hirdetés
hirdetés
hirdetés

Karcos jelenetek kerültek ki a Candide-sorozatból

Keresztrefeszítés, szűzmáriás tetkó, üresen tátongó focistadion és kisvasút - ezek kerültek ki az NMHH által is támogatott animációs sorozat végső változatából. FRISSÍTÉS: megszólaltak a producerek.

hirdetés

Kovásznai György ötlete inspirálta a Bera Nándor, Kreif Zsuzsanna, Turai Balázs animációs filmrendezőket, valamint Iványi Bitter-Brigitta producert, amikor belevágtak a Candide animációs adaptációjába: a pilot és a 12 további rész tervét az NMHH Macskássy Gyula és Dargay Attila pályázatára is benyújtották, és meg is kapták rá a támogatást, írja a Film.hu cikke annak apropóján, hogy végül nem hagyták a kész sorozatot bemutatni.

Voltaire klasszikus művét az alkotók modern környezetbe helyezték, illetve kortárs problémákra igyekeztek reflektálni általa szatirikus módon, a főszereplőket ezért többek között "a migrációs válságtól sújtott Európába, Steve Jobs high tech birodalmába, egy kiirtásra ítélt esőerdőbe vagy egy űrbázisra" helyezték, továbbá a sorozatban "Pangloss mestert keresztre feszítik, a kolumbiai maffiózó alkarján kivillan Szűz Mária tetoválása, Candide gatyájából előbújik egy tengerimalac, Kim Jong Un kisvasúton üdvözli a népet, a szomszédos (és szintén kisvonattal összekötött) falvak focimeccsét pedig egy ikonikus, nézők nélküli stadionban rendezik meg".

A pilot epizódot 2014-ben, az első részt pedig 2016-ban a tekintélyes nemzetközi animációs fesztiválon, az Annecyn is levetítették. A kész sorozatot az alkotók tavaly mutatták meg az NMHH bizottsága előtt, hogy aztán a Duna TV-n levetíthessék az egészet. Ám a bizottság módosításokat kért, többek között a fent látható, az idézetben említett részek kivágását. Az alkotók megtették, egyrészt, hogy bemutathassák a sorozatot, másrészt, hogy ne kelljen a támogatást visszafizetniük - ám ezután sem adta le a közszolgálati tévé. "Így jutottak el a december 28-i, hajnali 3 órás vetítésig az RTL Klub műsorán, a csatorna ugyanis egyetlen alkalomra befogadta Candide-ot" - írja a cikk. Az RTL-en is a vágott verziót vetítették.

A szatirikus sorozat vágatlan verzióját azóta többször levetítették, például a Primanima és az Anilogue fesztiválokon, jelenleg a nemzetközi forgalmazásán dolgoznak az alkotók, illetve nyilvános vetítéseket próbálnak szervezni itthon.

Frissítés: Az eredeti Film.hu-s cikk megjelenése után az animációs sorozat két producere, Fehér Károly és Iványi-Bitter Brigitta a következő közleményt juttatta el a sajtóhoz: 

„Az elkészült sorozat megtekintése után a Duna Médiaszolgáltató tartalmi ellenőre hívta fel a producerek és egyben a támogató, az MTVA Mecenatura felelős munkatársainak a figyelmét arra, hogy a sorozat az eredeti formájában és tartalmával nem felel meg a médiatörvényben meghatározott és a közszolgálati csatornákra vonatkozó szabályoknak. Egyes részek a korhatár besorolásnak (16), egyes részek a személyiségi jogok védelmének nem feleltek meg. Az megbeszélésen elhangzottak alapján a producerek tájékoztatták az alkotókat, ami alapján született közös döntés az érintett epizódok megváltoztatásáról. A változtatások után a sorozat minden érintett által elfogadásra került. A Duna Médiaszolgáltató nem tudta megfelelő időpontban műsortervbe illeszteni a sorozatot, ezért került bemutatásra az RTL Klub csatornán."

A kiegészítés után a cikk eredeti címét („Az NMHH cenzúrázta a Candide-sorozatot") megváltoztattuk.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az EU és a tagállamok fogyasztóvédelmi szervei jutottak erre a megállapításra online razziáik után.

A hó eleji 40 ezerről március végére 30 ezerre csökkent a napi összes reklámszpot száma az NMHH jelentése szerint.

Baranyi Bálint senior account lesz az ügynökségnél

Az influencer marketinggel foglalkozó, már Európa több országában jelen lévő vállalkozás nemrég került az amerikai piackutató látószögébe.

Az Önszabályozó Reklám Testület történelminek nevezte a megállapodást.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés