hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az EU regulázná a viselkedés alapú targetálást

Az Európai Unió Belső Marketingjelentése szerint a viselkedés alapú targetálás útján elhelyezett hirdetések sértik a felhasználók személyiségi jogait, ezért szigorúbb szabályokat kell bevezetni.

hirdetés

Egy hétfőn kiadott eu-s Belső Marketingjelentés (Internal Marketing Report) élesen kritizálta azokat a hirdetési technikákat, „amelyek során a hirdetők úgy viselkednek a fórumokon, mintha fogyasztók lennének, vagy megsértik az adatokhoz fűződő jogokat, hogy személyes üzeneteket küldhessenek a fogyasztóknak.” - írja a MediaWeek. 

A jelentés azt veti fel, hogy a jövőben fórumok moderátorainak figyelmeztetniük kellene a fogyasztókat a viselkedés alapú reklámokra.

 A jelentés készítői úgy látják, hogy míg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló 2005-ös direktíva (Unfair Commercial Practices Directive) lefektette a félrevezető reklámok és az agresszív hirdetői magatartás elleni küzdelem alapjait, addig sajnos az újonnan keletkező, azóta széles körben elterjedt és kifinomult online hirdetési technikák ellen hatástalan.

A riport szerint sok viselkedés alapú online hirdetés támadás a személyes adatokhoz fűződő jogok ellen, mivel a felhasználók követésén, szokásainak összegyűjtésén és elemzésén alapszanak. Éppen ezért a jelentés minél előbbi beavatkozást sürget, és azt tanácsolja, hogy az online hirdetéseknél tisztán olvashatóan legyen feltűntetve a „viselkedésalapú reklám” szókapcsolat, amely egészüljön ki egy, a technikáról és módszerről szóló leírással.

Továbbá azt is kikötnék, hogy a felhasználókkal egyszerűen hozzáférhető módon tudatni kellene, hogy adataikat hogyan, milyen módok és mikor gyűjtötték össze, és mire használják őket fel.

A jelentés ugyanilyen szigorral számolna le a rejtett hirdetésekkel is, amiket a vállalatok munkatársai, vagy az erre szakosodott cégek alkalmazottai fórumokon helyeznek el. A készítők szerint az EU tagállamainak arra kellene bátorítaniuk a fórumok moderátorait, hogy hívják fel az ilyen hirdetésekre a figyelmet.

A jelentést harminc igen, egy nem és két tartózkodó szavazat mellett elfogadták, és plenáris ülésre bocsátották. A jelentésről decemberben szavaznak.

(forrás: MediaWeek)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A nyílt pályázatban a W betűs alapforma fix, a tartalom már szabadon variálható.

A Brit Média egy másik kiadványa, a 168 óra pedig új külsőt kap.

Ebben az évben már bárki ajánlhatja a „nagyköveteknek” a szerinte legkiválóbb, hazaszeretettől fűtött magyar teljesítményeket.

Az 1,2 millió követővel rendelkező oldal fotóiból készült könyvhöz maga a rendező írt előszót.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés