hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az illegális letöltés teljesen normális

A KutatóCentrum és a Marketing & Média 18-64 éves korosztály körében készített felméréséből az derül ki, hogy a fiatalok többsége nem ítéli el az illegális zeneletöltést. Ennyi pénzt pedig nem hajlandóak kiadni érte.

hirdetés

A KutatóCentrum és a Marketing & Média friss kutatása az illegális zeneletöltéssel kapcsolatos attitűdöket vizsgálta hazánkban, és rámutatott, hogy az internetezők több mint 90 százaléka nem ítéli azt el. Leginkább a fiatalok körében elfogadott ez a tevékenység: míg a 18-24 éveseknek mindössze két százaléka helyteleníti, addig az 55-64 éveseknek már 18 százaléka. A felmérésből az is kiderült, hogy a legtöbben túl drágának tartják a letöltéseket.

A válaszadók 49 százaléka, főleg a fiatalok és a férfiak szerint érthető, hogy ilyen magas árak mellett a felhasználók illegális forrásból szerzik azokat. Az illegális tartalmak terjedése nehéz helyzetbe hozta a zeneipart: a Nemzetközi Hanglemezipari Szövetség (IFPI) adatai szerint ugyanis az online zeneletöltések mintegy 95 százaléka ilyen forrásokból származik. A jelenség hazánkban is virágzik: egy független tanácsadócég, a Tera felmérése szerint a szellemi termékekkel foglalkozó iparágak 2015-ig akár 1300 milliárd forint mínuszra is számíthatnak az illegális letöltések miatt.

A megkérdezettek több mint egyharmada ennek ellenére úgy látja, hogy ma már annyian töltenek le illegálisan zenét, hogy ez már visszafordíthatatlan folyamat. További egyharmad pedig úgy vélekedik, hogy a kiadóknak más bevételi források után kellene nézniük, hiszen az illegális letöltés jelenti a jövőt. Leginkább a férfiak (45%) és a 18-24 évesek (48%) gondolják így.

A digitális zenéket érintő adók és az illegális zeneletöltés miatt legutóbb az eMusic által üzemeltetett Songo zeneáruház volt kénytelen bezárni Magyarországon.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A HP-nak rendezett videó a képernyőfüggőség helyett az ünnep megélésére buzdít.

What a time to be alive! – mondaná a művelt angol.

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés