hirdetés
hirdetés
hirdetés

Karcos jelenetek kerültek ki a Candide-sorozatból

Keresztrefeszítés, szűzmáriás tetkó, üresen tátongó focistadion és kisvasút - ezek kerültek ki az NMHH által is támogatott animációs sorozat végső változatából. FRISSÍTÉS: megszólaltak a producerek.

hirdetés

Kovásznai György ötlete inspirálta a Bera Nándor, Kreif Zsuzsanna, Turai Balázs animációs filmrendezőket, valamint Iványi Bitter-Brigitta producert, amikor belevágtak a Candide animációs adaptációjába: a pilot és a 12 további rész tervét az NMHH Macskássy Gyula és Dargay Attila pályázatára is benyújtották, és meg is kapták rá a támogatást, írja a Film.hu cikke annak apropóján, hogy végül nem hagyták a kész sorozatot bemutatni.

Voltaire klasszikus művét az alkotók modern környezetbe helyezték, illetve kortárs problémákra igyekeztek reflektálni általa szatirikus módon, a főszereplőket ezért többek között "a migrációs válságtól sújtott Európába, Steve Jobs high tech birodalmába, egy kiirtásra ítélt esőerdőbe vagy egy űrbázisra" helyezték, továbbá a sorozatban "Pangloss mestert keresztre feszítik, a kolumbiai maffiózó alkarján kivillan Szűz Mária tetoválása, Candide gatyájából előbújik egy tengerimalac, Kim Jong Un kisvasúton üdvözli a népet, a szomszédos (és szintén kisvonattal összekötött) falvak focimeccsét pedig egy ikonikus, nézők nélküli stadionban rendezik meg".

A pilot epizódot 2014-ben, az első részt pedig 2016-ban a tekintélyes nemzetközi animációs fesztiválon, az Annecyn is levetítették. A kész sorozatot az alkotók tavaly mutatták meg az NMHH bizottsága előtt, hogy aztán a Duna TV-n levetíthessék az egészet. Ám a bizottság módosításokat kért, többek között a fent látható, az idézetben említett részek kivágását. Az alkotók megtették, egyrészt, hogy bemutathassák a sorozatot, másrészt, hogy ne kelljen a támogatást visszafizetniük - ám ezután sem adta le a közszolgálati tévé. "Így jutottak el a december 28-i, hajnali 3 órás vetítésig az RTL Klub műsorán, a csatorna ugyanis egyetlen alkalomra befogadta Candide-ot" - írja a cikk. Az RTL-en is a vágott verziót vetítették.

A szatirikus sorozat vágatlan verzióját azóta többször levetítették, például a Primanima és az Anilogue fesztiválokon, jelenleg a nemzetközi forgalmazásán dolgoznak az alkotók, illetve nyilvános vetítéseket próbálnak szervezni itthon.

Frissítés: Az eredeti Film.hu-s cikk megjelenése után az animációs sorozat két producere, Fehér Károly és Iványi-Bitter Brigitta a következő közleményt juttatta el a sajtóhoz: 

„Az elkészült sorozat megtekintése után a Duna Médiaszolgáltató tartalmi ellenőre hívta fel a producerek és egyben a támogató, az MTVA Mecenatura felelős munkatársainak a figyelmét arra, hogy a sorozat az eredeti formájában és tartalmával nem felel meg a médiatörvényben meghatározott és a közszolgálati csatornákra vonatkozó szabályoknak. Egyes részek a korhatár besorolásnak (16), egyes részek a személyiségi jogok védelmének nem feleltek meg. Az megbeszélésen elhangzottak alapján a producerek tájékoztatták az alkotókat, ami alapján született közös döntés az érintett epizódok megváltoztatásáról. A változtatások után a sorozat minden érintett által elfogadásra került. A Duna Médiaszolgáltató nem tudta megfelelő időpontban műsortervbe illeszteni a sorozatot, ezért került bemutatásra az RTL Klub csatornán."

A kiegészítés után a cikk eredeti címét („Az NMHH cenzúrázta a Candide-sorozatot") megváltoztattuk.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Rakéta a Player Tech rovatából nőtte ki magát.

Új, karácsonyi tematikájú reklámfilmet készített a Springer&Jacoby a Provident Relax kölcsönéhez.

A Pernod Ricard zászlóshajó-termékének kommunikációs platformját a Greenroom adaptálja a magyar piacra.

A Tűzoltó utcai Gyermekgyógyászati Klinikának gyűjtenek életmentő berendezésre.

Egy cseh online szupermarket nemzetközi terjeszkedésének első állomása lesz.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés