hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az eredetiség csekélysége miatt nem lophatott Taylor Swift

Legalábbis az ügyben döntő bíró szerint. A 2001-es dal szerzőit képviselő ügyvéd szerint a döntés kínos.

hirdetés

"Nem válik egyik napról a másikra a zeneipar szakértőjévé. Sajnálom, ez már-már kínos" - nyilatkozta a BBC szerint Gerard Fox, a Playas Gon' Play című 2001-es popszám szerzőinek jogi képviselője a bíróról, miután az a szerzői jogi perben nem adott neki igazat, és még zeneipari szakembert sem hallgatott meg.

Az ügy lényege, hogy Taylor Swiftnek volt egy száma, a Shake It Off, amely refrénjében elhangzik, hogy:

'Cause the players gonna play, play, play, play, play
And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate
Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake
I shake it off, I shake it off

Igen ám, de Sean Hall és Nathan Butler, két dalszerző beperelte, ugyanis egy 2001-ben, a 3LW nevű lánybandának írt Playas Gon' Play című dalukban szerepel ez a két sor, és bár a fél- és tőmondatokra (és állandósult szerkezetekre, kifejezésekre) ritkán vonatkozik a szerzői jog, a két igés szerkezet egymás melletti szerepeltetése ezen szerintük változtat. Ugyanis abban a dalban az volt a refrén, hogy:

Playas, they gonna play,
and haters, they gonna hate

A Michael W. Fitzgerald nevű bíró mindenesetre nem adott nekik igazat, és arra hivatkozott, hogy az eredetiség és a kreativitás csekélysége miatt nem állhat meg a lopás vádja. Szerinte banális és rövid mondatokról van szó, amelyek nem eredetibbek (és ennél fogva nem védhetőbbek) annál, hogy a "futók futni fognak", a "dobosok dobolni fognak", az "úszók úszni fognak".

Ettől persze még igaz, hogy a bíró nem a zeneipar szakértője, feltehetően örömmel is zárta rövidre ezt az ügyet, illetve alázta meg kicsit mindkét felet.

 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A Spektrum logója is megváltozott: eltűnt a régóta használt legyezőforma.

A szeptember 15-17. között megrendezett fesztivál streamjeit ingyenesen lehet majd követni.

Lajkó Dániel a médiaszolgáltatások fejlesztéséért felel.

A  pick-upok nagyon kelendőek Amerikában, de a Cybertruck esetében nem végeztek semmilyen fogyasztói felmérést, hogy volna-e rá igény. 

Korrupció, féltve őrzött monopol-helyzet - többek között ezzel vádolja Kjersti Flaa a Hollywoodban élő külföldi újságírókat tömörítő szervezetet.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés