hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az eredetiség csekélysége miatt nem lophatott Taylor Swift

Legalábbis az ügyben döntő bíró szerint. A 2001-es dal szerzőit képviselő ügyvéd szerint a döntés kínos.

hirdetés

"Nem válik egyik napról a másikra a zeneipar szakértőjévé. Sajnálom, ez már-már kínos" - nyilatkozta a BBC szerint Gerard Fox, a Playas Gon' Play című 2001-es popszám szerzőinek jogi képviselője a bíróról, miután az a szerzői jogi perben nem adott neki igazat, és még zeneipari szakembert sem hallgatott meg.

Az ügy lényege, hogy Taylor Swiftnek volt egy száma, a Shake It Off, amely refrénjében elhangzik, hogy:

'Cause the players gonna play, play, play, play, play
And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate
Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake
I shake it off, I shake it off

Igen ám, de Sean Hall és Nathan Butler, két dalszerző beperelte, ugyanis egy 2001-ben, a 3LW nevű lánybandának írt Playas Gon' Play című dalukban szerepel ez a két sor, és bár a fél- és tőmondatokra (és állandósult szerkezetekre, kifejezésekre) ritkán vonatkozik a szerzői jog, a két igés szerkezet egymás melletti szerepeltetése ezen szerintük változtat. Ugyanis abban a dalban az volt a refrén, hogy:

Playas, they gonna play,
and haters, they gonna hate

A Michael W. Fitzgerald nevű bíró mindenesetre nem adott nekik igazat, és arra hivatkozott, hogy az eredetiség és a kreativitás csekélysége miatt nem állhat meg a lopás vádja. Szerinte banális és rövid mondatokról van szó, amelyek nem eredetibbek (és ennél fogva nem védhetőbbek) annál, hogy a "futók futni fognak", a "dobosok dobolni fognak", az "úszók úszni fognak".

Ettől persze még igaz, hogy a bíró nem a zeneipar szakértője, feltehetően örömmel is zárta rövidre ezt az ügyet, illetve alázta meg kicsit mindkét felet.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Peugeot új, elektromos e-208 modelljéhez ötletes kültéri reklámot készített a francia BETC és a Clear Channel közterületi reklámcég.

A Café PR két elismerést húzott be, az LA Communications egyet.

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

A Motor1.com és a Motorsport.com értékesítése került hozzájuk 2020. január 1-jétől.

A Nike Germany szerint a sportolók nem csak magukért, hanem a társadalom egészéért küzdenek.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés