hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az influenszeripart kritizálja az Adamsky parodisztikus kisfilmje

Keresztes Tamás szerepel benne. Halálra azért nem röhögtük magunkat rajta. Kampányt és párbeszédet indítana a problémákról az egyébként 60 influencerrel dolgozó ügynökség.

hirdetés

Istenes Bence és az Adamsky Budapest ügynökség kampányindító kisfilmet készített Keresztes Tamás főszereplésével az influencermarketingről. "A videó egy, a szakmának szóló B2B kampány felütése, a senkit nem kímélő kezdeményezés célja pedig egy párbeszéd elindítása a piaci szereplők körül kialakult „vadkeleti” állapotról" - áll a közleményben.

Keresztes Tamás egy influencerügynököt játszik, az influencer meg egy bábu. Visszatérő poén, hogy Keresztes karaktere lyukat beszél az ember hasába, sok pénzt keres (sportkocsija van!), és egy láthatóan hiteltelen figura, az influencer pedig ugye egy töréstesztbábu, aminél nehezebb hülyébbnek lenni, ráadásul egyre nagyobb termékeket kell a kezébe adni. Van olyan, ami el se fér a kezében és az ember egyedül fel se bírja emelni!

Az influenszeripart, -marketinget igen sok kritika éri, illetve annak alkalmazása, pontosabban alkalmazási módjai megosztják a szakmát, mi is többször foglalkoztunk vele a Kreatív printszámaiban. Ez a frusztráció erősen érződik ebben a filmben is, inkább, mint a szellemesség, ugyanakkor egyértelműen fontos kezdeményezés az erről való párbeszéd és vita. Főleg, ha kampány indul róla. Az Adamsky egyébként 60 influencert alkalmazott idén, és a tavalyi, Pepsivel közös sikereik nagyrészt őrájuk épültek.

"Az influencer-menedzsment-ügynökség-ügyfél reláció rengeteg gellert kapott, bár ebből sokáig csak keveset lehetett érzékelni. Egészen mostanáig, ugyanis 2018-ra már folyamatosan egyre több kritika éri az influencereket és a körülöttük lévő világot, a trend pedig ott tart, hogy senki nem szeretne lemaradni, viszont az ügyféligények kiszolgálása egyre inkább erőltetett módon történik. Ennek a hullámnak a részeként született meg a „Nem szponzorált tartalom” című áldokumentarista kisfilm is" - olvasható az Adamsky közleményében.

Istenes Bence részévétele azért bír jelentőséggel, mert ő is egy influencer, és természetesen az Adamsky partnere. „Én is naponta találkozom olyan posztokkal, ahol sem a kitalálásba, sem megvalósításba nem fektettek túl sok energiát. Látszik, hogy csak az volt a cél, hogy egy nagy követőtáborral rendelkező ember falán megjelenjen a termék. Pedig ennek a lényege pont az lenne, hogy azt a terméket vagy márkát vállald, amit hitelesen tudsz képviselni, ami nem csupán felületként használja az embert" - mondja a közleményben Istenes.

„A nonfluencerség tulajdonképpen egy önkritikus karikatúra, vagy még inkább paródia. Nem egy személy vagy egy konkrét csoport felé mutogat, hanem egy kialakult állapotot szed szét darabokra. Ezért kerültek bele ügynökségre, ügyfelekre, influencerekre és menedzserekre is jellemző élethelyzetek. Egyszerűen fogtuk a különböző tapasztalatainkat, feltupíroztuk őket és összegyúrtuk egy videóba. Ezzel egy kicsit önvallomásos jellege is lett, ami végső soron cél is volt” – magyarázza a videót Rábai Márk senior copywriter.

A videót Koblicska P. Örs rendezte, és Vass Gergely volt az operatőre.

A kampány egy holnlapot indít, ez a nonfluencer.hu, ezen a videó mellett vitindító iránymutatások is olvashatók. "Ezek az összefoglalók teljes mértékben nyílt szerkesztésűek, ennek megfelelően a kampány szervezői arra biztatják a szakma képviselőit, hogy küldjék el saját álláspontjukat, így közösen létrejöhet egy mindenkit érintő, konszenzusos önszabályozás a jövőt illetően" - írják.

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A szeptember 15-17. között megrendezett fesztivál streamjeit ingyenesen lehet majd követni.

Lajkó Dániel a médiaszolgáltatások fejlesztéséért felel.

A  pick-upok nagyon kelendőek Amerikában, de a Cybertruck esetében nem végeztek semmilyen fogyasztói felmérést, hogy volna-e rá igény. 

Korrupció, féltve őrzött monopol-helyzet - többek között ezzel vádolja Kjersti Flaa a Hollywoodban élő külföldi újságírókat tömörítő szervezetet.

A szerencséseknek érkezik az egyedi dizájnnal ellátott ülőhely.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés