Az igazán okos cipő a fülünkbe súgja, hogy kell benne futni

A sportot a hordható technológiával keresztező Sensoria a fitnesz-funkciókat is monitorozó okoszoknija után most egy olyan okosfutócipőt gyártott le, amelynek ezúttal nemcsak szövetanyagába szőttek különböző szenzorokat, de egy külső, lépést figyelő hardvert is a sarkára applikáltak.

A Sensoria legújabb, beépített nyomásérzékelővel és egy apró eszközzel felszerelt cipője szó szerint leköveti a futó minden lépését, az ezekből kalkulált különböző adatokat pedig a mellé fejlesztett telefonos applikációba küldi. De itt még nem áll meg a tudomány, a beérkezett adatokból ugyanis Mara, a mesterséges intelligenciára épülő személyi edző szűri le a legfontosabb infókat, majd ennek megfelelően adja utasításait futás közben.

A Sensoria Core névre keresztelt mikroelektronikai alkatrész újdonsága ugyanis pont az, hogy a biometrikus visszacsatolást valós időben, vizuálisan és hanggal kísérve is jelzi. Így aztán Mara a fülhallgatón keresztül ott duruzsol a futó fülében, figyelmeztetve arra, hogy tartsa a ritmust, fókuszáljon a légzésre és a váltakozó sebességre, miközben azt is nyomon követi, a cipő talpának melyik része és milyen erősséggel csapódik az aszfaltra. A sérülések elkerülésére és a hatékonyabb edzés érdekében ugyanis a cipő sarkára egy hét gramm súlyú, egyszerűen rápattintható kütyüt szereltek, amely gyorsulásmérőt, giroszkópot, digitális iránytűként használt magnetométert és nyomásérzékelőt tartalmaz.

 „Ez az eszköz a Fitbit fitnesz-funkciókkal felszerelt okostermékeivel szemben például abban is segít, hogyan tudsz úgy futni, hogy közben a térded, sarkad, ízületeid se sérüljenek” – fogalmazott Davide Vigano, a Sensoria egyik alapító vezetője a Digital Trends cikkében, miközben hozzátette, a hosszabb kocogásokhoz és a sérülésmentes edzéshez ezek mind egyre értékesebb adatok lesznek a jövőben a futók számára. Az applikációban egyébként a null-kilométeres kezdőkre is gondoltak. Mara, a legelső futásnál mért értékek alapján tervezi meg a következő napok és hetek edzésprogramját, de ha kell, bárkit felkészít akár élete első maratoni távjára is.

Fotó: Sensoria
Fotó: Sensoria

A Bluetooth-szon keresztül a mobillal szinkronizálható eszközt és mellé az okoscipőt most a gyártó oldaláról 99 dollárért (27 ezer forint) lehet megrendelni, ami a 200 dollárért árult okoszoknijához képest kifejezetten barátságos összegnek számít.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.