hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az elmúlt 20 év legjobb reklámjai - I. rész

Jubilál a Kreatív, ezért összegyűjtjük az elmúlt bő két évtized szerintünk legjobb reklámjait. A döntést részben az olvasókra bízzuk.

hirdetés

Idén ünnepli huszadik születésnapját a Kreatív Magazin. Az évfordulót jubileumi számmal köszöntjük februárban. Mivel a lap elmúlt 20 éve közel egybeesett a rendszerváltás utáni reklámtörténettel, ezért a magazin első 2012-es számában össze fogjuk gyűjteni a 20 legjobb hazai reklámot ebből a korszakból.

A rövidlistát elsősorban a szerkesztőség tagjainak a véleménye alapján állítottuk össze, így tehát a szubjektív szempontok is szerepet kaptak. Mindemellett igyekeztünk figyelembe venni a tárgyalt időszak legnagyobb hatású, leginkább díjazott, vagy szakma által legelismertebb kampányait is. Elsősorban nem egyes printekben/reklámszpotokban, hanem kampányokban gondolkodtunk, szavazásra azonban az egyszerűség kedvéért a kiválasztott kampányoknak csak egy-két darabját bocsátjuk (például a Chokito kampányban legalább nyolc szpot készült az idők során ugyanarra a koncepcióra).

A végső lista kialakítását a szerkesztőség mellett a közönség szavazatára bízzuk. Most az összegyűjtött reklámok első felét láthatják, a rövidlista második felére pedig itt lehet szavazni.

Szívesen fogadunk további javaslatokat is kommentben, ha esetleg kifelejtettünk volna valami nagyon fontosat.

Ariel – Pink Hot Chilly Peppers, Grey Sabbath

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Biopon – Puskás

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Borsodi – Az élet habos oldala

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Borsodi – Tegye fel a kezét, aki kér egy borsodit

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Borsodi – Tengerpart

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Budapest Bank – Emese

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Chokito – Ronda és Finom

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Crepto – Creptománia

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Djuice – Önálló márka bevezető szpot

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Djuice – SMS Bandi

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Fidesz – Listen to your heart

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Holsten – Jump

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Klapka – Vámház körút 9.

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Kontrax

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Magyar Narancs – Megkapod a magadét

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Magyar Telekom – Többet kéne beszélgetni

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Matáv – Csevegő a Rádió C-n

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Matáv – Minden Nagy klubja

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Matáv – Tudakozó + Mi a szösz?

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

McDonald's – Szia

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

MDF – Tovariscsi Konec!

Szavazz!  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
A másodikban benne lesz persze!
#
Szerintem a csirkés reklámnak is itt lenne a helye, szerintem.
#
Szuper kis összeállítás:) Jó volt nosztalgiázni. Eszembe jutott egy régi reklám, lehet, benne lesz a 2. körben, azért idemásolom a linket:
http://www.youtube.com/watch?v=ouhNTx9sXx0

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés