hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az influenszeripart kritizálja az Adamsky parodisztikus kisfilmje

Keresztes Tamás szerepel benne. Halálra azért nem röhögtük magunkat rajta. Kampányt és párbeszédet indítana a problémákról az egyébként 60 influencerrel dolgozó ügynökség.

hirdetés

Istenes Bence és az Adamsky Budapest ügynökség kampányindító kisfilmet készített Keresztes Tamás főszereplésével az influencermarketingről. "A videó egy, a szakmának szóló B2B kampány felütése, a senkit nem kímélő kezdeményezés célja pedig egy párbeszéd elindítása a piaci szereplők körül kialakult „vadkeleti” állapotról" - áll a közleményben.

Keresztes Tamás egy influencerügynököt játszik, az influencer meg egy bábu. Visszatérő poén, hogy Keresztes karaktere lyukat beszél az ember hasába, sok pénzt keres (sportkocsija van!), és egy láthatóan hiteltelen figura, az influencer pedig ugye egy töréstesztbábu, aminél nehezebb hülyébbnek lenni, ráadásul egyre nagyobb termékeket kell a kezébe adni. Van olyan, ami el se fér a kezében és az ember egyedül fel se bírja emelni!

Az influenszeripart, -marketinget igen sok kritika éri, illetve annak alkalmazása, pontosabban alkalmazási módjai megosztják a szakmát, mi is többször foglalkoztunk vele a Kreatív printszámaiban. Ez a frusztráció erősen érződik ebben a filmben is, inkább, mint a szellemesség, ugyanakkor egyértelműen fontos kezdeményezés az erről való párbeszéd és vita. Főleg, ha kampány indul róla. Az Adamsky egyébként 60 influencert alkalmazott idén, és a tavalyi, Pepsivel közös sikereik nagyrészt őrájuk épültek.

"Az influencer-menedzsment-ügynökség-ügyfél reláció rengeteg gellert kapott, bár ebből sokáig csak keveset lehetett érzékelni. Egészen mostanáig, ugyanis 2018-ra már folyamatosan egyre több kritika éri az influencereket és a körülöttük lévő világot, a trend pedig ott tart, hogy senki nem szeretne lemaradni, viszont az ügyféligények kiszolgálása egyre inkább erőltetett módon történik. Ennek a hullámnak a részeként született meg a „Nem szponzorált tartalom” című áldokumentarista kisfilm is" - olvasható az Adamsky közleményében.

Istenes Bence részévétele azért bír jelentőséggel, mert ő is egy influencer, és természetesen az Adamsky partnere. „Én is naponta találkozom olyan posztokkal, ahol sem a kitalálásba, sem megvalósításba nem fektettek túl sok energiát. Látszik, hogy csak az volt a cél, hogy egy nagy követőtáborral rendelkező ember falán megjelenjen a termék. Pedig ennek a lényege pont az lenne, hogy azt a terméket vagy márkát vállald, amit hitelesen tudsz képviselni, ami nem csupán felületként használja az embert" - mondja a közleményben Istenes.

„A nonfluencerség tulajdonképpen egy önkritikus karikatúra, vagy még inkább paródia. Nem egy személy vagy egy konkrét csoport felé mutogat, hanem egy kialakult állapotot szed szét darabokra. Ezért kerültek bele ügynökségre, ügyfelekre, influencerekre és menedzserekre is jellemző élethelyzetek. Egyszerűen fogtuk a különböző tapasztalatainkat, feltupíroztuk őket és összegyúrtuk egy videóba. Ezzel egy kicsit önvallomásos jellege is lett, ami végső soron cél is volt” – magyarázza a videót Rábai Márk senior copywriter.

A videót Koblicska P. Örs rendezte, és Vass Gergely volt az operatőre.

A kampány egy holnlapot indít, ez a nonfluencer.hu, ezen a videó mellett vitindító iránymutatások is olvashatók. "Ezek az összefoglalók teljes mértékben nyílt szerkesztésűek, ennek megfelelően a kampány szervezői arra biztatják a szakma képviselőit, hogy küldjék el saját álláspontjukat, így közösen létrejöhet egy mindenkit érintő, konszenzusos önszabályozás a jövőt illetően" - írják.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Racionalizálják a hírosztály költségvetését.

20 kiló szemetet tudnak összegyűjteni egyszerre. Az IKEA egy áruház nyitását népszerűsíti az akcióval.

Újdonságként díjat adnak át a talkshow műfajában, mint ahogy a 2018-ban debütáló sorozatok is külön kategóriát kaptak.

Balázs Facebook- és Insta-, Istenes Bence Youtube-felületeit értékesítési a cég.

A 4-10 éves gyerekeknek szánt Nicktoons-szal bővül az R-time portfóliója.

hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Fél napos rendezvény az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról: Influencer minikonferencia április 4-én!

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés