hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az illegális letöltés teljesen normális

A KutatóCentrum és a Marketing & Média 18-64 éves korosztály körében készített felméréséből az derül ki, hogy a fiatalok többsége nem ítéli el az illegális zeneletöltést. Ennyi pénzt pedig nem hajlandóak kiadni érte.

hirdetés

A KutatóCentrum és a Marketing & Média friss kutatása az illegális zeneletöltéssel kapcsolatos attitűdöket vizsgálta hazánkban, és rámutatott, hogy az internetezők több mint 90 százaléka nem ítéli azt el. Leginkább a fiatalok körében elfogadott ez a tevékenység: míg a 18-24 éveseknek mindössze két százaléka helyteleníti, addig az 55-64 éveseknek már 18 százaléka. A felmérésből az is kiderült, hogy a legtöbben túl drágának tartják a letöltéseket.

A válaszadók 49 százaléka, főleg a fiatalok és a férfiak szerint érthető, hogy ilyen magas árak mellett a felhasználók illegális forrásból szerzik azokat. Az illegális tartalmak terjedése nehéz helyzetbe hozta a zeneipart: a Nemzetközi Hanglemezipari Szövetség (IFPI) adatai szerint ugyanis az online zeneletöltések mintegy 95 százaléka ilyen forrásokból származik. A jelenség hazánkban is virágzik: egy független tanácsadócég, a Tera felmérése szerint a szellemi termékekkel foglalkozó iparágak 2015-ig akár 1300 milliárd forint mínuszra is számíthatnak az illegális letöltések miatt.

A megkérdezettek több mint egyharmada ennek ellenére úgy látja, hogy ma már annyian töltenek le illegálisan zenét, hogy ez már visszafordíthatatlan folyamat. További egyharmad pedig úgy vélekedik, hogy a kiadóknak más bevételi források után kellene nézniük, hiszen az illegális letöltés jelenti a jövőt. Leginkább a férfiak (45%) és a 18-24 évesek (48%) gondolják így.

A digitális zenéket érintő adók és az illegális zeneletöltés miatt legutóbb az eMusic által üzemeltetett Songo zeneáruház volt kénytelen bezárni Magyarországon.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Versenyhivatalhoz panaszok érkeztek arról, hogy a televíziós műsorszolgáltatók a nagyobb műsorterjesztőknek kedvezőbb árakat ajánlanak, mint a kisebbeknek.

A Magyar Public Relations Szövetség gyereknap apropóján járta körbe a gyerekinfluenszerekkel és az influenszerek gyerekeivel kapcsolatos jogi és etikai kérdéseket.

Az Oil! benzinkúthálózat online reklámfilmmel tiszteleg a félévszázados autómárka előtt.

Június 14-ig lehet leadni az ENSZ élelmezési programjához kapcsolódó briefre adott munkákat.

Az elmúlt években meggyilkolt hét afroamerikai áldozat kapcsán erős társadalmi üzenetet fogalmazott meg az étteremlánc.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés