros vagy bringás közben nem állítja le a vészhívás kérését – automatikusan elküldi a GPS-koordinátákat az alkalmazásban megadott személy és a mentők részére. Az pedig már magát a mentést segíti, hogy az applikációba olyan, a baleseti ellátás során hasznos egészségügyi információt is be lehet táplálni, mint például a bringás vércsoportja, a gyógyszerérzékenysége, és tulajdonképpen bármilyen alapbetegsége. Az intelligens féklámpára az egyik közösségi finanszírozós oldalon már összegyűlt az első darabok gyártások szükséges pénz, de a cég tervei szerint ősztől 149 dollárért már bárki megrendelheti fekete és fehér színben is.

A sorozatot a Telenor támogatja.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!