hirdetés
hirdetés
hirdetés

Az Apple bemutatta saját bejelentkezési megoldását

A Google és a Facebook kínáltal ehetőséggel szemben ez álcázza a felhasználó email címét a hirdetők elől.

hirdetés

Az Apple néhány nappal ezelőtt lezajlott fejlesztői konferenciáján a techcég felfedte új bejelentkezési megoldását, amellyel legnagyobb riválisai, a Google és a Facebook által dominált terepre törne be – írja az AdAge. Annyi különbséggel, hogy az Apple bejelentkezési rendszere nem jeleníti meg a user email címét az adott oldal vagy app üzemeltetői felé, akik csak egy elmaszkolt, az Apple által generált címet láthatnak (lásd a képen).

Craig Federigi, az Apple szoftverfejlesztésért felelős alelnöke bemutatja, hogyan álcázza az Apple a felhasználók email címét

Sőt, a felhasználóknak nemcsak arra van lehetőségük, hogy „eltitkolják" az email címüket, hanem arra is, hogy deaktiválják a korábbi regisztrációból származó, már hozzájuk rendelt címet is. Az Apple az elmúlt időben leginkább azzal próbálta megkülönböztetni magát versenytársaitól, hogy hangsúlyozza: mivel ő nem érdekelt az online hirdetési bizniszben, sokkal komolyabban veszi az adatbiztonságot, mint a kérdést egyre komolyabban kezelő, de nagy lemaradásban lévő, és egyre több botránytól tépázott Facebook és Google.

Ez rossz hír a hirdetőknek, akik nagyban támaszkodnak a nyilvánosan elérhető email címekre, mint ami az alapját képezi az online célzásnak. „A performance alapú kampányokat folytató hirdetőknek komoly különbséget jelenthet, hogy megvan-e az email cím vagy nincs" – mondta Brian Wieser, a GroupM egyik vezetője. Az ilyen kampányok során a hirdető az emailcímhez köthető aktivitás alapján választja ki a célközönségét, amelytől a legnagyobb megtérülést várja. Az online kiadók, sőt rengeteg hirdető is használja az emailt a fogyasztóival való kapcsolattartásra, valamint az email címlistákat Facebook- és Google-kampányok során is fel lehet használni. 

Az már más kérdés, hogy sok jel utal arra, hogy lassan vége az online adatok szabad folyásának korának, így azt is lehet mondani, hogy az a hirdető, akinek a teljesítménye egy zárt adathalmaztól (jelen esetbenm egy emailes címlistától) függ, az igencsak le van maradva technológiailag – tette hozzá Wieser.  

Az Apple 2017-ben kezdett komolyabban figyelni az adatbiztonságra, Safari nevű böngészőjében a követő cookie-k 24 óra után automatikusan törlődtek (a Google Chrome-on ugyanez a limit 30 nap), ami azt is jelenti, hogy a hirdetők csak 24 óráig tudnak hatékony remarketinget folytatni.

Az Apple a konferencián azt is bejelentette, hogy hogy a felhasználók beállíthatják, hogy minden egyes alkalommal, amikor egy alkalmazás helymeghatározást kér, azt csak a jóváhagyásukkal tehesse meg. A Washington Post épp néhány napja rántotta le a leplet arról, hogy az iPhone alkalmazások kifewjezetten sűrűn kérnek helymeghatározást. „Bezárjuk az ajót a visszaélések előtt" – fogalmazott Tim Cook, az Apple vezérigazgatója.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

A Karc FM-re is bírságot szabott ki az NMHH.

A multifunkciós dobozt az E3 játékkiállításon mutatták be.

Dobrosi Eszter utódja házon belülről érkezik.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés