hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az MPRSZ a natív tartalmak megjelölésére sürgeti a kiadókat

Mivel reklámnak minősül, kötelező ezt feltüntetni.

hirdetés

Közleményt adott ki a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ), amelyben felhívja a figyelmet arra, hogy „a mostanában rendkívül elterjedt natív tartalmak reklámnak minősülnek. Ezért helytelen azokat szerkesztőségi anyagként megjelentetni annak jelzése nélkül, hogy az olvasó fizetett hirdetést lát” – olvasható.

Az MPRSz szerint ez a gyakorlat ellenkezik a 2008. évi XLVII. törvénnyel (Fttv.), amely kimondja:

„Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül „az írott vagy elektronikus médiában szerkesztői tartalom használata az áru értékesítésének vagy más módon történő igénybevételének előmozdítására úgy, hogy ezért a vállalkozás ellenszolgáltatást nyújtott, ez azonban nem tűnik ki egyértelműen a tartalomból vagy a fogyasztó számára egyértelműen felismerhető képi vagy akusztikus elemekből (szerkesztői tartalomnak álcázott reklám).”

A natív tartalmak szerkesztőségi anyagként közzététele ellenkezik továbbá az Fttv alapjául szolgáló, az Európai Parlament és Tanács 2005/29/EK irányelvével is, amely kimondja: „Minden körülmény között tisztességtelennek minősülő kereskedelmi gyakorlat az írott és elektronikus sajtóban szerkesztői tartalom használata a termék eladásösztönzésére, amikor a kereskedő fizetett az eladásösztönzésért, ez azonban a fogyasztó számára nem derül ki világosan a tartalomból, a képekből vagy a hangokból.”

A natív tartalmak egyik fajtája a tévesen pr-cikknek nevezett szöveges hirdetés, amely ugyancsak reklámnak minősül. Ezért a szakmai szervezet kifejezetten hangsúlyozza, hogy a fizetett tartalmak esetében azok fizetett jellegét jelezni kell, annak érdekében, hogy a fogyasztó tudja, nem szerkesztőségi anyagot lát – áll az MPRSZ közleményében.

A probléma egyáltalán nem újkeletű, ezért megkérdeztük az MPRSZ elnökét, Lakatos Zsófiát, hogy miért most küldte az MPRSZ ezt az állásfoglalást, amelyre az elnök azt válaszolta, hogy évről-évre egyre gyakoribb tartalomnak számít a natív, amelyet viszont sok kiadó nem tüntet fel hirdetésként.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három csatornájukon indul reklámértékesítés 2020-tól.

A kisfia születése miatt egy időre búcsúzó Krug Emília helyét két műsorvezető veszi át.

„Ne várj 72 órát!” címmel kampány indult az eltűnt gyerekek mielőbbi megkerüléséért.

Most fontosabb feladata lesz a magazin szerkesztőségének az év elején.

Egyelőre Magyarországon még nem, de 5 nyugati piacon már élesedik az új streamingfelület.

hirdetés

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 10.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés