hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az MSZP teleszórta a tévét hirdetéssel

A Nemzeti Média- és Hírközlési Tanács (NMHH) felmérése szerint csökkent a négy évvel korábbi országgyűlési választásokhoz képest a politikai hirdetések száma a médiában. Az MSZP a tévében nyomult, a Fidesz meg a rádióban. 

hirdetés

Az NMHH az AGB Nielsen és a RadioMonitor által mért adatokra támaszkodva felmérést készített az áprilisi országgyűlési választásokat megelőző kampányról. A még az NMHH elődje, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) neve alatt futó felmérés arra a kérdésre kereste a választ, hogy a pártok hirdetései milyen gyakorisággal jelentek meg a műsorszolgáltatóknál, hány embert értek el az üzenetek és mindez mennyibe került?

Már nem olyan fontos a tévé?

A közel kilenchetes (március 1.-április 23.) vizsgált időszakban az országos listát állító pártok összesen 1366 politikai hirdetést adtak fel, ami 38 százalékkal kevesebb, mint 2006-ban, amikor 2178 politikai hirdetést regisztráltak. A szpotok 98 százaléka az első fordulót megelőző időszakban ment le, a két forduló között összesen csak 51 darab. A közszolgálati csatornák 399 politikai hirdetést sugároztak (a Duna Tv-n nem ment egy sem, mert a törvény nem engedélyezi külföldre is sugárzó adók esetében a politikai hirdetések közzétételét). A kereskedelmi tévéadók ennél háromszor többet.

A politikai hirdetések frekvenciája 2006/2010 (Forrás: ORTT/AGB Nielsen)

A Magyar Televízión összességében 75 százalékkal kevesebb politikai hirdetést adtak, mint 2006-ban. A Viasat3-on egyáltalán nem mentek hirdetések, holott 2006-ban még a második legtöbb politikai szpotot adta. A Tv2 és a tematikus csatornák azonban idén többet, mint négy éve.

De minek

A szocialisták adták idén messze a legtöbb hirdetést, sőt, többet, mint 2006-ban. Akkor 672, idén 773 szpotot jelentettek meg a csatornákon. A Fidesz azonban csökkentette idén a hirdetései számát, míg az MDF jelentősen visszavette.

A szpotok száma pártonként (Forrás: ORTT/AGB Nielsen)

Ezzel egyensúlyban az MSZP költötte a legtöbbet televíziós szpotokra, az AGB Nielsen listaáras becslése szerint közel 410 millió forintot. A Fidesz 277, az LMP 50, az MDF 42 míg a Jobbik 32 milliót áldozott listaáron hirdetésekre.

Az MSZP kilenc, a Fidesz hat, az MDF négy az LMP pedig három csatornán hirdetett, míg a Jobbik csak a közszolgálati csatornákon. Az ATV-n csak az MSZP, a Sport Klubon pedig csak a Fidesz hirdetett.

A Class FM nem

Az elemzett harminc rádiós műsorszolgáltatónál összesen 4673 darab hirdetést tettek közzé a pártok, egyedül a Class FM-en nem ment egy darab sem. Messze a Rádió 1 bizonyult a legnépszerűbb választásnak a pártok körében, 808 darabbal majdnem kétszer több politikai hirdetés ment náluk, mint a második Juventuson (414). A Kossuthon és a Petőfin az össz-hirdetések mindössze négy százaléka ment.

A szpotok gyakorisága rádiónként (Forrás: ORTT/RadioMonitor)

A Fidesz 2286 rádiós szpotot sugárzott, az MSZP 1800-at. A kis pártok ennek csupán a töredékét.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A hidegháború és az űrverseny a grafikusokból is kihozta a legvadabb álmokat.  

Összes lapjában és online felületein is közös tapsra buzdít a kiadó.

A Most Mobilszerviz nekik segítene. Az új brand bevezető kampányát a Human Telex fejlesztette. A kampánybejelentőt olvashatjátok.

Tanácsokat osztanak azoknak, akik most másokon segíthetnek. A kampánybejelentőt olvashatjátok.

Őrültségnek tűnik épp most országimázs-reklámra költeni, de a portugálok inkább aktualizálták az üzenetet.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne ad

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! A Kreatív szaklap először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: június 3.

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre!

Elhalasztva! A rendezvény új időpontban kerül megrendezésre! ÚJ IDŐPONT HAMAROSAN!

hirdetés
hirdetés