hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az eredetiség csekélysége miatt nem lophatott Taylor Swift

Legalábbis az ügyben döntő bíró szerint. A 2001-es dal szerzőit képviselő ügyvéd szerint a döntés kínos.

hirdetés

"Nem válik egyik napról a másikra a zeneipar szakértőjévé. Sajnálom, ez már-már kínos" - nyilatkozta a BBC szerint Gerard Fox, a Playas Gon' Play című 2001-es popszám szerzőinek jogi képviselője a bíróról, miután az a szerzői jogi perben nem adott neki igazat, és még zeneipari szakembert sem hallgatott meg.

Az ügy lényege, hogy Taylor Swiftnek volt egy száma, a Shake It Off, amely refrénjében elhangzik, hogy:

'Cause the players gonna play, play, play, play, play
And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate
Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake
I shake it off, I shake it off

Igen ám, de Sean Hall és Nathan Butler, két dalszerző beperelte, ugyanis egy 2001-ben, a 3LW nevű lánybandának írt Playas Gon' Play című dalukban szerepel ez a két sor, és bár a fél- és tőmondatokra (és állandósult szerkezetekre, kifejezésekre) ritkán vonatkozik a szerzői jog, a két igés szerkezet egymás melletti szerepeltetése ezen szerintük változtat. Ugyanis abban a dalban az volt a refrén, hogy:

Playas, they gonna play,
and haters, they gonna hate

A Michael W. Fitzgerald nevű bíró mindenesetre nem adott nekik igazat, és arra hivatkozott, hogy az eredetiség és a kreativitás csekélysége miatt nem állhat meg a lopás vádja. Szerinte banális és rövid mondatokról van szó, amelyek nem eredetibbek (és ennél fogva nem védhetőbbek) annál, hogy a "futók futni fognak", a "dobosok dobolni fognak", az "úszók úszni fognak".

Ettől persze még igaz, hogy a bíró nem a zeneipar szakértője, feltehetően örömmel is zárta rövidre ezt az ügyet, illetve alázta meg kicsit mindkét felet.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Love, Death & Robots egyik epizódjában végzett digitális effektekért kapták az Annie-díjat.

A SorozatWiki információi szerint az RTL Magyarország, a TV2 és a Viasat is bedarál saját gyártású műsort.

Nagyívű, Sissitől egészen Mészáros Lőrincig eljutó összeállítás az osztrák és magyar nézőknek.

A Media1 biztosnak véli, hogy jövő csütörtöktől minden munkanap megjelenik az ingyenes újság.

Először osztják majd ki a „Live Communication” díjakat, amire 2019-es rendezvényekkel lehet pályázni.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés