hirdetés
hirdetés
hirdetés

Csak mítosz a Netflix kiugró nézettsége

Télen már forgatják a Fargo új évadát, az Atlanta egy évet kihagy, és folytatódik az Amerikai Horror Story is - árulta el az FX vezetője egy kis Netflix-pocskondiázás után.

hirdetés

John Landgraf, az amerikai kábelcsatorna, az FX vezérigazgatójának sajtótájékoztatói általában elég informatívak, nem volt ez másképp a csatorna idei az amerikai kritikusok szervezétenek (Televison Critics Association) adott eseményén sem.

Landgraf a saját gyártások mellett (ezekről lentebb bővebben írunk) nem ment el szó nélkül a Netflix utóbbi hónapokban tapasztalható dicsekedései mellett sem. A Netflix ugyanis az utóbbi időben elég durva nézettségi adatokkal dobálózik saját produkcióiról, az adatokat azonban erős kétellyel fogadták az iparágon belül.

A Netflix szerint a Bird Box c. filmet például 26 millióan nézték meg a premiert követő első hétben az USA-ban, míg a You c. sorozatot számításaik szerint 40 millióan követték az első hónapban világszerte. Azért is furcsa ez a kommunikáció a Netflixtől, mert ezelőtt soha semmilyen nézettségi adatot nem adtak ki a nyilvánosságnak.

 

John Landgraf (Forrás: Youtube)
John Landgraf (Forrás: Youtube)

Landgraf szerint a Netflix csak azért adhat ki ilyen adatokat, mert nem az iparágban elfogadott nézettségmérési technikát követi. A fenti számok ugyanis az alapján jöttek ki, hogy hány Netflix-felhasználó nézte meg az adott film vagy sorozatrész 70 százalékát. Ezzel szemben Landgraf szerint sokkal közelebb áll a valósághoz, ha a Nielsen által használt átlagnézettséget vizsgálnák, mert az alapján Netflix sikersorozatainak epizódjait kb 3-8 millióan nézik Amerikában. Ami Landgraf szerint még így is jó teljesítmény, de azért nem kiugró a mezőnyben.

Landgraf azt is elmondta, szerinte képtelenség, hogy a Netflix nagy sikerei mellett ne legyenek bukások, hiszen ez teljesen természetes egy kreatív cég esetében, ám ezekről már nem beszél a streamingoldal.

AZ FX-vezér szerint nem alapvetően a Netflix-szel van gondja, hanem ahogy a saját gyártásaikat kezelik: szerinte ugyanis a Netflix újdonságait eleinte óriási hájp övezi, aztán a premiert követő két hét után gyorsan el is "dobják" ezeket a produkciókat. Landgraf itt persze saját csatornája ezzel eltérő műsorpolitikájára utalt, az FX-nél ugyanis jóval kevesebb a saját gyártás, amelyeket azonban folyamatosan kapják a figyelmet a csatronától, kampányaiknak köszönhetően pedig rendszeresen uralják a díjátadókat is.

Azért az FX-nek is jól jön néha a Netflix: az FX által gyártott American Crime Story első évada például elérhető az oldalon
Azért az FX-nek is jól jön néha a Netflix: az FX által gyártott American Crime Story első évada például elérhető az oldalon

A Nielsen egyébként hamarosan más streamingoldalak, például a Hulu és az Amazon amerikai nézettségét is rendszeresen is mérni fogja, Landgaf szerint ennek köszönhetően az igazság előbb-utóbb úgyis kiderül majd a streaming-nézettségekről.

A netflixezésen túl azért Landgraf a saját gyártásaikról is elárult részleteket:

  • A Fargo 4. évadát télen kezdik forgatni Chris Rock főszereplésével. A hírek szerint a sorozat az ötvenes évek Kansas Cityjében játszódik majd. Landgraf szerint addig folytatják a Fargót, amíg a sorozat kreatív producere és írója, Noah Hawley újabb ötletekkkel rukkol elő.
  • Az Atlanta 3. évada idén már biztosan nem indul el. A sorozat írója, Donald Glover és a stáb többi tagja túl elfoglalt idén a forgatáshoz, ezért várhatóan 2020-ban érkezik a folytatás.
  • A Legion az idei 3. évadával befejeződik.
  • Folytatódik a két díjakat halmozó antológiasorozat, az American Horror Story és az American Crime Story is, annak ellenére, hogy a két széria fő alakotója, Ryan Murphy nemrég a Netflixhez igazolt.
  • Március végén indul az FX új komédiasorozata, az azonos című What We Do In The Shadows kultfilm alapján.

 

 

 

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A csókolózó pár fotója 1800 kommentet kapott egy nap alatt.

A mobilozó gyalogosok allegóriáiként jelennek meg az elmaszkírozott arcú fiatalok.

A kezdeményezés nem független a Láncfűrész Akadémiától.

Joe ágyba viszi a reggelit, Sarah pedig időben felkel, és nem csak úgy összekaparja magát.

Nagyon forró dalra épül a szénhidrátcsökkentett sör Valentin napra időzített kampánya.

hirdetés

Merre tart az orvostudomány a digitalizált világban? Hogyan segíthet a technológia az egészség megőrzésében? Megtudhatod az első MOST Fórumon február 21-én (x)

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva február 19-én. BETELT!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés