hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az NMHH komoly büntetést szabott ki a UPC-re

Engedély nélküli szolgáltatásnyújtás miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) december 28-án ismét bírsággal sújtotta a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-t. A fokozatosság és arányosság elvét is figyelembe véve a 121 millió forintos bírságot a hatóság úgy állapította meg, hogy az a jogsértéssel elért vagyoni előnyt jóval meghaladja - olvasható az NMHH közleményében. A magas bírsággal azt akarják jelezni a piaci szereplőknek, hogy nem éri meg tudatosan eltérni a hírközlési előírásoktól.

hirdetés

Az NMHH a Cegléden megépült hírközlési – internetes, kábeltelevíziós, telefonos – hálózat jogsértő használatbavétele miatt állapította meg a jogsértést. A UPC 2015. szeptember 2-án, az újonnan épülő hálózata teljes elkészültét meg sem várva, a kivitelezés 27. napján, annak ellenére kezdte meg a szolgáltatás nyújtását, hogy nem tette meg az ehhez szükséges bejelentést.

A szolgáltató bejelentési kötelezettségének csak a hatóság felszólítására tett eleget, majd a bejelentés hiányosságait olyan késedelmesen pótolta, hogy azt az NMHH csak 2017. szeptember 28-án vehette nyilvántartásba.

Mivel a UPC hatósági jóváhagyás nélkül kezdte meg szolgáltatását, az NMHH nem győződhetett meg arról, hogy a hálózat műszakilag az előírásoknak megfelelő, kivitelezése jogilag elégséges volt-e. "A szolgáltató magatartása ezáltal alkalmas volt arra, hogy új ügyfeleket szerezzen és kössön magához akár hűségidővel úgy, hogy a piaci versenytársakkal szemben számottevő és jogosulatlan előnyhöz jutott, miközben az előfizetők érdekei sérültek" - írja az NMHH közleményében.

Nem az első eset

A szolgáltató jogsértő magatartása nem az első eset: a UPC Jászberényben szintén jogosulatlanul megkezdett (kábeltévé-szolgáltatása miatti 30 millió forintos bírsága a 2017. április 7-én hozott bírósági ítélettel lett jogerős.

Az NMHH – a tekintettel a fokozatosság és az arányosság elvére – az újabb bírság mértékének megállapításánál súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a szolgáltató a jászberényi ügy ismeretében már bizonyos lehetett benne, hogy Cegléden is jogsértően jár el, ennek ellenére szeptemberig tudatosan tovább folytatta ezt a gyakorlatát. 

Az NMHH felhívja a figyelmet, hogy a UPC-nek több lehetősége is lett volna a jogszerű eljárásra. Például szakaszokra bontva jelenti be a halózat építését, annak megfelelően, ahogyan a szolgáltatás megkezdésének ütemezését tervezte. 

Az NMHH határozata még nem jogerős: a UPC-nek a december 28-i közléstől számított 15 napon belül van lehetősége a fellebbezésre.

Célunk a szabályozás betartása

A UPC közleményt juttatott el a Kreatív szereksztőségébe, amelyben sajnálatukat fejezik ki az NMHH határozatával kapcsolatban, de nem tagadják a jogsértés tényét: "Jelenleg vizsgáljuk a még nem jogerős határozat tartalmát, és élni fogunk a hatályos jogszabályok adta jogorvoslati lehetőségekkel" - írják.

"A hálózatfejlesztési és üzemeltetési tevékenységre vonatkozó hatósági szabályozások betartása mellett célunk továbbra is az, hogy országszerte minél több háztartásba, minél gyorsabban tudjuk eljuttatni (...) hálózatunkat." - bár a fentiek alapján éppen, hogy nem tűnt céljuknak betartani a szabályokat, éppen ezért az NMHH állításaival kapcsolatban további kérdéseket intéztünk a szolgáltatóhoz, de a UPC nem kívánta részeletesebben kommentálni a folyamatban lévő ügyet.  

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Ez persze semmi, ha azt nézzük, hogy a magyar focibajnokság jogaiért évi 3,8 milliárdot fizetnek.

30 ezer reklámfilm ment naponta a tévében, ami több, mint az egy évvel korábbi szám.

A PRO.PR Awardson összesen 23 európai pr-szakembert díjaztak. 

A szaklap eddig maga árulta a felületeit.

A European Festival Awardson az év line-upja díját kapta a magyar fesztivál.

hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

2017 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2017-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2018. február 7.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén a médiafogyasztási és használati szokások változásáról.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

hirdetés
hirdetés