hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az eredetiség csekélysége miatt nem lophatott Taylor Swift

Legalábbis az ügyben döntő bíró szerint. A 2001-es dal szerzőit képviselő ügyvéd szerint a döntés kínos.

hirdetés

"Nem válik egyik napról a másikra a zeneipar szakértőjévé. Sajnálom, ez már-már kínos" - nyilatkozta a BBC szerint Gerard Fox, a Playas Gon' Play című 2001-es popszám szerzőinek jogi képviselője a bíróról, miután az a szerzői jogi perben nem adott neki igazat, és még zeneipari szakembert sem hallgatott meg.

Az ügy lényege, hogy Taylor Swiftnek volt egy száma, a Shake It Off, amely refrénjében elhangzik, hogy:

'Cause the players gonna play, play, play, play, play
And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate
Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake
I shake it off, I shake it off

Igen ám, de Sean Hall és Nathan Butler, két dalszerző beperelte, ugyanis egy 2001-ben, a 3LW nevű lánybandának írt Playas Gon' Play című dalukban szerepel ez a két sor, és bár a fél- és tőmondatokra (és állandósult szerkezetekre, kifejezésekre) ritkán vonatkozik a szerzői jog, a két igés szerkezet egymás melletti szerepeltetése ezen szerintük változtat. Ugyanis abban a dalban az volt a refrén, hogy:

Playas, they gonna play,
and haters, they gonna hate

A Michael W. Fitzgerald nevű bíró mindenesetre nem adott nekik igazat, és arra hivatkozott, hogy az eredetiség és a kreativitás csekélysége miatt nem állhat meg a lopás vádja. Szerinte banális és rövid mondatokról van szó, amelyek nem eredetibbek (és ennél fogva nem védhetőbbek) annál, hogy a "futók futni fognak", a "dobosok dobolni fognak", az "úszók úszni fognak".

Ettől persze még igaz, hogy a bíró nem a zeneipar szakértője, feltehetően örömmel is zárta rövidre ezt az ügyet, illetve alázta meg kicsit mindkét felet.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az aktivitással a cég arra akarja emlékeztetni a vásárlókat, hogy a Lego több egy sima játékgyárnál.

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés