hirdetés
hirdetés
hirdetés

Cannes 2010

Az első körben nem volt szerencsénk

Megszülettek az első shortlistek a vasárnap kezdődő 57. Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon. Magyar munka nem került fel a listára, ezzel a 29 nevezésből öt már kiesett. Tudósítóink beszámolója.
hirdetés

Tömött sorokban álltak még a világ minden tájáról érkező vendégek vasárnap délután az idén 57. alkalommal megrendezett Cannes Lions reklámfesztivál regisztrációs pultjainál, amikor a sajtószobában a szervezők már kiosztották az első shortlisteket. A 12 kategóriából a Direct, a tavaly bevezetett PR és a Promóból idén Promo & Activation-ra keresztelt kategóriákban született meg a zsűri első körös válogatása: az 1441 direktmarketinges nevezésből 164, az 1595 promóciós és a fogyasztókat aktivizáló megoldásból 150, az 571 pr-projektből 87 került be a döntőbe.

Kiesett a HD Group és a Leo Burnett
A Promo kategória egyébként az összes többinél dinamikusabb növekedést mutat, négy éve 622 munkával még a második legkisebb nevezőszámot produkálta, 2007-ben 786, 2008-ban 1103, tavaly pedig már 1118 kampányt neveztek, ami az interaktivitás szerepének óriási növekedését is mutatja. A három kategóriából ebben volt a legtöbb magyar nevezés is: a HD Group az Arany Pengén és Hipnózison is díjat nyert, Nokiának készített Év navigációs hangját, a Leo Burnett a KLM Koffer Art dizájpályázatát, a DDB pedig a tavaszi hazai választásokban való részvételre buzdító kampányát nevezte. Egyik magyar munka sem került be a döntőbe.
 




Ugyancsak nem kerültek shortlistre a PR és a Direct kategória magyar nevezései. A PR-ben a Leo Burnett nevezte a Promo oroszlánért is versenybe szálló Koffert Art projektet, a Direct kategóriában pedig a Grey nevezett, a haiti földrengés áldozatainak megsegítését célzó, Unicefnek készített Dirtglobe címen beadott, direktmarketinges megoldással.  A Leo Burnett és a HD Group ezzel ki is esett a versenyből, a DDB-nek még Outdoor, Media és Radio kategóriában, a Greynek pedig Outdoorban és Radioban lehet még esélye. Izgulhatunk még az Ogilvyért, a Café Creative-ért, a Republic Groupért és a Clusoért is.  A 29 hazai nevezésből összesen még 24 van versenyben.

Végetért a szakma válsága
Bár a magyar nevezések száma idén öttel visszaesett, a nemzetközi mezőny a tavalyi, pánikszerű mélyzuhanáshoz képest eléggé összeszedte magát. A válság hatására tavaly drasztikusan visszaeső nevezőszám most hét százalékkal emelkedett, így a 2006-2007-adatokat közelíti meg. Közel 40 százalékkal, nyolcezerre nőtt a fesztiválra regisztrálók száma is.

A fesztivál hete alatt 24.242 munkát mutatnak be, 55 szeminárium, 20 workshop, négy díjátadó gála és két tengerparti buli várja a borsos áron regisztráltakat (2600 euró, vagyis 726 ezer forint)és az akkreditált újságírókat. Idén a legtöbb nevezés sajtó kategóriában érkezett,  az Outdoor Lions-ért 3822 kreatív pályázik, és továbbra is népszerű, bár évről-évre csökkenő nevezésszámot produkáló - kategória még a film, ahol a zsűri 3191 nevezést bírál el.

A fesztiválon idén új kategória a Film Craft Lions, ahol a filmszakma fortélyai - rendezés, vágás, zenehasználat - mérkőznek meg. Ebbe a kategóriába 1110 nevezés érkezett.

Részletes és aktuális beszámolók a Kreatív játszóblogján, a Szívlapáton.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Indul az HBO Max globális kiterjesztése, ennek részeként az HBO márka alatt Európában futó D2C-szolgáltatások is egységes ernyő alá kerülnek.

Az idei év tökéletes választás a poklok urának, jól is érzik magukat együtt. 

Ebben az évben a döntőbe jutott 47 pályamű közül a legtöbb döntős a Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok /doing good kategóriában született.

Eltűnt az Index impresszumából az Ivermektin nevű vegyületet a koronavírusra hatásos gyógyszerként feltüntető Molnár Dávid neve.

A discovery+ globális terjesztése 25 országban indul, a Discovery márkáinak és partnereinek – például a BBC, az A&E és a Group Nine – több mint 55 ezer epizódjával és az Eurosport tartalmaival, köztük az olimpiai közvetítésekkel.

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés